Gå til innhold

Er det lov å bli lei seg?


000

Anbefalte innlegg

Litt "drittslenging" må man da tåle. Til og med småtasser på 178cm og ca 80 kg som meg får høre på byen at der kommer "treningsbanden" og bygge/bolegutta, men det kommer stort sett fra smågutter. Enkleste da er vel som Assie sier å bare fyre oppunder med urealistiske kommentarer som at "jeg setter nålene på innsiden av låret der ingen ser stikkene" og sånt, eller dra en pose der du peker og forteller at de kan stikke "bort dit"..? Det er vel en kjent sak at litt forsiktig drittslenging kan være den enkleste tilnærmingsmetoden, og ved å svare litt humoristisk og selvironisk har du ufarliggjort deg selv.. Er du som McBain sier 196cm og 120kg muskler ser du skummel ut..

Jeg opplever ikke at jenter slenger dritt angående trening og muskler, og er det noe de vil så er det vel heller å kjenne på armene enn å fortelle hvor freak man er :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linjemannen - Hva er det du prøver å si egentlig? I Lonely Planet som skal være en publikumsvennlig og hjelpsom beskrivelse i form av en bestselgende reiseguide står det at de synes nordmenn er usedvanlig kalde og frekke, det samme skriver Bill Bryson i sin guide til Norge, dette er to av de mest leste reiseguidene i hele verden - men nei vent, det var bare meg right?. Bill Bryson skriver at han synes negative holdninger blir ett problem og han blir lettet når han forsvinner ut av landet, han trekker sammenhenger med Australia og hvor hyggelige de er der.

Nei du er ikke Jesus, Jesus var en hippie som drakk og likte fløytemusikk og ble av de lærde ansett til å være alt for vennlig til å kunne assosiseres med Gud, det var først lenge etter hans død han ble hellig men såvidt jeg har lest ble han aldri noen linjemann, linjemenn oppstod først i Spania etter at de hentet fotball fra Indianerne på 1500tallet for å deretter krangle med Engelskmennene som mente de oppfant fotball først.

BadWolf - Det var det Oprah Winfreys klinikk uttalte i hennes program, at når jentene som ble innlagt der ikke fikk oppmerksomhet og ble beordret til å gjøre oppgaver, så ble de friske og begynte å spise igjen, i motsetning til sykehuset der de ble veid hele tiden og fikk mat i sondre, da kom de ingen vei.

Og jeg er enig med henne, det er ikke en fordom men noe jeg anntar om en mental tilstand ut ifra profesjonelle meninger, også fra en person jeg er oppvokst med som hadde anorexia, altså dette er også hennes egen mening om tilstanden hun selv hadde.

Er det noe mer du vil legge til? Noe du ikke liker med meg? Du kan bare ta kontakt og fortelle alt du vil? Det er jo det du er her for right? Den Farlige Ulven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er enig med henne, det er ikke en fordom men noe jeg anntar om en mental tilstand ut ifra profesjonelle meninger, også fra en person jeg er oppvokst med som hadde anorexia, altså dette er også hennes egen mening om tilstanden hun selv hadde.

Så om noen ser en dokumentar om bodybuildere og steroider er det korrekt av dem å annta at alle bodybuildere går på steroider?

Er det noe mer du vil legge til? Noe du ikke liker med meg? Du kan bare ta kontakt og fortelle alt du vil? Det er jo det du er her for right? Den Farlige Ulven?

Jeg har ingenting i mot deg Rock:) Om det føles slik for deg for all del vi kan ta en pm prat om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis jeg skal være helt ærlig nå:

Du mener alle Norske jenter hater store gutter og vil se dem døde ? Du syns ikke kanskje at du er like fordomsfull selv når du setter oss alle i en bås?

Jeg kjenner hvertfall at jeg blir veldig lei meg hvis andres handlinger skal gjøre meg til en idiot.

Det er utrolig leit hvis du har opplevd dette mange ganger. Og ja, janteloven er og blir latterlig.

Det er lov å bli lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smarting sa en gang, hvis aldri noen er uenig med deg, betyr det bare at du ikke har noe du står for. På samme måte, hvis du ikke tiltrekker deg noen oppmerksomhet i sosial setting er det antakeligvis fordi du er kjedelig.

Hva en og annen jente tror hun mener om deg er fullstendig uviktig, hva DU mener om deg er det eneste du trenger å bry deg om. De aller færreste av oss er komplett tilfredse med oss selv, og alle kan bli såret av kommentarer, men for å si det sånn, hvis du genuint ikke har noen issues med størrelsen din, så begynner du å merke at sånne kommentarer bare er nysgjerrighet og oppmerksomhet. Hvis hun ikke var nysgjerrig på deg, hvorfor skulle hun bruke energi på å kontakte deg?

Vi lever i en mongo tid, hvor paradise hotel er et program mange faktisk følger med på og engasjerer seg i. o_O Folk tror at status er en reell verdi og hvor kul du er har noe med virkeligheten å gjøre.

Det som alltid vil trumfe uansett, er genuin tilstedeværelse og kontakt. Hvis en jente kaller deg boler, bare legg merke til situasjonen, du trenger ikke å føle noe annet enn tilstedeværelse og glede. Ord er bare lyder og jo mer du observerer og jo mindre du "dømmer" og setter merkelapper på ting som skjer, jo mer vil verden korrigere seg selv.

Eksempelvis, står du sammen med kompiser og prater og en jente kommer ut av intet og kaller deg boler, så bare smiler du, fordi DU er glad. Ganske raskt vil hun merke at du ikke er den personen hun fryktet du var, og hun vil ønske å gjøre det godt igjen.

Ble kanskje i overkant "spirituelt" dette, men fra hva jeg kjenner deg Rock tror jeg du fatter essensen her bedre enn kanskje folk flest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Men hva er poenget med å leve i et samfunn dersom hva de andre gjør rundt deg ikke betyr noen ting....er ikke det definisjonen på en psykopat ?

Jeg skal ikke nevne navn og jeg har ingen intensjon med å spre noe om noen som helst, men jeg så faktisk en gutt i denne tråden nettopp bli utsatt for det jeg beskriver her og han reagerte mye skarpere enn meg, men alikevel skal han henge meg ut her...?

Er ikke det spesielt ?

.

Axmataz - Er du her ? På Fitnessbloggen ? hehe :)

Du skriver godt som vanlig og jeg er enig med deg, og jeg har ingen issues...jeg trener og lever etter prinsippene fra 70talls hippie-fredselskende kroppsbygging basert på gymkameratskap, tullball og livslek og vitalitet...Jeg vil være som Arnold og Franco som tuller, ler og trener og koser seg...og jeg lever slik og koser meg.

Jeg kan jo nevne at jenter fra andre land, være det tyskland eller spania, kommer bort og gir meg klemmer og ta bilde og kan finne på ville kysse meg midt på gaten.

Noe som er utrolig gøy.

Men jeg vil alltid føle en slags avsky til norske jenter som bedriver klar rasehygiene i verste 1930talllsstil der de skal som fugler som beskytter ett rede, hakke i hodet på alle som ser anderledels ut enn dem selv, jeg kan ikke respektere dem når de ikke respekterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å fornærme, men jeg har lest gjennom både denne tråden, og andre innlegg du har hatt rundt omkring på forumet og klarer ikke helt å tro på det du skriver (selv om du sikkert opplever situasjonen slik du beskriver). Har mange venninner og bekjente fra flere ulike miljøer i Oslo, og ingen av dem mangler empati slik du mener er betegnende for norske jenter generelt. Som (de fleste) andre mennesker kan jeg ta meg selv i være forutinntatt, ha fordommer og tenke mindre fine ting hvis jeg ser mennesker som er, ter seg, kler seg annerledes. Likevel er det ekstremt fjernt for meg å ytre, eller på noen som helst måte vise dette til de gjeldende personene. Den dagen jeg hadde begynt med verbalt eller fysisk angrep på personer fordi de er f.eks. swole, hadde jeg relativt kjapt mistet det jeg har av venner og nettverk. Felles for alle personer jeg har en viss sosial omgang med, fra de rødeste Ottar-piker til de mest harry, halvrasistiske, halvsjåvinistsike typer, er at innehar en brøkdel folkeskikk, som altså betyr at de ikke slenger dritt, er ute etter å såre og rakke ned osv, kjipe personangrep.

Var i desember en tur på et utested i Bogstadveien med en gruppe venninner. Mens vi stod og dansa kom det inn en type som pusha 2 m i høyde(jeg spurte) og hadde bodybuilder-looken med en dress han nesten sprengte ut av. Reaksjonene han fikk var folk (både han- og hunkjønn) som flokket seg rundt, ville ha bilde og slå av en prat. Du kan tro jeg og jentene mine syns det var awsome å få ta bilde med en fyr som var halvmeter'n større i både bredde og høyde.

Er enig i det du sier om at folk i utlandet er mer "åpne". Har bodd noen år i Brasil (et land som har ekstremt fokus på kropp og trening), og tendensen var at folk kom med kommentarer og ros til veltrente folk. Men det gikk begge veier. Det var det kosher å kommentere andres fysikk enten det var beundrende, eller i negativt ordelag. Normene var totalt annerledes, og kroppen din var ikke "din", slik jeg føler den mer er her i Norge. Ja, normene er ulike fra land til land, på både godt vondt, uten at det gjør norske jenter kjipere.

Jenter som kaster ølflasker på deg, nekter å servere deg kaffe og kaller deg boler er det selvfølgelig lov å bli forbanna på. De er waste of space, og poenget er at det syns jo de fleste. De kan umulig ha et utbredt nettverk og de sosiale antennene man trenger for å komme seg gjennom livet. Kun en liten brøkdel av jenter oppfører seg slik. Det du har opplevd er kjipt, men syns du generaliserer ganske grovt. Norske jenter har mange feil, men de er ikke onde og ute etter å såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange mennesker her i verden som har sterke meninger om mennesker som skiller seg ut, men ikke trekk alle norske jenter under en kam, det finnes de av oss som eeelsker store muskuløse menn, og det finnes de som liker tynne gutter og de som liker feite menn. Alle har hver sin smak, og noen har ingen problem med å uttrykke sin avsky for folk de ikke finner atraktiv. Jeg har fått mange slike kommentarer selv, både som tjukkas og nå som slank blåhåret emokid. Både av nordmenn og utlenninger. I mine øyne er det stort sett folk som er litt usikre på segselv som har et sterkt behov for å rakke ned på folk som skiller seg ut, for vi gjør dem usikker på dems perfekte illusjon av verden:) ja, du har lov til å bli lei deg når folk slenger ufine kommentarer om ditt utsenede, men stort sett ønsker de å få en reaksjon fra deg, et ønske om at du skal forsvinne fra dems synsfelt, fordi du ikke tilhører normaliteten, dems vrangsforestilling av en perfekt verden i kardemommeby. Neste gang du opplever en slik situasjon, spør dem om hvorfor de har slike fordommer for folk som skiller seg ut? Om de er like rasistisk ovenfor andre som skiller seg ut, slik som funksjonshemmede, utlenninger og andre "utskudd"? Og hvor spesiell de egentlig tror at de er når man så vidt kan skille dem fra hverandre, hvordan de føler å se ut som alle andre? Muligens at jeg kan bli litt frekk når folk kommenterer mitt utsenede, men det er de som har startet, og da kan jeg være så hyggelig og gi dem et ærlig svar og et spørsmål som får de fleste til å holde kjeft og passe sine egene saker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil for øvrig også poengtere at jeg får min fair share av dritt fra norske gutter ang både utseende og person, (selv om jeg ser ut som ca 90% av resten av jentene her i landet).

-En gjeng på tre gutter i 20-årene som kalte meg hore da jeg gikk i shorts og singlett i sommersola.

-Var ute og spiste på restaurant der det var unisex toalett. Kom ut fra båsen, da en fyr stod og tørket hendene sine. Han snudde seg, kastet det brukte tørkepapiret på meg og sa "fyfaen, du var stygg".

-En fyr som holdt meg fast på trikken og gropet meg, mens kompisen filmet og lo.

Likevel går jeg ikke rundt og hater. Eeelsker norske gutter:love:

Sånn, da skal jeg slutte å spamme tråden din Rock..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk ikke folk helt mener det like ille som det kan oppfattes... Det kan være alt fra et dårlig forsøk på icebreaker fra noe sosialt klumsete mennesker; eller noen ute å provosere litt bare for å teste om man er like "tøff" som man fremstår. Ja, ganske barnslig.

Nå høres det ut som at jeg forsvarer folk som mobber. Det er ikke meningen, men poenget mitt er at de kanskje ikke har det som mål å latterligjøre noen. De bedriver bare smalltalk/drittprat på byen, og for noen kan det faktisk hende at din reaksjon faktisk er uvventet og overraskende i forhold til det de forventet. Hva slags alder/utesteder er det snakk om her?

Selv har jeg fått kommentarer/skudd fra hofta i sosiale settinger, og jeg er bare ca 88-90kg på 193cm høyde..! Det er faktisk helt normalvektig, og jeg er ikke i noe super form selv om jeg har trent regelmessig noen år. Jeg ser bare noe mer trent ut en "normalen" (som er helt utrent). Og det er jo poenget; det er mange som ikke liker at noen gidder å trene noen ganger i uka.Det kommer folk med kommentarer, både positivt og negativt ladet avhengig av om de har en god eller dårlig dag selv. Det er svakt og en dårlig egenskap (spør du meg), men ekstremt mange er slik.

Nå er det heldigvis slik at man står fritt til å velge egne venner og omgangskrets. Drittkastere og provoserende drittsekker finnes overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg vil alltid føle en slags avsky til norske jenter som bedriver klar rasehygiene i verste 1930talllsstil der de skal som fugler som beskytter ett rede, hakke i hodet på alle som ser anderledels ut enn dem selv, jeg kan ikke respektere dem når de ikke respekterer meg.

Hva er forskjellen på å si at alle som er swole er bolere, og at alle norske jenter avskyr gutter som er swole?

Du ønsker å fremstå som en gentleman som alltid oppfører seg etter beste evne ovenfor omgivelsene sine. Står ikke den beskrivelsen i kontrast til å skjære alle jenter over samme kam og karakterisere samtlige som ufølsomme, egoistiske og hatende?

Om du så har opplevd 1000 hendelser hvor du har blitt hatet på, så er det allikevel en forsvinnende liten promille av alle jenter som har vært i dine omgivelser iløpet av livet ditt. Det gir altså ikke noe grunnlag for å generalisere. Folk med lav selvtillit og/eller psykiske problemer som har behov for å tråkke på andre, trekkes vel ofte også mot de som ser annerledes ut. Enten en er lav, høy, muskuløs, overvektig, har en annen hudfarve eller på annen måte skiller seg ut fra "normalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigma - Du forstår ingenting, du har en enorm ringerunde foran deg om du skal skjelle ut alle sosiologene og antropologene i verden som beskriver sin oppfatning av en gruppe.

Jeg har aldri noen gang sagt et eneste stygt ord tilbake til Kari Nordmann når hun skriker seg hes at hun synes muskler ser stygt ut.

Forstår du?

En person, som oftest en ressurssterk norsk kvinne med høyere utdanning forteller meg at hun synes jeg er stygg.

Jeg sier ingenting tilbake.

Etter 12år + med slike kommentarer gjør jeg opp en mening om en gruppe basert på ekstensiv data.

Ser du forskjellen ?

Skal jeg skrive det engang til ?

Forskjellen er at jeg ikke sier noe som helst til dem eller gjør noe som helst ubehagelig mot dem, jeg gjør meg opp en passiv mening som ikke har en eneste konsekvens for dem.

Forstod du nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigma - Du forstår ingenting, du har en enorm ringerunde foran deg om du skal skjelle ut alle sosiologene og antropologene i verden som beskriver sin oppfatning av en gruppe.

Nei, dette var ikke lett å bli klok på. Så mulig jeg som ikke skjønner noe som helst. Oppfatter du mitt innlegg som at jeg skjeller deg ut? Det var i alle fall ikke min hensikt.

Jeg har aldri noen gang sagt et eneste stygt ord tilbake til Kari Nordmann når hun skriker seg hes at hun synes muskler ser stygt ut.

Forstår du?

En person, som oftest en ressurssterk norsk kvinne med høyere utdanning forteller meg at hun synes jeg er stygg.

Jeg sier ingenting tilbake.

Det er selvfølgelig en helt tilbakestående oppførsel du blir utsatt for og det er jo fint at du hever deg over det. Problemet mitt er hvordan det former holdningene dine ovenfor kvinner generelt og ikke de som snakker til deg spesielt. Kanskje du heller burde ta til motmæle mot de som faktisk oppfører seg på denne måten fremfor å anta å alle kvinner har samme holdning?

Etter 12år + med slike kommentarer gjør jeg opp en mening om en gruppe basert på ekstensiv data.

Jeg mener fortsatt at 12 år med personlig erfaring og 1000 hendelser ikke er nok til å tilskrive 2-3 millioner norske kvinner den samme holdningen. Mulig jeg ikke skjønner meg på sosologi og antroplogi da..

Forskjellen er at jeg ikke sier noe som helst til dem eller gjør noe som helst ubehagelig mot dem, jeg gjør meg opp en passiv mening som ikke har en eneste konsekvens for dem.

Det er naturlig at du gjør deg opp en mening om de oppfører seg sånn, men jeg synes det er trist om du tilskriver samme holdning til samtlige av det kvinnelige kjønn. Akkurat som det er trist når folk tror at alle som har litt muskelmasse bruker anabole steroider.

Forstår du meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål Rock :

Når du har møtt et av disse dustekvinnfolka som ikke vet å oppføre seg... Hvor mange kvinner var det i samme området som ikke behandlet deg sånn? Om et kvinnfolk på et utested fiker til deg fordi hu mener du boler er det i allefall 10-20 kvinnfolk på samme utestedet som aldri ville funnet på å gjøre noe sånt. Er det mulig dette er en liten opplevelsesbias? Du er jo et helsikes svært beist, og det er mange idioter der ute. Klart du tirrer på deg noen av idiotene, og klart du husker disse opplevelsene bedre enn alle damer du noen sinne har gått forbi på gata som ikke har sagt eller gjort noe negativt.

Forøvrig aner jeg virkelig ikke om du "boler" eller ikke, eller har gjort det på noe tidspunkt. Jeg driter uansett i det. Å gå til angrep på noen fordi de boler, om de så står med sprøyta i ræva når det skjer, er like dumt som å fike til noen fordi de spiser en burger. På hvilken måte er den sprøyta i en annen manns skinke noe som angår deg mer enn burgeren i samme manns hånd? Hva med folk som bruker rosa Bjørn Borg boksere? Er det sosialt akseptabelt å gå til verbalt eller fysisk angrep på dem fordi man ikke liker undertøysvalget deres, selv om det har null effekt på ens eget liv? Goddamned latterlig tåpelige mennesker.

Internet brofist, Rock. Internet brofist.

brofis10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Grisen igår på Torshov.

Der jobber det en australsk gutt som også er utøvende kroppsbygger og veldig stor, han får meg til å se relativt liten ut.

Han er servitør.

De som satt rundt meg lo av han, ristet på hodet og snakket norsk til hverandre om han og en jente kalte han meathead.

Når han kom med min Øl så fortalte jeg dem hva de sa om han og han svarte " I know..but what can I do".

Plastbox...så du har mye rett i innlegget ditt, og jeg blir aldri påvirket av det mer...jeg mener..what can I do.

Det eneste jeg kan gjøre er å være en hyggelig og glad gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Jeg var på Grisen igår på Torshov.

Der jobber det en australsk gutt som også er utøvende kroppsbygger og veldig stor, han får meg til å se relativt liten ut.

Han er servitør.

De som satt rundt meg lo av han, ristet på hodet og snakket norsk til hverandre om han og en jente kalte han meathead.

Når han kom med min Øl så fortalte jeg dem hva de sa om han og han svarte " I know..but what can I do".

Plastbox...så du har mye rett i innlegget ditt, og jeg blir aldri påvirket av det mer...jeg mener..what can I do.

Det eneste jeg kan gjøre er å være en hyggelig og glad gutt.

Som jeg fortalte noen av våre felles bekjente så fikk jeg selv observert fenomenet da jeg var ute på byen med nye jobben min. En kollega er rimelig swole og påfallende, og det var flere voksne damer som ga han stygge blikk, dyttet på han og la ikke skjul på at de snakket stygt om han mens de ga stygge blikk. Et par søppelgutter i slutten av tyveårene tilsynelatende lav utdanning/inntekt kom ved flere anledninger bort og skumpet inn i han for å forsøke å få han til å hisse seg opp. Synd for dem smilte han bare mindet sine egne business:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IamaBro - Men alikevel om han skulle være så dristig å fortelle det noen så vil han bli hengt ut, latterliggjort og alle vil si han overdriver.

Jeg hadde kjøpt en ny bukse, ny skjorte og ny klokke og ble helt øl over av en norsk jentegjeng som mente jeg var stygg når jeg skrev dette innlegget.

Ja jeg ble lei meg.

Men jenter som f.eks Hanne Kanten mener at jeg skal tåle dette, jeg våger tross alt å være en mann i Norge, landet der en skal skamme seg om en har noe som helst til maskuline tegn.

Vet du hva, hele jævla landet kan bare dra til helvete...det er et fitteland med feige sjeleløse menn uten mot som blir eid av utlendinger som hunder og norske jenter som styrer det hele som lesbiske feminister, sug kukken min og dra til helvete og neste gang noen norsk jente heller øl over meg tar jeg igjen, og jeg tar jævlig hardt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...