Gå til innhold

Grandiosa


Anny92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IIFYM er ikke en unnskyldning for å spise pizza vær dag, men en mulighet til å faktisk ikke begrense seg så mye som 95% faktisk tror.

Det er greit, men kva er problemet med pizza kvar dag om du får i deg det du har bruk for gjennom resten av kosthaldet? Eventuelt pizza annakvar dag.

Kvifor skal ein avgrense inntaket av pizza, når ingen klarar å svare på kva som er problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i denne tråden har jeg kalt noen tilbakestående? Må være lov å kalle et argument tilbakestående uten at det blir oppfattet som et personangrep. Dat forsvarsposisjon.

Ja, tenkte på det samme. Måtte bla tilbake og sjekke jeg ikke hadde "lika" et innlegg hvor du hadde kalt noen tilbakestående. Konstantinovs evne (eller manglende evne) til å skille mellom at han som person blir kalt tilbakestående, og at argumentasjonsteknikken hans blir kalt tilbakestående gjenspeiler hans manglende evne til å lese hva som faktisk blir skrevet av Vegard Lysne og tho_ols.

Zeph presterte å konkludere med at Grandiosa er sunt. Sånn btw.

Dere har vel strengt tatt bestemt dere på forhånd for hvem som hadde rett (uansett diskusjonstema og argumenter som ble presentert i etterkant). At du Konstantinovs avviser innleggene til Vegard og Thomas viser en nesten grenseløs arroganse. Ydmykhet ift. egen kunnskap er en form for intelligens sies det. Jeg lurer på hva man sier om det motsatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men kva er problemet med pizza kvar dag om du får i deg det du har bruk for gjennom resten av kosthaldet? Eventuelt pizza annakvar dag.

Kvifor skal ein avgrense inntaket av pizza, når ingen klarar å svare på kva som er problemet med det?

Da er det basert på premissene at personene har evnen til å sammensette kostholdet på en slik måte. For mannen i gata er det ikke realistisk, men for min del så kunne det gjerne vært slik.

Om personen har et mål hvor pizza spising (og mangelen på vedvarende metthetsfølelse og de 1500 kaloriene har plass) kan rettferdiggjøres så for all del.

Om man på diett vil bruke 1500 av sine kalorier på kvelden (IIFYM-style) så for all del, men vi vet at det finnes bedre matvarer som kan stimulere kroppen på bedre måter og føre til mer gunstige resultater. Likevel, alt avhenger igjen av flere faktorer. Om pizzaen ikke er i veien, men tvert i mot fører til at man lettere holder dietten - for all del!

Jeg kan røpe at mitt hemmelige diett triks er coco pops, hver kveld, alle dager. Selv på PSMF. Som sagt kognitive følelsen av diett, forsvinner den øker suksessraten markant.

Hva er galt med pizza?

Høyt kaloriinnhold, metter relativt lite ifh til kaloriene, ugunstig sammensetning av makronæringsstoffer, mye raffinerte ingredienser, mange ingredienser osv

Vil det ha noe å si i en isokalorisk sammenligning?

Mest sannsynlig ubetydelig. Vi vet jo at det er totalen som gjelder i størst grad, men det finnes flere studier hvor SAMMENSETNINGEN har hatt en statistisk signifikant betydning over tid (6 mnd).

Kan det ha noe å si på følelsen av velvære?

Relativt til personen

Kan det ha noe å si i diettsammenheng?

Følelsen av å "ikke få lov" å spise pizza er veldig destruktivt. For personer med slike nevroser, for all del. Hva når kaloriene er så lave at en pizza markant spiser opp kaloriinntaket?

Hva i kliniske sammenhenger?

Det kan Vegard få svare på.

Altså, det jeg prøver å skape her er altså.. alt er relativt! Pizza i seg selv er ikke direkte en matvare jeg VILLE eller KAN anbefale (kult, ernæringsfysiolog / PTen som anbefaler pizza til kunder) normalt sett, men i en gitt kontekst så ville jeg nok heller gjort det enn at klienten skulle føle følelsen av forbud. Dette fører bare til enormt økte kortisolnivåer, lavt leptin osv deretter kommer søvnproblemer, restitusjonsproblemer, sultfølelsen, nedsatt muskelmasse og en kaskade av andre problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men kva er problemet med pizza kvar dag om du får i deg det du har bruk for gjennom resten av kosthaldet? Eventuelt pizza annakvar dag.

Kvifor skal ein avgrense inntaket av pizza, når ingen klarar å svare på kva som er problemet med det?

Hva er vitsen med å fortsette å kverulere på noe som ingen har argumentert imot, og det attpåtil er poengtert av samtlige debattanter at det i akkurat denne spesifikke konteksten ikke er noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeph presterte å konkludere med at Grandiosa er sunt. Sånn btw.

Ingen har lagt fram noko argument for at Grandiosa ikkje er sunt, så kvifor ikkje?

Hva er vitsen med å fortsette å kverulere på noe som ingen har argumentert imot, og det attpåtil er poengtert av samtlige debattanter at det i akkurat denne spesifikke konteksten ikke er noe problem?

Fordi eg får tilbakemelding om at mine argument er tilbakeståande og svarar på heilt andre ting enn det eg spør om.

Om det ikkje finnes motargument så skriv det då, i staden for å prøve å latterliggjere meg med hersketeknikkar.

Men det får heller vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_lxjlw4AnIX1rn1xxfo1_250.gif

Ingen som har sagt at grandiosa er galt for folk som tenker over hva de putter i seg? Altså.. kan noen forklare meg med få ord HVA som faktisk blir diskutert her?

- Sunnhetsbegrepet

- Hva defineres som sunt/usunt?

- Er grandiosa sunt? Svar: Kontekst.

Hele diskusjonen baserer seg jo på et begrep som egentlig er meningsløst. "Sunnhet" er en abstraksjon, det gir ingen mening før man setter det inn i en gitt situasjon. Grandiosa som en isolert matvare kan IKKE klassifiseres som verken sunn eller usunn.

Bytt ut "sunt" med "hensiktsmessig i forhold til hver enkelt kontekst" så hadde denne tråden vært 6 sider kortere (men langt fra like underholdende).

Forøvrig er det vel ingen tvil om at store mengder grandiosa, sett i et norsk folkehelseperspektiv, ikke er forenlig med god helse, så videoen i åpningsposten treffer i grunn spikeren midt på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bla tilbake og sjekke jeg ikke hadde "lika" et innlegg hvor du hadde kalt noen tilbakestående.

Dere har vel strengt tatt bestemt dere på forhånd for hvem som hadde rett (uansett diskusjonstema og argumenter som ble presentert i etterkant). At du Konstantinovs avviser innleggene til Vegard og Thomas viser en nesten grenseløs arroganse. Ydmykhet ift. egen kunnskap er en form for intelligens sies det. Jeg lurer på hva man sier om det motsatte?

Hvor i denne tråden har jeg kalt noen tilbakestående? Må være lov å kalle et argument tilbakestående uten at det blir oppfattet som et personangrep. Dat forsvarsposisjon.

SÅ VAR DET ALDRI DET JEG SA HELLER. Vegard kan jo tenke over noe han skrev selv og se hvordan det passer inn her. Og Lateralus er fortsatt butthurt fordi påstandene hans ikke holdt mål, jaja. Foreslår at noen brenner denne tråden.

Du diskuterer jo på bakgrunn av ting ingen har sagt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_lxjlw4AnIX1rn1xxfo1_250.gif

- Sunnhetsbegrepet

- Hva defineres som sunt/usunt?

- Er grandiosa sunt? Svar: Kontekst.

Hele diskusjonen baserer seg jo på et begrep som egentlig er meningsløst. "Sunnhet" er en abstraksjon, det gir ingen mening før man setter det inn i en gitt situasjon. Grandiosa som en isolert matvare kan IKKE klassifiseres som verken sunn eller usunn.

Bytt ut "sunt" med "hensiktsmessig i forhold til hver enkelt kontekst" så hadde denne tråden vært 6 sider kortere (men langt fra like underholdende).

Forøvrig er det vel ingen tvil om at store mengder grandiosa, sett i et norsk folkehelseperspektiv, ikke er forenlig med god helse, så videoen i åpningsposten treffer i grunn spikeren midt på hodet.

Korrekt. Bra svar. Sunnhet er en abstraksjon, som ikke gir mening før man setter det inn i en gitt situasjon. I all enkelhet eller som Thomas sier "i et norsk folkehelseperspektiv" er grandiosa ikke forenlig med god helse. Du kan vri og vende så mye du vil, men alt botner ned i det til slutt. Ergo har alle rett på sin egen måte, men noen vil bare kverulere videre mer enn andre.. til tross for at det er helt meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ VAR DET ALDRI DET JEG SA HELLER. Vegard kan jo tenke over noe han skrev selv og se hvordan det passer inn her. Og Lateralus er fortsatt butthurt fordi påstandene hans ikke holdt mål, jaja. Foreslår at noen brenner denne tråden.

Blingset litt. Men godt vi er enige i at jeg ikke har kalt deg tilbakestående. Holdt ikke påstanden til lateralus mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...