Gå til innhold

Er det lov å bli lei seg?


000

Anbefalte innlegg

Jantelov og slikt er nok med på å gjøre det vanskelig å være annerledes her til lands. Det er forsåvidt ikke noe spesielt for Norge, men siden vi her i steinrøysa er i ferd med å gjøre individualisme til den nye vekkelsen, så føles det kanskje ekstra ille for oss? Det er jo på sett og vis et paradoks av de sjeldne - at når alle har sin egen blogg hvor de skriver om hvordan de realiserer sitt potenisal 24/7, så er det på samme tid den sosiale sfære som trøkker dem ned?

o_O

Idiotiske jenter finnes det nok en del av - sikkert like mange av dem som idiotiske gutter. De er vel på en dannelses-reise igjennom livet. La oss håpe de kommer frem i tide. Det jeg stusser på er at 1000 vis av jenter har kommet med negative kommentarer. Det er vel noe i overkant?

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så klart det er lov å bli lei seg. Du er et verdig menneske -som alle andre- med følelser.

Du sier selv at du er en disiplinert gentleman med stor stolthet. Jeg har derfor troen på at du kan klare og heve deg over det. Det er ikke vits å bruke tid og energi på ignorante og fordomsfulle feiginger. Dem er til å bli ledd av... Slike idioter finner man egentlig over alt og det går begge veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt at du får slike kommentarer, og ja det er lov å bli lei seg. Dette er jo folk som drar alle med muskler over en kam, at alle med store muskler boler...I tilegg så slenger de stereotyptankene sine rett i trynet på deg!

Men, bortsett fra at du ikke sier det rett til folk (går jeg ut i fra) så gjør jo du noe av det samme! Du drar alle nordmenn/damer over en kam, sier at alle mener stygge ting om deg.

Jeg GARANTERER deg, at dama du redda fra voldtekten ikke tenker jævla bolefyr som redda meg!

Hva skiller deg, som drar alle norske jenter under en kam, fra de som drar alle kroppsbyggere under en kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke falle meg inn å si noe slikt til noen, hverken norsk eller utenlandsk. Du har tydeligvis vært utrolig uheldig med menneskene du har møtt på. Og ja klart det sårer, jeg har alternativ stil og får ofte negative kommentarer, iblandt får jeg også stygge kommentarer om vekten min på byen, selv om jeg faktisk ikke er så veldig tjukk at det gjør noe. Man kan tenke sitt om de fleste, men man trenger ikke å si negative ting høyt ! Jeg beklager veldig at du har opplevd slike ting, hadde du møtt meg på byen hadde jeg nok heller spurt om å få kjenne på biceps, muskler er kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironien i dette er at de jentene som først slenger drit typisk nok ligger på rygg innen en time eller to.

Jeg tror de opplever en fascinerede avmakt mot det uvanlig maskuline og reagerer med hersketeknikker.

Nå synes jeg du generaliserer over oss som ligger på ryggen etter en time eller to. Slenger jo ikke dritt til folk av den grunn!

Men altså, fra spøk til alvor. Det høres ut som TS har vært utsatt for en uheldig kombinasjon av å ha møtt uforholdsmessig mange drittfolk, og at det - som mange nevner - kanskje er en del her til lands som er ukomfortable med det som ikke er konformt/gjennomsnittlig. Synd at du har vært utsatt for det, og selvfølgelig er det OK å bli lei seg. Finn på noen snappy comebacks du kan slenge tilbake neste gang. Eller kanskje du rett og slett skal gå for en taktikk der du sier som ærlig er at slike kommentarer er sårende, så kanskje du shamer på dem litt PK-het i samme slengen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaiks var ikke meningen å fremstille meg som ett offer for noe som helst, det finnes nok av langt mer alvorlige problemer i verden.

Det mest irriterende ved det hele er når de skal etterligne hvordan jeg står, beveger meg eller ser ut og slik at jeg hører det, i noen deler av verden der mennesker er opptatt av høfflighet og respekt så blir du på kanten til drept om du står og driter på folk på den måten.

Men mitt spørsmål var om det er kulturelt norsk, altså om en norsk jente ikke kan være snill selv om hun selv skulle ønske det, hun er så indoktrinert til å hate f.eks "kroppsbyggere" at hun ikke gjør valget selv, hun må bare slenge dritten - kanskje på grensen til genetisk?

Jeg kan ikke se hvordan jeg er like ille nå jeg behandler dem bra og ikke sier noe tilbake, jeg tar ingen over noen kam i noen som helst handling - hadde jeg oppført meg slik som dem, ja da ville jeg vært like ille.

Når det gjelder antall så tror jeg heller at jeg underdriver, jeg har venner som er endel større enn meg igjen og for dem er det ikke snakk om å engang bo i Norge, de har brent passet og jobber i USA og vil aldri komme tilbake.

Poenget mitt var at jeg har vært uenig med dem og alltid sagt, nei det er bare noen få det gjelder, ikke ta det så tungt...når jeg selv opplever det for endte gang så blir det google og titte etter jobber i utlandet da norske jenter rett og slett er for jævlige.

De får gratis drinker, gutter kommer bort hele kvelden og skal gi dem oppmerksomhet, fine ord og det de vil..de kan bare knipse så får de sex eller hva som skulle være ønskelig den kvelden, også skal de fremdeles måtte slynge ut dritt til noen som ikke har gjort dem noen ting....jeg kunne nesten forstått det om de ikke fikk noe som helst oppmerksomhet.

Men bor de i Oslo er de omringet av PUAnerder overalt som kjører på som helter for å gi jentene ønsket oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, fikk lyst til å gi deg en klem nå! Men jeg tror nødvendigvis ikke at nordmenn er alene, har merket samme typen jenter i England. Litt for høye på seg selv, som tror de eier verden. Drittsekker finnes over alt, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite for sikkert, så tror jeg det du beskriver er et storbyfenomen.

Flere folk å ta av, flere som "lever på pappa" og ikke jobber for ting selv, og da vet de heller ikke hvor mye som ligger bak en kropp som du har (skal legge til at jeg er langt unna deg i fysikken, så kan ikke sammenligne på noe vis selv).

Kjenner noen som er litt "biff" men ikke helt på din størrelse, og det nærmeste drittkasting jeg har kommet er 'Sexylubben'. Og det er jo bare stas å være :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bor de i Oslo er de omringet av PUAnerder overalt som kjører på som helter for å gi jentene ønsket oppmerksomhet.

Her vil jeg nå si at PUAnerdene ofte ikke er spesielt vellykkede på å gi bra type oppmerksomhet heller. Ofte mye idiotisk "negging" o.l. som vi jenter blir utsatt for på byen og. Hvis jeg skal generalisere/ekstrapolere fra egen erfaring, vil vel jeg si at det ofte er hyggeligere (om enn litt masete av og til) å bli sjekket opp i utlendighet enn her på byen i Oslo .Det er ihvertfall lite som føles mer unødvendig enn noen som prøver å "sjekke" ved å lage semidårlig stemning. Men iom. at det tydeligvis funker, så er det vel en del jenter som faller for det. Kanskje de samme som slenger kommentarer til deg? :p

Tror dessuten folk hvis ytre passer inn i en eller annen stereotyp nok vil være en del mer utsatt for negative opplevelser vedrørende andres fordommer tilknyttet den stereotypen. Som blond (og til tider ganske lettkledd) jente som fjaser mye når jeg er ute, ble jeg særlig da jeg var endel yngre (typ 17-22ish) ofte utsatt for at folk sin umiddelbare reaksjon var at jeg var temmelig dum, ihvertfall før de forsøkte å prate med meg om noe litt seriøst. For å føkke opp folks fordommer hadde jeg en liten periode der jeg gikk inn for å legge opp til diskusjoner om alt mulig mellom himmel og jord, men etter hvert så gav jeg bare mer faen.

Til spørsmålet ditt om det er kulturelt betinget (altså gjelder for store deler av norske jenter) - jeg vil kanskje si nei, men da baserer jo jeg det på de jentene jeg kjenner selv. Jeg tror ikke noen av mine gode venninner (eller kompiser for den del) ville slengt sånne kommentarer til folk de ikke kjente. (Genetisk er det vel iallefall ikke ;)). Jeg er også norsk jente og føler absolutt ikke jeg er indoktrinert til å hate/mislike kroppsbyggere - tvert om synes jeg det bare er hot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaiks var ikke meningen å fremstille meg som ett offer for noe som helst, det finnes nok av langt mer alvorlige problemer i verden.

Det mest irriterende ved det hele er når de skal etterligne hvordan jeg står, beveger meg eller ser ut og slik at jeg hører det, i noen deler av verden der mennesker er opptatt av høfflighet og respekt så blir du på kanten til drept om du står og driter på folk på den måten.

Men mitt spørsmål var om det er kulturelt norsk, altså om en norsk jente ikke kan være snill selv om hun selv skulle ønske det, hun er så indoktrinert til å hate f.eks "kroppsbyggere" at hun ikke gjør valget selv, hun må bare slenge dritten - kanskje på grensen til genetisk?

Jeg kan ikke se hvordan jeg er like ille nå jeg behandler dem bra og ikke sier noe tilbake, jeg tar ingen over noen kam i noen som helst handling - hadde jeg oppført meg slik som dem, ja da ville jeg vært like ille.

Når det gjelder antall så tror jeg heller at jeg underdriver, jeg har venner som er endel større enn meg igjen og for dem er det ikke snakk om å engang bo i Norge, de har brent passet og jobber i USA og vil aldri komme tilbake.

Poenget mitt var at jeg har vært uenig med dem og alltid sagt, nei det er bare noen få det gjelder, ikke ta det så tungt...når jeg selv opplever det for endte gang så blir det google og titte etter jobber i utlandet da norske jenter rett og slett er for jævlige.

De får gratis drinker, gutter kommer bort hele kvelden og skal gi dem oppmerksomhet, fine ord og det de vil..de kan bare knipse så får de sex eller hva som skulle være ønskelig den kvelden, også skal de fremdeles måtte slynge ut dritt til noen som ikke har gjort dem noen ting....jeg kunne nesten forstått det om de ikke fikk noe som helst oppmerksomhet.

Men bor de i Oslo er de omringet av PUAnerder overalt som kjører på som helter for å gi jentene ønsket oppmerksomhet.

Ikke døm oss ALLE da ! Jeg er en norsk jente, og jeg er ikke medfødt slem mot noen og ikke forjævlig heller. Du har fått svar fra flere jenter her som er trivelige, ikke la det gå ut over oss at du har møtt de som er mindre snille, når vi sitter her å prøver å støtte deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble mye sutring på deg nå, Rock - og selv om vi alle kan bekrefte at det finnes tullinger av begge kjønn - så ble det litt i overkant trashing av norske jenter. For å si det slik - om tusenvis av jenter har henvendt seg til deg for "disse" deg, så må du på alle mulige måter være spesiell. Jobber du som dørvakt stemmer det garantert, men ellers?

Neppe.

Men OM det er riktig slik du beskriver det, så er det nok ikke kun muskler som trigger jentene til å gå av skaftet. Det må være hele pakka som ber om juling. Klær, frisyre, måten du fører deg på, måten du smiler, blikkene du kaster. Jeg vet ikke, og beklager om det sårer deg at jeg trekker virkelighetsbeskrivelsen din i tvil, men jeg opplever altså ikke at norske jenter er fullt så ille som du beskriver dem.

Men det er dine opplevelser og dine følelser, så jeg underkjenner ikke dem. Hvordan du skal te deg for lykkes bedre sosialt er sannelig ikke godt å si, for vi vet så forsvinnende lite om Rock, men ikke gå rundt å vær lei deg for lenge. Ta grep og gjør noen forandringer (nei, ikke bygg deg ned) så kan det hende noe godt kommer ut av det. Vanskelig å forandre alle norske jenter og enda mindre fruktbart å si at norske jenter er trash - mye enklere å ta tak i seg selv.

Tenker jeg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør ingenting Linjemann, jeg har vært ute spesielt med en som har skrevet i denne tråden hvor vi begge har fått slike kommentarer uten at vi gjør noe som helst annet enn å preike med hverandre, fellesnevneren er at det er norske jenter.

Sky - Men takk, det er jo veldig hyggelig og viser at jeg kanskje tar feil og takk gud for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...