Gå til innhold

Anny92

Medlemmer
  • Innholdsteller

    495
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Anny92

  1. Ja det går an. Men det er mye jobb og usikker inntekt.
  2. På elixia får man som PT ca 1/3 av hva kunden betaler, mens omlag 2/3 går til Elixia/Sats.
  3. en boks cc med vanilje, eple og pæresmak + et eple
  4. Har du fått noe hjelp enda?
  5. Hvis alle hadde fått to barn hver, hadde vi da hatt ca konstant folketall?
  6. Kan du legge til personlig trener, active education ?
  7. Du kan med fordel spise mer av alt:) siden du også trenger flere kcal, så er det ikke vits å tenke at du må bytte ut maten du spiser nå med mer proteinrik mat - økt proteininntak er en selvfølge ved økt matinntak Ikke vær redd for å spise mer karbohydrater, 300-400 gram og dagen er ikke uvanlig når man trener. Nå vet jeg ikke hvordan hverdagen din ser ut, hvor aktiv du er og hvor mye du trener, men ca 2500 kcal kan du nok få i deg og samtidig gå ned i vekt. Husk på at du skal ha energi og karbohydrater til å yte på trening også
  8. Orker ikke regne ut summen av kcal, protein, karbohydrater og fett nøyaktig nå (det kunne du med fordel posta). Ser ut som du spiser sunt og variert, men litt for lite. I tillegg kan du gjerne legge til mer grønnsaker For et mer utfyllende svar kan du være heldig hvis det er noen tålmodige sjeler som har lyst til å gjøre det gratis, eller du kan kjøpe deg en time med kostholdsveiledning eller evt en kostholdsplan tilpasset deg, basert på en samtale med mer informasjon om deg selv og dine mål
  9. hjemmelagd pizza med kjøttdeig/karbonadedeig, bacon, ananas, løk, ost, tomatsaus +++ jeg syns det er kjempedigg med litt sammalt hvete og litt rugmel i bunnen i tillegg til hvetemel.
  10. Til dere som jobber som PT: Bruker du Ipad på jobb? Hvilke funksjoner bruker du? (Kaldender, tidtaking, logging) Hvordan syns du disse fungerer? Anbefaler du å burke Ipad på jobben, eller noe annet? (andre programmer/skrivebok/dagbok/7.sans)
  11. ja, det ligger vel 3 eller 4 forskjellige der!
  12. Dropp beinpressen dersom det gjør vondt. Grunnen til at man tar mindre i knebøy enn i beinpress (også i liggende beinpress) er at man også løfter sin all egen kroppsmasse som ligger fra knærne og oppover
  13. Det er greit å kutte noe i karbohydrater, særlig fra nugatti og godteri. Men gi meg en god grunn til å kutte ut grønnsaker og bær? Ser heller ingen grunn for å ikke spise moderate mengder kornprodukter og potet/ris/pasta.
  14. I følge Harris Benedict formelen er din basalforbrenning 1499 kcal per døgn. Dette er som de andre sier om du lå i koma. Tar man høyde for ditt aktivitetsnivå, PAL (physical activity level), kan man gange med 1,55 som tilsvarer moderat aktivitet med trening 3-5 ganger i uka. Dette blir da 1499kcalx1,55 = 2323 kcal som i teorien skal være ditt vedlikehold, dvs du beholder vekta slik den er nå. Dersom du ønsker å redusere fettprosenten din, kan du legge deg 300-500 kcal under dette. Vil anbefale å starte med et moderat underskudd, dvs ligge på 2000 kcal i en periode, før du evt kan kutte 100-200
  15. Saamme vekt og høyde her..
  16. jeg tenker jernmangel med en gang. gå til lege og ta blodprøver, for dette er ikke normalt!
  17. sjokomelk er helt ok:) gøtt smaker det også!
×
×
  • Opprett ny...