Gå til innhold

Bubblebutt

Medlemmer
  • Innholdsteller

    127
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Bubblebutt

  1. Bubblebutt

    Asymmetrisk kropp

    Ja, prøver å kjøre bein, bryst + triceps og skuldre, rygg + biceps, 2 ganger uka. Eller 1 full bendag og den ene bryst, bein + tri
  2. Bubblebutt

    Asymmetrisk kropp

    Har trent en god stund nå, for det meste 2-splitt. Jeg har veldig god framgang når det gjelder overkroppen, både styrke -og utseendemessing. Underkroppen derimot, den henger litt igjen. Jeg får ikke til å bygge lår, rumpe og legger i takt med overkroppen. Det skal sies at jeg HATER å trene ben, men prøver så godt jeg kan. Har 1 bendag i uka hvor jeg variere med å trene tungt og lett. Da kjører jeg for det meste knebøy, hip-thrust og utfall i forskjellige varianter + øvelser med strik. Underkroppen ser nesten utrent ut i forhold til overkroppen og det er ikke særlig flatterende. Hva gjør jeg galt?
  3. Bubblebutt

    Asymmetrisk kropp

    Neida, har mulighet for å trene mer enn 4 dager altså. Vet at det flórer på nettet med program for fullkropp/underkropp-overkropp, men vet liksom ikke hva som er gunstig
  4. Bubblebutt

    Asymmetrisk kropp

    Altså bryst-triceps, rygg-biceps også ben-skuldre. Kjører ikke noe særlig mage. Jeg har fokus på baseøvelsene. Har alltid foretrukket splitt framfor fullkropp..
  5. Bubblebutt

    Asymmetrisk kropp

    Hvordan kan jeg legge opp program til bendag da? Jeg vil helst ha 2 dager med bryst og 2 dager med rygg også i uka... Men trener liksom 4-5 ganger i uken og det er nok for meg
  6. Bubblebutt

    Skulderplage

    Hei! Jeg sliter med venstre skulder, spesielt under brystøvelser og skuldertrening. Vet ikke helt hvordan det skal forklares, men når jeg løfter opp armen og fører den litt bak kjennes det ut som om det er noe som må "knekkes" inni i skulderen for at det skal bli bedre. Det er snakk om område hvor det dannes en grop når armene løftes. Kjenner det spesielt når jeg henger på en stang med strake armer. I tillegg blir venstre skulder fortere sliten og utmattet, men den type slitsomhet er ikke den samme som på høyre skulder. Har hatt dette problemet i over et år nå, og det irriterer meg grenseløst. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Ikke vet jeg heller hvorfor det er slikt.. Prøvde meg på treningsfri i ca. 5 mnd, følte det hjalp en periode, men så kom det tilbake..
  7. Hei! Jeg sliter veldig mye med teknikk når det gjelder knebøy. Jeg vet hva det innebærer i teorien, men å utføre det for meg i praksis er nærmest umulig. På bildet har jeg litt mer enn skuldersbreddes-avstand, men har ikke sjans til å komme lenger ned (NO JOKE) med mindre jeg har skiver under hælene eller veldig(!!) bred avstand mellom bena. Enda verre er det om jeg har armene strakt over hodet. Det er egentlig sykt flaut og jeg unngår å trene alle former og typer for knebøy, eller i det hele tatt underkroppen.. Er det noen med samme problemet der ute, som har klart å gå fra elendig teknikk, fleksibilitet og mobilitet til å faktisk kunne klare proper knebøy med egen kroppsvekt (til å begynne med)? Hvordan bør jeg starte med å opparbeide teknikken? Fra midt åsted virker det som om det er fysisk umulig for meg, at min kroppsbygning ikke lar seg...
  8. Tusen takk for tips! Jeg skal begynne å trene mer knebøy fremover. Når du sier spesifikke øvelser, hva mener du da?
  9. Fy søren, denne artikkene traff SPOT ON! Viktig nøkkelord er bredere fotstilling, for jeg vet at jeg kommer lengre ned og det ser mer ut som en proper knebøystilling. Tusen takk!
  10. Joda, vil gjerne ha en noenlunde balansert styrke all over. Altså, jeg er sterkere i overkroppen enn underkroppen. Skal sies at jeg har lange bein og kort overkropp, så må vel ta utgangspunktet i det rett og slett. Bred fotstilling og vektskiver under hælene.
  11. Problemet ligger i at jeg ikke kommer meg lengre ned, kjenner at det stopper helt opp på kvarten liksom, og da er knær over tær og hele meg foroverbøyd.. Jeg spør fordi det virker som om "ass to grass" eller dype knebøy er den eneste riktige måten.
  12. Har hatt PT'er som har sett på teknikken min. Synes ikke jeg har fått særlig mye utav det enn forskjellige oppvarming/uttøyingsøvelser (som jeg finner på nett der i blant). Ellers har de anbefalt vektskiver under hælene. Jo lengre ned jeg presser meg, jo mer fremover kommer jeg med kroppen. Har også prøvd forskjellige vinkler med føttene, men som sagt hjelper det litt mer med bredere avstand mellom bena.
  13. Bubblebutt

    Tråden for dumme spørsmål!

    går d an å trena seg fra kalvbent (Genu Valgum) til mer normale bein? E så jækla irriterende når knærne kræsje i kverandre når eg går, ser jo ut som jeg holder på å knekke sammen/drite på mg/blitt buttfucka. Kanskje det hjelpe å få mer og større muskler i bena...?
  14. Bubblebutt

    Rapporter alltid tekniske feil på siden

    Haha, ja altså det funket.. Jeg va faktisk bare ikke klar over at noe så enkelt måtte gjøres Tusen takk!
  15. Bubblebutt

    Rapporter alltid tekniske feil på siden

    Hmm, kan ikke huske å ha slettet noen loggbok her, men jeg va jo inne på fitnessbloggen --> forum --> loggbok og opprettet en ny? Nå skjønner jeg ikke.. Uansett, er det da ikke mulig for meg å opprette en ny loggbok?
  16. Bubblebutt

    Rapporter alltid tekniske feil på siden

    Men, jeg opprettet jo loggen for ca. 3 dager siden?
  17. Bubblebutt

    Rapporter alltid tekniske feil på siden

    Når jeg trykker inn på "Loggbok" i den mørkeblå banneren, kommer dette opp: Fitnessbloggen Forum - Feilmelding Du har ikke tilgang til dette. Så jeg må inn på min egen profil, og trykke derifra, why?
  18. Bubblebutt

    Tråden for dumme spørsmål!

    Elendig formulering fra min siden, men ja embrace yourself and all that, I know..;p Som sagt, fant svar på problemstillingen!
  19. Bubblebutt

    Tråden for dumme spørsmål!

    Jepp, har egentlig formulert meg veldig feil. Fant også svaret jeg egentlig var ute etter i denne tråden også:http://forum.fitnessbloggen.no/threads/opp-i-vekt-n%C3%A5r-man-bygger-muskler.33592/
  20. Bubblebutt

    Tråden for dumme spørsmål!

    Jeg er 176 og veier mellom 55-57 kg. Vil bli kvitt fett her og der, men hvis jeg går mer ned i fettprosent, ligger jeg vel litt tynt ann? Spiser egentlig som jeg vil, men prøver å få i meg mest proteiner og fett. Trener 4-5 ganger i uken, og varierer mellom splitt/fullkropp hvor jeg trener tunge vekter (prøver). Har 0 framgang når det gjelder rumpe/lår/mage (lovehandles) -har høye hofter om det har noe å si, med tanke på å få vekk fettet i de problemområdene. Jeg vet at det ikke er mulig å punktforbrenne, men har slitt med dette så lenge jeg kan huske. What to do? Er det mulig å gaine muskler og samtidig bli kvitt fett uten at fettprosenten ligger i faresonen/er usunn? Hvordan?
  21. Det er et område ved kroppen min som irriterer meg grønt, nemlig den lille bulken som ligger så fint rett under begge rumpeballene! Hvilke øvelser strammer opp akkurat der? Joda, vet at det ikke er mulig å punktforbrenne, men for min del bør jeg heller ikke gå lengre ned i fettprosent heller...
  22. Bubblebutt

    Fjerning av rumpefett a.k.a BANANA ROLLS

    Haha, ja fy flate! skulle ønske at jeg aldri la merke til dem..
  23. Bubblebutt

    Fjerning av rumpefett a.k.a BANANA ROLLS

    Hahaha, sjæl ass:D (hater banan da, aldri likt det!)
  24. Bubblebutt

    Fjerning av rumpefett a.k.a BANANA ROLLS

    Neinei, ikke beinpress, den liker jeg godt;) Der jeg trener heter maskinene "Glutes" Uansett, skal jobbe med cable kick-backs, forhåpentlig gjøre den rett og oppnå resultater:D Tusen takk!
  25. Bubblebutt

    Fjerning av rumpefett a.k.a BANANA ROLLS

    Hmm, usikker selv:P Skal få noen til å se over teknikken.. Men, det pleier å være slik øvelse på maskin, hvor du plasserer hælen på og skyver bak over. Har du noen gang prøvd den? Der får jeg iallefall ikke kontakt med baksiden i det hele tatt. Jeg er ikke den eneste heller..
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her