Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sikkert ein del av det som har blitt sagt men:

-Gjenntakelser, 15 min klikking med penn, blåse tyggis eller banke "takt" i bord, da spesielt på lesesalen.

-Folk som skal fortelle heile tiden kor flinke dei har vore, både muntelig og på alle sosialemediar, når det er heilt hverdagsligeting. "Gjekk ut med bosset idag eg." Med mindre du er blind og lam fra nakken og ned så er det ikkje behov for stående applaus.

Men er det noe som virkelig tenner på alle plugger er det hersketeknikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn i rulletrapper. For det første skal man stå til høyre, gå til venstre. Og for det andre, så er det skremmende mange som står hele veien opp, for så å stoppe helst øverst hvor de da sperrer for trafikken bak. Hver gang jeg er utenlands (f.eks London) så er det et lyspunkt i hverdagen å se at folk kan reglene for rulletrapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn i rulletrapper. For det første skal man stå til høyre, gå til venstre. Og for det andre, så er det skremmende mange som står hele veien opp, for så å stoppe helst øverst hvor de da sperrer for trafikken bak. Hver gang jeg er utenlands (f.eks London) så er det et lyspunkt i hverdagen å se at folk kan reglene for rulletrapper.

Ja det er sykt irriterende! spesielt om man har dårlig tid (pleide å måtte gå til Oslo S via Oslo City igjennom ørten rulletrapper og det var det samme hver enste dag). Gjerne stopper folk opp rett før de går på rulltetrappene også mens de klør seg i hode,øret,nesa fikler med mobilen, skravler med andre, ombestemmer seg.

Jeg var ganske høflig i begynnelsen, men nå gir jeg bare mer og mer faen. Presser meg på, puster dem i nakken, og gir ut skuldere når noen står og sperrer veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en annen ting, som er litt i samme leia. Har tatt mye tog til Hamar (gjelder sikkert flere steder), hvor folk absolutt insisterer på å stille seg rett foran inngangene til vognene når toget stopper. I starten småirriterte jeg meg over det, men det endte i at jeg stoppet alle som skulle på vogna jeg skulle av, for så å spørre hele folkemengden om jeg måtte hoppe over dem for å komme forbi. Folk!

Ergo-edit: Ergo folk fra småsteder har null peiling på oppførsel rundt kollektivtrafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i samme leia.

Ja, man venter med å gå ombord toget til alle er av.

Men de som skal av har for pokker et ansvar om å komme seg av toget også. Jævla nolduser som plutselig kommer løpende og skal av når folk tror ingen flere skal av og har begynt å gå på.

Og skal du gå gjennom en svingdør, trekk mot fronten, hold samme fart som døra slik at den som går bak deg SLIPPER Å FÅ DØRA I BAKEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i samme leia.

Ja, man venter med å gå ombord toget til alle er av.

Men de som skal av har for pokker et ansvar om å komme seg av toget også. Jævla nolduser som plutselig kommer løpende og skal av når folk tror ingen flere skal av og har begynt å gå på.

Og skal du gå gjennom en svingdør, trekk mot fronten, hold samme fart som døra slik at den som går bak deg SLIPPER Å FÅ DØRA I BAKEN!

Ja, svingdører er også et sted for folk oppfører seg som en gjeng med sauer. Er spesielt morsomt når de i fronten går så treigt at de bak får døra i beina slik at hele greia stopper slik at de i fronten begynner å dytte på dørene (som igjen resulterer i at den stopper opp). Det går også helt fint an å gå to bredden i de fleste av svingdørene, og noen er jævlig pyste og venter til neste dør kommer forbi selvom det er mange meter igjen til den første døren går rundt.

Og ikke minst folk med trillekoffert som absolutt skal dra den 2 meter bak seg i tette køer, rulletrapper og svingdører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutter som er creepy stalkers eller som maser og flørter noe innihelvette 24/7 og ikke klarer å ta ett hint. Slik at du nesten har lyst til å skifte nummer eller slette facebook-kontoen din. Tro meg, det har skjedd ufyselig mange ganger med meg de siste årene. Hvor dro alle de normale guttene?

De gjemmer seg, fordi de er litt mer sjenerte enn apene som drar på for full spiker, og fordi de så lett stemples som "creepy stalkers" om de nærmer seg ei jente og kløner litt mens de forsøker å stottre ut en invitasjon til en kaffedate eller noe slikt.

Og med "de" mener jeg selvsagt "vi", som tidligere medlem av gruppa "relativt decent", hvilket bringer meg til neste punkt. Alternativ to er at vi er opptatt, fordi vi omsider har funnet et kvinnfolk som er verdt tida vår. Woo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som roter i butikken min. Hallo - hvordan ser det ut hjemme hos deg, roter du like ille der?! Og enda verre - folk som hu jeg nekta å bytte garn her om dagen fordi det OSTE røyk av det (Nei for faen, det lukter askebeger, jeg driter i om du kjøpte det i forrige uke! Salgbar stand, hørt om det?) som kom tilbake dagen etter og klarte å få bytta det hos en kollega av meg. Kollegaen irriterer meg litt, dama irriterer meg noe så inni granhelvete. Hva faen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjemmer seg, fordi de er litt mer sjenerte enn apene som drar på for full spiker, og fordi de så lett stemples som "creepy stalkers" om de nærmer seg ei jente og kløner litt mens de forsøker å stottre ut en invitasjon til en kaffedate eller noe slikt.

Og med "de" mener jeg selvsagt "vi", som tidligere medlem av gruppa "relativt decent", hvilket bringer meg til neste punkt. Alternativ to er at vi er opptatt, fordi vi omsider har funnet et kvinnfolk som er verdt tida vår. Woo! :D

Hehe :) Men tror ikke helt du skjønnte hva jeg mente. Jeg mener ikke "stottrende" sjenerte gutter, jeg mener CREEPY. Det er faktisk ikke så lett å bli stemplet som creepy av normale jenter som du tror, kanskje masete men du må nesten anstrenge deg enormt for å få til creepy liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Men tror ikke helt du skjønnte hva jeg mente. Jeg mener ikke "stottrende" sjenerte gutter, jeg mener CREEPY. Det er faktisk ikke så lett å bli stemplet som creepy av normale jenter som du tror, kanskje masete men du må nesten anstrenge deg enormt for å få til creepy liksom.

Jo, men som damer er så flinke til å påpeke: "Du kan ikke fortelle meg at det jeg føler er feil!" ;)

Om en kar velger å ikke trå over den betydelige terskelen det er å prate med ei dame han ikke kjenner fordi han har lest og kanskje misforstått holdningene i denne tråden er det jo trist. Nok en "normal fyr" som damene går glipp av. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...