Gå til innhold

Er det lov å bli lei seg?


000

Anbefalte innlegg

Jaiks var ikke meningen å fremstille meg som ett offer for noe som helst, det finnes nok av langt mer alvorlige problemer i verden.

Det mest irriterende ved det hele er når de skal etterligne hvordan jeg står, beveger meg eller ser ut og slik at jeg hører det, i noen deler av verden der mennesker er opptatt av høfflighet og respekt så blir du på kanten til drept om du står og driter på folk på den måten.

Jeg tror nok kanskje du har vært hakket mer uheldig enn de fleste med hvilke folk du har truffet, ellers er folk i Oslo annerledes enn i mange andre byer / plasser i Norge.

Jeg vet av en del store karer som ikke plages med negativ oppmerksomhet på byen, men har også opplevd noen som har gått rundt på byen og nesten sett ut som de er på scenen i Mr. Olympia og da blitt gjort litt narr av.

Til kommentaren din over her så tror jeg heller ikke jeg liker folk som er høflige, men som dreper deg hvis du ikke viser dem nok respekt.

Er dette i de samme delene av verden som dreper sine døtre hvis de ikke lever respektfullt nok for sine foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3
Uten å vite for sikkert, så tror jeg det du beskriver er et storbyfenomen.

Flere folk å ta av, flere som "lever på pappa" og ikke jobber for ting selv, og da vet de heller ikke hvor mye som ligger bak en kropp som du har (skal legge til at jeg er langt unna deg i fysikken, så kan ikke sammenligne på noe vis selv).

Kjenner noen som er litt "biff" men ikke helt på din størrelse, og det nærmeste drittkasting jeg har kommet er 'Sexylubben'. Og det er jo bare stas å være :p

Unnskyld meg? Hvis du ikke vet sikkert, ikke uttal deg om det. Jeg kan nok beskrives som en som lever på pappa. Jobber gjør jeg heller ikke, men det er på grunn av mangel på tid. Men allikevel jeg vet UTMERKET godt hvor mye dedikasjon og arbeid som ligger bak en kropp som det. Hvis jeg skulle gjort noe, så ville det ikke vært å slenge dritt til han, men heller det motsatte (hehee). Og jeg har heller ingen venninner som driver med styrketrening, men jeg er 100 % sikker på at de aldri hadde sagt noe så sårende til en person, uansett hva. Skjønner virkelig ikke at noen kan få seg til å si noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kalte en fyr "Ole Bole" en gang. Han var breial så det holdt for ti mann. Det er synd at du har opplevd så mange av disse kommentarene, men selv om jeg hadde en mindre morsom opplevelse med denne "Ole Bole" er jeg fortsatt snill mot andre gutter jeg møter med en muskelmasse over gjennomsnittet.

Det er virkelig ingen av mine venninner som kunne ha gått bort til fremmede mennesker for å lire av seg slike kommentarer, ingen. Kanskje et par unntak, men det er kun om de blir provosert på forhånd. Og ja, jeg kan være frekk mot personer jeg møter på byen. Om de kommer bort til seg og lirer av seg noe og tror de skal få komme ned i buksa på meg bare fordi de ser bra ut, så får de tåle å høre at de ikke høres like bra ut. Dog opplever jeg aldri meg selv som frekk, eller alle de andre beskrivelsene du legger på oss norske jenter. Jeg får tvert imot høre at jeg alltid er blid og positiv til alle, med mindre de ypper seg først.

Enten har du vært max uheldig med de jentene du snakker om, eller så tiltrekker du deg rett og slett den typen av en eller annen grunn. Det er uansett ikke noe å være lei seg for, for den finnes flere fisker i havet. Selv om du møter noen smittede laks, er det ikke derimot slik at alle laks i hele havet er smittet av samme virus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stort sett er alle andre der veldig hyggelig mot meg, og jentene som beskrevet er nok kjempehyggelig mot mennesker som er korrekte i deres term.

Forresten - Uavhengi av det jeg skrev, er det noen som tør å svare helt ærlig på om de har gått bort til noen og sagt slike ting med onde intensjoner, isåfall...hvorfor...være det å kalle en person feit eller stygg osv...hva fikk du ut av det og gjør du det fremdeles?

Jeg hadde ALDRI gjort det. Nå vet jeg at det kan gjerne ikke sammenlignes, min situasjon og din. Men jeg har selv opplevd det å få kommentarer, negative kommentarer og dritt slengt mot meg av andre. Det var når jeg gikk på barneskolen og ungdomskolen (med andre ord hele grunnskolen). Jeg var stygg. Jeg var feit. Jeg var ekkel. Jeg fortjente ingenting annet enn å dø osv..Jeg mener, hvem er det som får seg selv til å behandle andre på den måten? Til en viss grad kan man vel si at de som gjorde det mot meg var barn. Men likevel.

Jeg skjønner at ikke alle er enig i hva som er pent, men jeg var ikke stygg, jeg var ikke feit, jeg var ikke ekkel. På samme måte som du er deg, du vet selv om du boler og ikke (hva andre _tror_ er ikke relevant) og du vet selv hvordan du ser ut og hvordan du vil se ut. At ikke alle synes at de med masse muskler er pent er deres problem. Ikke mitt. Ikke ditt. At de ikke er voksne nok til å skjønne at man ikke sier slike ting til andre forteller mer om dem enn deg. Drit i dem! De er tåpelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg "uffda, det hørtes jo rett og slett litt slemt ut", men dess flere innlegg jeg leser i denne tråden, jo mer snur jeg.

Nå skal jeg være ærlig, Rock :

Hvis du utstråler halvparten av det "hatet"/spydighet mot norske jenter, i virkeligheten som du gjør her så forstår jeg hvorfor du blir behandlet som du gjør. Sorry, men selv om du sier du oppfører deg fint så kan det være at hele holdningen utstråler at norske jenter er "dritt"?

Jeg er normalt ganske snill og sympatisk, men det går over til irritasjon når jeg leser hva du skriver. Enten vanker du på feil plasser, eller så tiltrekker du deg bedritne damer- flesteparten av oss er nemlig ikke i nærheten av det du beskriver! Ble bare "to much" dette…

Og jada, har rygg til å bære kritikk og om du vil fyre noe tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som noen andre sier: det finnes drittsekker over alt. Så er det opp til deg å vurdere hvordan du vil respondere på det de drittsekkene sier. Jeg hadde ignorert det og ikke latt dem få det de ønsker, din oppmerksomhet. Vis at du er bedre enn dem.

Heldigvis er ikke det normalen, at folk er slik. De fleste er hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg? Hvis du ikke vet sikkert, ikke uttal deg om det. Jeg kan nok beskrives som en som lever på pappa. Jobber gjør jeg heller ikke, men det er på grunn av mangel på tid. Men allikevel jeg vet UTMERKET godt hvor mye dedikasjon og arbeid som ligger bak en kropp som det. Hvis jeg skulle gjort noe, så ville det ikke vært å slenge dritt til han, men heller det motsatte (hehee). Og jeg har heller ingen venninner som driver med styrketrening, men jeg er 100 % sikker på at de aldri hadde sagt noe så sårende til en person, uansett hva. Skjønner virkelig ikke at noen kan få seg til å si noe sånt.

Grunnen til uttalelsen er at jeg aldri har opplevd slik oppførsel her på 'bygda' og nesten alle jeg ser som klager på dette er fra en storby.

Jeg setter ting på spissen i innlegget mitt, og det finnes selvfølgelig unntak som bekrefter regelen.

Folk bør ta seg selv litt mindre høytidlig mener nå jeg. Generelle komentarer er generelle, ikke personlige. (også denne komentaren er generell, ikke ment mot deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til uttalelsen er at jeg aldri har opplevd slik oppførsel her på 'bygda' og nesten alle jeg ser som klager på dette er fra en storby.

Jeg setter ting på spissen i innlegget mitt, og det finnes selvfølgelig unntak som bekrefter regelen.

Folk bør ta seg selv litt mindre høytidlig mener nå jeg. Generelle komentarer er generelle, ikke personlige. (også denne komentaren er generell, ikke ment mot deg)

Jeg tror kanskje det er forskjell på hvilke bygder det er snakk om :p

Jeg vet at hvis jeg hadde bodd der hvor kjæresten er i fra, så hadde vi vært bygdas største snakkis. Ikke for hvordan vi ser ut, men fordi vi er to jenter. Jeg føler meg skikkelig kul hver gang jeg er der, folk glor. Jeg kan se for meg at både mannfolk og kvinnfolk som har en veldig trent kropp og mye muskler vil oppleve det samme der :p. Men i Levanger er det ingen som glor på oss hvis vi er der:p Det er litt "større bygd" enn de minste bygdene i Norge^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det er forskjell på hvilke bygder det er snakk om :p

Jeg vet at hvis jeg hadde bodd der hvor kjæresten er i fra, så hadde vi vært bygdas største snakkis. Ikke for hvordan vi ser ut, men fordi vi er to jenter. Jeg føler meg skikkelig kul hver gang jeg er der, folk glor. Jeg kan se for meg at både mannfolk og kvinnfolk som har en veldig trent kropp og mye muskler vil oppleve det samme der :p. Men i Levanger er det ingen som glor på oss hvis vi er der:p Det er litt "større bygd" enn de minste bygdene i Norge^^

Selvfølgelig, er forskjell på alle steder, og komentaren min var vel egentlig litt bedriten...

Ingen bygder/byer/bydeler/kvartaler er like, Men, personlig tror jeg vi i norge er ganske kjappe til å missunne ting og tang.

(Kan legge til at jeg ikke er fra Levanger egentlig, er fra lillelillebygda omringet av gårder helt egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, er forskjell på alle steder, og komentaren min var vel egentlig litt bedriten...

Ingen bygder/byer/bydeler/kvartaler er like, Men, personlig tror jeg vi i norge er ganske kjappe til å missunne ting og tang.

(Kan legge til at jeg ikke er fra Levanger egentlig, er fra lillelillebygda omringet av gårder helt egentlig)

Jeg er fullstendig enig. Dessuten tror jeg det er litt avhengig av hvilke personer man omgir seg med og ikke minst hvor vi befinner oss. Og ikke minst, holdningen og utstrålingen vi selv har påvirker også hva andre tenker/sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
Grunnen til uttalelsen er at jeg aldri har opplevd slik oppførsel her på 'bygda' og nesten alle jeg ser som klager på dette er fra en storby.

Jeg setter ting på spissen i innlegget mitt, og det finnes selvfølgelig unntak som bekrefter regelen.

Folk bør ta seg selv litt mindre høytidlig mener nå jeg. Generelle komentarer er generelle, ikke personlige. (også denne komentaren er generell, ikke ment mot deg)

Jeg har full forståelse for at det var en generell kommentar, og tar meg ikke nær av det. Men jeg vil virkelig ikke tro at vi redde pappajenter er de som slenger mest dritt på byen, så derfor vil jeg si at regelen din dessverre er feil. Med unntak, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått mange rare kommentarer ganske ut av det blå av jenter. Og gutter.

Husker godt en gang to fliser av noen gutter satt ute og røyket, så tar han ene kontakt med noe á la:

"Hei. Boler du? Du boler."

"Takk for at du tror det. Keep 'mirin! Men hvorfor tror du 'ceps=bol?"

"Trente dritseriøst i et halvt år en gang. Ble ikke så stor som deg."

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange rare kommentarer ganske ut av det blå av jenter. Og gutter.

Husker godt en gang to fliser av noen gutter satt ute og røyket, så tar han ene kontakt med noe á la:

"Hei. Boler du? Du boler."

"Takk for at du tror det. Keep 'mirin! Men hvorfor tror du 'ceps=bol?"

"Trente dritseriøst i et halvt år en gang. Ble ikke så stor som deg."

...

Hahahahaha- måtte flire litt, lol de fleste tror vel musklene popper opp etter å ha vært på treningsstudio mer enn en gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe morsomt å se at det skaper mye debatt.

Månestråle - Jeg er veldig glad i humor, spesielt Dangerfield og Sellers og jeg elsker å gjøre immitasjoner - De Nero og Sean Penn, Connery, Tyson - jeg har mange og jeg liker oppmerksomhet..så jeg står ofte og forteller vitser og koser meg med det og liker å være "klassens klovn" Uttstråler ingenting negativt overhodet og lar ofte jenter gå inn før meg i barkøen og reiser meg og for jenter på trikk, buss, t-bane og det skjer for all del ikke at jeg vil slenge dritt til jenter under noen som helst omstendighet.

Som sagt, dannelse og kultur er viktig for meg, vil jeg noen gang barbere hodet mitt og ta masse tribal tatoveringer og ha kjetting rundt halsen og slutte med orddeling og kjøpe staffordshire bull terrier slik som det blir hintet til at jeg er en stereotype og derfor fortjener jeg det.

Nei det vil jeg ikke, men jeg vil heller ikke dømme de som gjør det.

Når det har nevnes at jeg overdriver, nei jeg gjør ikke det...når Iphone først kom pleide jeg å filme jentene når de begynte med sin "roid-rage" og lagre filmklippene og hadde uendelig mange klipp, vil nok si at det har skjedd langt over 1000ganger.

Jeg har tenkt meg mye om når det gjelder denne tråden og hva jeg har skrevet her, og jeg tror jeg trekker tilbake at det er norske jenter.

Jeg tror heller det er norsk kultur, vi er ikke en åpen og sosial kultur og det gjør vel rett og slett at mange ikke utvikler empatiske evner for andre mennesker og gir rett og slett faen? Altså de har ingen erfaringsgrunnlag som har lært dem ønsket om å være god mot andre, de har bare hatet sitt og lite stopper dem.

Skulle likt å se de gå rundt og fornærme kroppsbyggere på en bar i Florida f.eks, tror ikke det hadde endt så godt, men her i Norge er det omtrent forventet at du skal slenge dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er et hat mot deg fordi du er stor og sterk, men når du ser ut som King Kong på cellegift, må man tenke seg om. Hvor mange mennesker tror du det finnes i Norge, som er like store, uten anabole steroider? Det er ikke mange som observeres ute på byen i alle fall. Jeg vet at det mulig å oppnå, men det kreves mye arbeid, over mange år å bli så stor. Alle som skiller seg ut vil alltid få kommentarer. Ikke ta deg nær av det. Tenk på det som at noen ser på deg som spesiell at det fortjener en kommentar. Haters gonna hate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...