Jump to content
Anny92

Grandiosa

Recommended Posts

Fortsetter under...

Visste dere at 30% av all osten vi bruker i Norge havner på Grandiosapizzaene?? Det er helt sykt å tenke på.. og det er utenom alle de andre pizzatypene som Big one osv..

Annonse

Før jeg ble vegan, brukte jeg grandis(orginal seff) som pizzabunn. Var stor fan av en boks tunfisk oppå, og andre ting som gjorde den mer mat.

Jeg syns grandis smaker helt forjævlig. At det er usunt og dyrt er heller intet pluss. Æsj.

Kva er definisjonen på "usunt"?

Om ein ser på kcal per krone synest eg ikkje det er så veldig dyrt.

Kva er definisjonen på "usunt"?

Om ein ser på kcal per krone synest eg ikkje det er så veldig dyrt.

Jeg syns ikke kcal/krone er i nærheten av noen sunhetsdefinisjon i hvert fall!

Jeg håper du kødder, men det gjør du vel ikke... Du kan for all del spise grandien din om du vil det. For min del blir det laks og grønnsaker til middag ;)

Grandis. Husker ikke sist jeg hadde det til middag. Ikke til dagen-derpå engang. Som amerikanerne sier; Den smaker som pizza FØR du har puttet på det som skal være på pizzaen .............. Det sier LITT, siden de er en av de som har smaksløkene mest i ubalanse ... xD HAHAHHAA

Annonse

Jeg syns ikke kcal/krone er i nærheten av noen sunhetsdefinisjon i hvert fall!

Jeg håper du kødder, men det gjør du vel ikke... Du kan for all del spise grandien din om du vil det. For min del blir det laks og grønnsaker til middag ;)

Trur du misforsto meg litt. Eg meinte ikkje at kcal per krone hadde noko med sunnheit å gjere, men at ein Grandiosa ikkje kjem så dårleg ut om ein skal sjå på kostnader.

Eg et ofte laks 3-4 gonger i veka, men ein Grandiosa her og der gjennom året tar ikkje livet av nokon. Alt med moderasjon.

Guest ILU
Det har jeg aldri påstått heller. Mitt utsagn er bare at Grandiosa ikke er sunt. Og det står jeg fast ved :)

Fordi?

Det har jeg aldri påstått heller. Mitt utsagn er bare at Grandiosa ikke er sunt. Og det står jeg fast ved :)

Spørsmålet mitt var då kva definisjonen på "sunt" er.

Grandis inneholder en form for skinke som igjen er rikt på protein. Den inneholder også paprika (i en eller annen form) og paprika er jo en grønnsak... Bunnen er jo nødt til å inneholde passe karbs

Perfekt byggemat. Tommel opp!