Gå til innhold

Er det lov å bli lei seg?


000

Anbefalte innlegg

Har faktisk observert en del av dette selv. Altså, det er jo ikke meg det går utover, men for eksempel på treningssenteret der jeg trener så kommer det sånne jenter som bare driver med pilatesball og snakker rett bak ryggen på de største guttene sånn her "ooomg jeg hater folk som boler, åå fyfaen så stygt det er" og sånne ting... Og jeg må si; jeg hadde blitt oppriktig glad om faktisk fyren snudde seg opp slapp manualen i hodet på de, for det er IKKE greit å snakke sånn til folk uansett.

I Norge har vi ikke lov å si stygge ting om utlendinger (da er vi rasist), vi har ikke lov å si stygge ting om feite (da er vi ufølsomme), vi har ikke lov å si stygge ting om... ja, noe egentlig - utenom for eksempel jenter og gutter som trener og spiser mye/riktig. Jeg syns det er så provoserende og kvalmt...

Hvem faen går rundt og bare "åå fy faen hun der ser ut som hun er ute på valium" hvis man ser noen som er litt tilbaketrukket/redd ut, eller "ååå fy faen han der er så jæææævlig ute på paracet" eller hva faen det skulle være. Om noen isåfall går på bol, så er det bare et stoff personen selv velger å putte i seg.

Når jeg var barn og ungdom misbrukte jeg vival, valium og alkohol pga jeg hadde angst (jeg mener selv at det ikke er noen unnskyldning, for ja, jeg visste bedre) - men når jeg sier det til folk så sier de bare "ååå stakkars lille deg", men egentlig så er det jo like ille som å misbruke hasj eller et annet stoff. Syns det er så jævlig irriterende at noen ting liksom er såååå mye verre enn andre ting - nå kan jeg ikke så mye om bol; men jeg innbiller meg at man bruker det i moderate mengder er det sikkert mindre farlig enn enkelte andre ting som er "legitimt" å bruke f.eks. Min mor er avhengig av morfin og det er jo liksom helt legitimt fordi hun har store smerter - men om hun hadde gått over til heroin fordi legen sa nei til morfin, da hadde plutselig saken vært en helt annen?

Leste akkurat en artikkel på at utrolig mange nordmenn misbruker paracet.. Haha, kan man kanskje tenkte... Men er det ikke bare flaks som avgjør hva man ender opp med? Heroin, paracet, imigran, morfin, heroin, steroider, hormoner, valium, alkohol, otrivin, amfetamin, kortison? Alt er skadelig i mengder, men hva forskjellige folk inntar av stoffer burde være fullstendig IRRELEVANT for andre mennesker. Det er fullt og helt personens eget problem.

Nå sporet jeg litt av, men poenget mitt er at; om du bruker bol eller ikke er ikke noe fremmede personer skal blande seg i. Om du ikke gjør det, så har du jo en sinnsykt imponerende fysikk og hadde jeg vært på byn hadde jeg helt sikkert sagt det til deg, men om du gjør det så får det også være din sak. Jeg vet om flere fyrer som går på bol som ser helt alminnelige ut, men det er ingen som spør de? Jeg tenker bare at de som ser ekstra store ut bare er mer dedikerte, uavhengig av om de putter i seg noe på sidelinjen eller ikke. Jeg er ikke FOR bol, men jeg er heller ikke for at man skal blande seg i andre personers privatliv. Spesielt ikke på en frekk måte, da måtte det i tilfelle vært i bekymring.

Håper du får mindre problemer med jenter i fremtiden. Blir flau å være jente selv når jeg hører og ser sånt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mi erfaring, er det veldig mange norske folk (både jetner og gutar, men jentene viser det ofte ydelegast), som er utruleg frekke! Eg skjønnar verkeleg ikkje kva som er problemet. Er veldig glad eg kjem frå ein liten plass, då det er lettare å vite kven som oppfører seg som ein drittesekk på fest:p

Sjølv kunne det ikkje falle meg inn å vere spydig mot ukjende (med mindre dei la opp til det, og sjølv då ville det vore tvilsomt at eg gjor noke), einaste eg kan finne på er å fleipe med kompisar, men då kun dei eg kjenner såpass godt at dei veit det er kødd.

Nordmenn generelt bør i grunn ta seg saman, men heldigvis finnes det ein del fornuftige folk der ute og(y)

Håpar du kjem over litt mer fornuftige folk(jenter) framover Rock:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
IamaBro - Men alikevel om han skulle være så dristig å fortelle det noen så vil han bli hengt ut, latterliggjort og alle vil si han overdriver.

Jeg hadde kjøpt en ny bukse, ny skjorte og ny klokke og ble helt øl over av en norsk jentegjeng som mente jeg var stygg når jeg skrev dette innlegget.

Ja jeg ble lei meg.

Men jenter som f.eks Hanne Kanten mener at jeg skal tåle dette, jeg våger tross alt å være en mann i Norge, landet der en skal skamme seg om en har noe som helst til maskuline tegn.

Vet du hva, hele jævla landet kan bare dra til helvete...det er et fitteland med feige sjeleløse menn uten mot som blir eid av utlendinger som hunder og norske jenter som styrer det hele som lesbiske feminister, sug kukken min og dra til helvete og neste gang noen norsk jente heller øl over meg tar jeg igjen, og jeg tar jævlig hardt igjen.

Nå gjør du det igjen.

Du overdriver en hendelse til det blir helt ugjenkjennelig. Det der har jeg aldri sagt. Og nettopp derfor synes jeg ikke historiene om de tusen hatfyllte kvinner har noen troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
HannePanne hvorfor er historiene så lite troverdige? Når jeg ser nesten nøyaktig samme hendelsesforløp inne på en liten pub/bar i Stavanger hvorfor er det umulig at samme greiene skjer i Oslo? Overdriver jeg og?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_

Buhu jeg møter på fordommer fordi jeg er stor og sterk. Alle jenter generaliserer meg som en drittsekk og boler pga utseende.

......

Norge er et fitteland med sjelløse menn uten mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Dette med at Norge er et fitteland - er det noe, sett fra en manns ståsted, som eventuelt skal vurderes som noe negativt?

;)

Spørs, det blir samme som hvis homofile kaller Iran for et pikkland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge møter man fordommer bare man skiller seg ut. Jeg er ikke av utsenede stor og sterk, men med blå/grønt hår, og en litt alterntiv klesstil, har jeg opplevd en god del ubehaglige situasjoner, både drapstrusler og kjerringer som "går til angrep", så jeg tviler ikke på at man kan møte fordommmer når man er over gjennomsnittlig muskuløs, iallefall når man har ett vennelig og imøtekommende ansikt(få som tørr å yppe seg mot enn som ser ut som om han kan knuse trynet ditt bare du ser på han).

Trviler på at norske menn er hovedproblemet, for de jeg treffer på ute har mindre baller enn meg når de tørr å yppe, men kjerringer, fy faen for noen hurper man kan møte ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige bilder og assosiasjoner det opereres med her.

Tror jeg nøyer meg med å fastslå at jeg for min del synes fitte er bra.

:)

Er ikke rart at du synes det er bra, når du mest sannsynlig har har en fitte selv, slik som du whiteknighter og sider med de ekstreme feministene i hver eneste tråd, uansett om det de sier er rett eller galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart at du synes det er bra, når du mest sannsynlig har har en fitte selv, slik som du whiteknighter og sider med de ekstreme feministene i hver eneste tråd, uansett om det de sier er rett eller galt.

Huffda...

:)

Ekstreme feminister synes jeg forøvrig er noe skikkelig herk. De bærer ofte på mye undertrykt sinne og frustrasjon. Sånn sett kan mye av det de lirer av seg minne om slikt som du får deg til å svare meg med i sitatet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norge møter man fordommer bare man skiller seg ut. Jeg er ikke av utsenede stor og sterk, men med blå/grønt hår, og en litt alterntiv klesstil, har jeg opplevd en god del ubehaglige situasjoner, både drapstrusler og kjerringer som "går til angrep", så jeg tviler ikke på at man kan møte fordommmer når man er over gjennomsnittlig muskuløs, iallefall når man har ett vennelig og imøtekommende ansikt(få som tørr å yppe seg mot enn som ser ut som om han kan knuse trynet ditt bare du ser på han).

Trviler på at norske menn er hovedproblemet, for de jeg treffer på ute har mindre baller enn meg når de tørr å yppe, men kjerringer, fy faen for noen hurper man kan møte ute på byen.

Enig. Det er helt utrolig hvordan man bare skal følge strømmen og oppføre seg som død fisk. Så fort det er noen som skiller seg ut så skal det plutselig være lov å si alt mulig. Har opplevd endel ubehagelig selv, da jeg har en litt over gjennomsnittet pyntet eller jentete klesstil, med andre jenter som peker og ler, og jeg vet ikke hva. Som wombat skriver lenger opp, det er helt forkastelig at andre skal se ned på deg bare fordi du velger å enten ha en annen stil, bole deg, trene ordenlig og prioritere å ha en sunn og frisk kropp eller hva det nå enn er som gjør at man skiller seg ut. Jeg er så utrolig lei av det selv at jeg kunne spydd. Så kan folk komme å si; shake it off, ikke bry deg om det, blås nå i det, det har ikke de noe med, men innerst inne tror jeg de aller fleste tar det til seg på en eller annen måte.

Jeg har egentlig levd etter en saying: 'Enten kan du si noe fint, eller så kan du la vær å si noe i det hele tatt.' Det må kunne gå an å ikke dømme folk fra topp til tå basert på hvordan de kler seg eller ser ut. I veldig mange tilfeller stemmer ikke det med personens indre likevel, selv om det gir en viss utstråling. En stor kar på treningssenteret som 'alle' sier boler seg, kan være den hyggeligste personen du møter. Don't judge a book by it's cover.

Ellers er jeg helt helt enig i innlegget ditt wombat og kunne vel egentlig bare quotet det du skrev istedet for å skrive et eget :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Jeg har egentlig levd etter en saying: 'Enten kan du si noe fint, eller så kan du la vær å si noe i det hele tatt.

Sokrates sa det best:

En dag kom en mann løpende til den vise Sokrates. Han var meget opphisset: “Hør Sokrates, jeg må fortelle deg om hvordan din venn…” “Stopp litt!” avbrøt vismannen. “Har du silt det du nå skal si gjennom de tre silene?” “Tre siler?” spurt den andre vært forundret. “Ja, la oss nå se etter om det du nå vil fortelle meg går gjennom de tre silene.

Den første silen er sannheten, har du undersøkt om det du vil fortelle meg er sant?” “Nei, jeg har hørt det fortalt…” “Nåvel! Men du har sikkert latt det gå gjennom den andre silen. Den heter godhet. Er det du vil fortelle meg i det minste noe godt?” Noe nølende svarte den andre: “Nei, jeg kan ikke nettopp si det – tvert om…” “La oss i alle fall prøve om det går gjennom den tredje silen. Det gjør vi når vi spør “Er det nødvendig å fortelle meg det du er så opphisset over?” “Ikke nødvendig, nei…”

“Nåvel”, lo Sokrates. “Når det du vil fortelle meg verken er sant, godt eller nødvendig, så lar vi det ligge og bryr oss ikke mer om det”!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...