Gå til innhold

Adamantis

Medlemmer
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Adamantis

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nei, du har neppe hørt noe bra på grunn av smaken. Anbefaler å døyve smaken (eller the lack thereof) så mye som mulig med krydre, sauser, og annet tilbehør. Kommer du over smaken har du utrolig billig og næringsrik mat though.
  2. Ikke alle som blir kloke på næringsinnhold fra dag 1 de begynner med kosthold og trening... Trådstarter: ingenting er fy-fy mat i riktige mengder og kombinert med annen næringsrik mat. Du kan fint spise pølser med jevne mellomrom, som nevnt i tråden er kalkun og kyllingpølser billigere og inneholder færre kalorier. Om du går opp i muskelmasse og ned i fettprosent kommer an på resten av kostholdet ditt og treningen din. Pølser i seg selv vil ikke ødelegge resultatene dine, men for andre helsemessige årsaker kan det for så vidt være greit å begrense inntaket og variere med mer næringsrike m
  3. Ikke obsess med gram, finn heller ut en ideal næringsfordeling med f.eks 15% fett, 35% protein og 50% karbo. Det er ikke viktig om du ikke følger det hver dag. Sliter du med å få deg i fett kan du prøve laks, eller tunfisk/sardiner i olje, der er det mye proteiner i tillegg.
  4. Ikke la forumbrukere avgjøre om du er undervektig og hvorvidt du bør øke i vekt, det finnes utallige sider som gir deg svar på dette med konkrete tall og BMI-kalkulatorer. Hva du vil veie vet du best selv. Du vil raskt bli dyttet i retning av å legge på deg, bygge muskler, og følge diverse personlige preferanser, dersom du bruker dette forumet. For din skyld håper jeg du selv har dine indre mål og ambisjoner og ikke lar deg påvirke av diverse forvaklede kroppsidealer du kan komme over her (og andre forumer for den saks skyld!). Forøvrig er du kun et par kilo unna normal BMI, og kan ta det
  5. Det kunne du fint si uten å konstatere at trådstarter skal "ignorere" et innlegg en annen bruker har tatt seg tid til å skrive kun for å bidra med hjelp. Forstår du ikke at det er en snotty holdning skal jeg akseptere begrensningene dine og la det ligge. Igjen forstår jeg ikke konkret hva du er uenig i. At han skal bruke en kalorikalkulator? I og med at trådstarter har lagt seg på et såpass lavt kalorinivå skader det neppe å få en omtrent beregning av vedlikeholdsnivå, uten at noen har sagt at det skal følges slavisk. Du mener du har poengtert noe du er uenig i, men som du sier ko
  6. Spesiell tone du bruker der ovenfor noen som kun har bidratt med hjelp til trådstarter. Hvor er vi uenige? Virker ikke som du har argumentert imot mine forslag: trådstarter kan gå ned i vekt og bygge muskler i kaloriunderskudd frem til han stagnerer, for så å velge et hovedfokus. Ellers, trene hardt og spise balansert... Med unntak av å plagiere et treningsprogram og repetere tråden ser jeg ikke hva du tilføyer utover en arrogant og ufin tone?
  7. 2400 høres lite ut. Avhengig av muskelmassen du har nå, kan det fungere for deg en stund, for så å stoppe helt opp - du må regne med å spise tettere opp mot vedlikeholdsnivå (bruk en kalorikalkulator) når fremgangen stopper opp. Vær obs på at kroppen har grenser selv om du har motivasjon og pågangsmot! Ikke bli obsessed med protein, husk at karbo og fett er like viktig. Proteiner bør ikke utgjøre mer enn 30%. Nå skriver du ikke noe spesifikt om styrkeprogrammet, men hvis du trener 2 timer x 5 hver uke kan du ta det med ro, du får antakelig lite konstruktiv ut av mer enn 1 time hver øk
  8. Du blir konfrontert med ting du skriver på forumet, og svarer med "når sa jeg ditt og datt?". Jeg siterer deg på konkrete ting du har sagt, da blir det til at jeg ikke er stand til å oppføre meg voksent - du har nok rett i at det ikke har noen hensikt for deg å bruke H-melk og burger-kaloriene på et diskusjonsforum. Si piecen din, slapp av, og la så andre komme med sine meninger. Er du virkelig opptatt av at trådstarter skal lære noe med tråden sin, er det faktisk ikke bare din side av saken som er interessant.
  9. Er det ikke du med din post, som kun omhandler mitt innlegg, som flytter fokuset over på meg? Jeg ber kun trådstarter om å være forsiktig med å følge rådene som har blitt gitt i tråden. Ellers forstår jeg ikke hva du mener med bagatellisere. Hva er det jeg bagatelliserer?
  10. I kjent stil lirer du av deg så mye fjas på en gang at du selv går surr i hva du skriver. Ett av eksemplene jeg gidder å dra frem i farten. Du har hverken fremstillingsevne eller kompetanse til å bidra i slike tråder. Nybegynnere er lettpåvirkelige og kan fort feiltolke ting du skriver, at du følger opp med en a4-side med fremmedord du har hentet fra en skolebok understreker kun poenget.
  11. Deg om det. Å tilegne seg usunne matvaner for å gå opp i vekt er noe jeg ville vært litt mer betenkt med å anbefale nybegynnere. Alle kan øke vekten med et sunt og balansert kosthold like enkelt som med et forferdelig et. Trådstarter oppfyller neppe kriteriene for å ha et så drastisk behov for kalorier, så ikke forvirr han kun for å understreke et poeng. Trådstarter: styr unna alt i store mengder, varier så mye som mulig. Unngå de usunne matvarene i den grad du kan, ikke ty til enkle alternativer kun fordi det hjelper med kortsiktige mål - langsiktige helsekonsekvenser er langt viktigere e
  12. Du kan senke fettprosent og bygge muskler frem til et viss punkt. Fortsett styrketreningen som før og prøv deg forsiktig fram med å senke kaloriinntaket. Når framgangen stopper fokuserer du - styrke eller slanking. Du må fortelle mer om styrkeprogrammet ditt og dietten din før du kan få bedre svar.
  13. Ydmykhet og blind tro skaper kun illusjoner, ineffektiv trening og et mindre konstruktivt treningsmiljø - teknikkene er ikke verdt mye hvis de ikke kan bevises effektive på skeptikere. Videre må en kampkunst stadig utvikles og eksponeres for nye inntrykk, hvis man låser seg til én spesifikk tankegang og nekter å utvide horisonten sitter man ikke igjen med noe selvforsvarsystem, men bare et tomt navn. Derfor er det bra når skeptikere kommer og gir oss nye perspektiver på treningen vår. Hvis det er en kverulant som kun bidrar med bullshit, blir det som sagt et brutalt møte med virkeligheten og i
  14. Kjipt for deg at du mangler selvinnsikt nok til å bidra med mer enn et forsøk på sarkasme som snarere bekrefter at jeg har rett. Du er rask til å bælje ut påstander du baserer på det majoriteten aksepterer for så å trekke deg tilbake med en meme eller off topic kommentar når du blir konfrontert. Du burde snarere holde deg til å lage en blogg (uten kommentarfelt) enn å delta på et diskusjonsforum der du fra tid til annen blir konfrontert med det du skriver.
×
×
  • Opprett ny...