Jump to content

St.Kristobal

Members
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

About St.Kristobal

  • Rank
    Member
  • Birthday 10/18/1981

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nei, jeg vet det ikke er CrossFit, men snublet over Grid League, og det ligner litt på CrossFit, men som en full-on lagsport: http://news.npgl.com/about-npfl/intro-to-grid/ Er det bare jeg som synes dette ser litt fräscht ut?
  2. Det er sjelden jeg er så enig i et treningsmantra, men Tony Horton treffer spikeren min på hodet!
  3. Det er ikke noe motsetning der. Man kan behandle symptomet, eller man kan behandle årsaken. Hvis du snubler og vrikker ankelen, så må du behandle den, men du bør også knytte skolissene, så det ikke skjer igjen Stop chasing pain! Men ja, det er nok et mangehodet dyr, man må finne det som fungerer. Det er uansett det viktigste.
  4. "Ta knekken på magefettet med denne kombinasjonen" var jo gull da. Punktforbrenning ftw.
  5. Det er mulig det; samboeren ble først sendt på trykkbølgebehandling, men det hjalp ikke stort utover at det var innmari vondt og dyrt. PF er vel gjerne ikke EN ting, det er mange som har hjelp av mye forskjellig.
  6. Jeg er skal ikke begi meg ut på for mye her; det er tross alt litt fallhøyde mtp skader. Men jeg ville kanskje kjørt øvelser med mindre belastning; dvs kjøre en del plankebaserte øvelser f.eks. for å se hvordan du reagerer på det. Planke, sideplanke, x-planke, plank-punches, superman/rocketman og slike ting Gjerne en del yoga-øvelser for den saks skyld, for å trene opp kjerne, balanse og stabilitet uten å råkjøre musklene med vekt. Pullups med assist (strikk). Alt som bygger støttemuskulatur og stabilitet vil sannsynligvis være et bra utgangspunkt for å hjelpe deg å ikke overbelaste når du begynner å kjøre litt tyngre. Glutebridge, hipraise (og varianter) og slike ting er jo også gull. Tor - Du har jo meninger om slikt
  7. Leste forøvrig om en kar som sverget til å bruke noen minutter på å gå på grus med en gang han kjente antydning til PF. Ikke ulikt ballen det altså, men det er noe man må ta på alvor, for det kommer fort tilbake hvis man ikke er forsiktig...
  8. Det er ikke en massasjerulle, det er en triggerpoint-massasjeball. Jeg foreslo det i kombinasjon med kinesiotape for å stabilisere og øke sirkulasjonen. PF er ofte et symptom på problemer med leggmuskulatur, og DER kan det være nyttig å rulle. Tror ikke du vil ha nevneverdig effekt av plain rulling under foten.
  9. Tro og tro fru blom; jeg vet den gjør. Alle er så klart forskjellige, men at en SOKK skal hjelpe mer permanent?
  10. Dette er forøvrig gull: http://www.musclemag.com/waking-up-the-dead/#.U5Xq3JUU9hF
  11. Har du noen begrensninger i hva du kan belaste nå? Eller har du gjort noe i det hele tatt for å sjekke hva som evt gjør vondt? Man kan gjøre et utall øvelser med kroppsvekt, men hvis du f.eks. ikke kan/bør belaste underarm/nakke/skuldre, så begrenser det jo litt, spes mtp type pullup/pushup-varianter.
  12. Tjæh, "Ser man bort fra det åpenbare tulleriet rundt hele sirkeltreningen er det flere faktorer som gjør at CF på mange måter passer fint inn i samfunnet som en positiv bølge". Direkte er det vel ikke akkurat. Hun må ha lov å spørre, men Tor har svart.
  13. Squats, rocking squats, runners stretch, side-lunge, priformis-strekk (gjerne på ball, lettere å justere), downward dog, camel-stretch, pigeon og ymse diverse andre yoga-øvelser Jeg har slitt med mye det samme selv, og har fått fryktelig mye utav aktiv strekking (hold i noen sekunder, resett, hold i noen sekunder, reset, osv) kombinert med noen mer statiske.
  14. http://www.holdspil.ku.dk/english/news/2014/granddad-football/ Veldig morsom forskning! Det er altså INGEN grunn til å 'bli gammal'. Opp av stolen! "“The study revealed that inactive elderly men improved their maximum oxygen uptake by 15% and their performance during interval exercise by as much as 50% by playing football for 1 hour two times per week over 4 months. Moreover, muscle function was improved by 30% and bone mineralization in the femoral neck increased by 2%,"
  15. Ja, det var jo bakgrunnen for studien; det som er spennende er jo hva som faktisk skjer Og at man kanskje en gang for alle kan torpedere "jeg har ikke tid til å trene"-argumentet.

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...