Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fotgjengere som ikke følger med i trafikken. Greit du har forkjørsrett i fotgjenerfelt. Men ligger du klistra etter asfalten hjelper det ikke med aldri så mye rettigheter. Stopp, få øyekontakt med bilfører, gå så over. TAKK!

Bilister som ikke evner og skjønne at det er biler bak seg som kansje vil frem.. Det går HEEEEEEELT fint ann og legge seg litt til venstre for gulstripa når du står og venter på og svinge til venstre.. sånn at det er plass til høyre for deg for de som kommer bak deg.. Igjen TAKK!

Har fotgjengere forkjørsrett? :)

Det hjelper ikke med loven på sin side for egen del om man er død nei, men det er jo til syvende sist bilisten som sitter igjen med skylden/straffen for brudd på vikeplikt. Så det er et ansvar for begge parter.Som sjåfør bør man alltid bremse ned og være aktsom ved fotgjengerfelt, ser man fotgjengere som står klar til å gå over bør man tidlig begynne å bremse ned for å vise at man overholder vikeplikten. Veldig mange bare kjører på for de forventer da at fotgjengerne blir "redde" og venter til de har passert, det er da jeg ofte later som jeg tar løpe fart ut i veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fotgjengere forkjørsrett? :)

Det hjelper ikke med loven på sin side for egen del om man er død nei, men det er jo til syvende sist bilisten som sitter igjen med skylden/straffen for brudd på vikeplikt. Så det er et ansvar for begge parter.Som sjåfør bør man alltid bremse ned og være aktsom ved fotgjengerfelt, ser man fotgjengere som står klar til å gå over bør man tidlig begynne å bremse ned for å vise at man overholder vikeplikten. Veldig mange bare kjører på for de forventer da at fotgjengerne blir "redde" og venter til de har passert, det er da jeg ofte later som jeg tar løpe fart ut i veien :)

Å være forgjenger, i alle fall i Oslo, er ekstremsport. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg nesten har blitt påkjørt i fortgjengerfelt. Viser konsekvent fingeren til de som ikke stopper.

En gang var det en taxt ved Bussterminalen. Han bråbrmsa, reiv opp døra, og skreik:

"Hva faen!?"

Mens jeg da skreik tilbake:

"Fotgjengerfelt for faen! DU skal stoppe!"

Han satte seg inn og kjørte som en helvete.

Noe annet som irriterer meg er sjåfører som plasserer bilen sin på fortauet slik at det er umulig å komme seg forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri meie ned en fotgjenger uansett hvor de måtte poppe opp:P Pent satt på spissen, men jeg lærte i hvertfall at jeg skulle være oppmerksom og varsom, så om du ser en syklist eller fotgjenger i nærheten, vær beredt på at du ikke vet hva de kan finne på, og kjør på en måte som gir deg rom for reaksjon.

Finnes det et godt uttrykk for forkjørsrett når det kommer til fotgjengere?:p

Syklister har ihvertfall misforstått sin "forkjørsrett" på fortauet..:shifty: Bruk ringeklokka! Har du ikke? Rop! Har du ikke stemme? Stopp, gå av sykkelen og gjør deg forstått på annet vis..

Sykler selv innimellom, og prøver å ikke bryte mine egne "regler":p Skal få meg ny ringeklokke utpå senvåren(eller når enn vi får vår..:rolleyes:):smug: Satans irriterende når folk plent ikke flytter seg når de midt i veldig tydelig merka sykkelfelt..:grumpy:

Kjære bilister:

Ja, det hender seg jeg prøver å krysse veien der jeg ikke skal:whistle: Men drit i å sette opp farten når du vet det er klar bane for meg, eller sakke ned farten fordi det kommer en annen bil i motsatt rettning og jeg veldig gjerne løpe over når du har passert:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri meie ned en fotgjenger uansett hvor de måtte poppe opp:p Pent satt på spissen, men jeg lærte i hvertfall at jeg skulle være oppmerksom og varsom, så om du ser en syklist eller fotgjenger i nærheten, vær beredt på at du ikke vet hva de kan finne på, og kjør på en måte som gir deg rom for reaksjon.

Finnes det et godt uttrykk for forkjørsrett når det kommer til fotgjengere?:p

Syklister har ihvertfall misforstått sin "forkjørsrett" på fortauet..:shifty: Bruk ringeklokka! Har du ikke? Rop! Har du ikke stemme? Stopp, gå av sykkelen og gjør deg forstått på annet vis..

Sykler selv innimellom, og prøver å ikke bryte mine egne "regler":p Skal få meg ny ringeklokke utpå senvåren(eller når enn vi får vår..:rolleyes:):smug: Satans irriterende når folk plent ikke flytter seg når de midt i veldig tydelig merka sykkelfelt..:grumpy:

Kjære bilister:

Ja, det hender seg jeg prøver å krysse veien der jeg ikke skal:whistle: Men drit i å sette opp farten når du vet det er klar bane for meg, eller sakke ned farten fordi det kommer en annen bil i motsatt rettning og jeg veldig gjerne løpe over når du har passert:p

Syklister på fortauet skal ta hensyn til fotgjengerne, og avpasse farten sin til dem. Her syndes det mye.

Opplever stadig at det kommer turbosyklister på fortauet som roper eller plinger. Å bruke sykkelstien rett ved siden av er visst uaktuelt.

Og folk skal ikke gå eller stå i sykkelfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være forgjenger, i alle fall i Oslo, er ekstremsport. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg nesten har blitt påkjørt i fortgjengerfelt. Viser konsekvent fingeren til de som ikke stopper.

En gang var det en taxt ved Bussterminalen. Han bråbrmsa, reiv opp døra, og skreik:

"Hva faen!?"

Mens jeg da skreik tilbake:

"Fotgjengerfelt for faen! DU skal stoppe!"

Han satte seg inn og kjørte som en helvete.

Noe annet som irriterer meg er sjåfører som plasserer bilen sin på fortauet slik at det er umulig å komme seg forbi.

Åååå jeg kjenner jeg koker innvendig når du skriver om det der!!:mad: Biler har ALLTID stoppeplikt ved fotgjengeroverganger! ALLTID!! Har de skjønnt det? Nei de fleste har visst ikke det.. I 2004 ble jeg påkjørt av ei som sto i ro når jeg begynnte å gå over, og når jeg var halvveis begynnte hun å kjøre. Skål. Gikk lenge med stokk, og på vinteren hadde jeg pigg på..:sneaky: Var veldig nær å pynte på en veeldig fisefin bil, med godt voksen gubbe bak rattet, som ikke stoppa..:shifty: Sparka til en bil en gang:whistle: Men ikke glem, det er rasistisk å bli forbanna når noen sneier rævva di når de svinger inn i ei gate hvor gjennomkjøring er forbudt.. Var nær å gå litt ape shit på sjåføren, med mc-hjelmen min:D Var så nær.. SÅÅ nær! Hadde han bare trødd ut av bilen som han lata om han skulle..:sneaky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Und.. Bilister som stopper midt i fotgjengeroverganger, så man må sno seg rundt ræv/front på bilen(og de blir sure?!) og enda verre busser eller lastebiler, så du ikke ser lysene(der det gjelder).

En ting som skremmte vettet av meg når jeg flytta hit, var fenomenet "grønn mann"-"grønnt lys".. Altså, begge deler samtidig, så man opplever at en bil komer susende rundt hjørnet når du skal krysse. 90% av dem stopper ikke for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister på fortauet skal ta hensyn til fotgjengerne, og avpasse farten sin til dem. Her syndes det mye.

Opplever stadig at det kommer turbosyklister på fortauet som roper eller plinger. Å bruke sykkelstien rett ved siden av er visst uaktuelt.

Og folk skal ikke gå eller stå i sykkelfeltet.

Og vis du som (trenings) syklist har det så jevla travelt at du syntes det er greit og risikere livet ved og ikke benytte gang og sykkelvei, som ligger ved siden av riksveien.. Da ber du egentlig litt om det.. Syklister som skylder på dårig asfalt og grus i sykkel og gangstien har også seg selv og takke for feil utstyr..

JA, jeg er sykllist, fotgjenger og bilist. På sykkel så skyr jeg veier med stor trafikk som pesten selv, kan vel nesten si at jeg for det meste unngår veier med såpass høy standard at det er gulstripe i midten..

Nevnte jeg busser som sprenger seg utpå i 60 soner og oppover, hvor de egentlig har vikeplikt?

Eller folk som kaster seg utpå veien, og aldri får opp farten, og risikerer og bli rævkjørt.. Det skal være unødvendig for meg som kjører på hovedveien og bremse av betydelig grad for at han som svinger utpå skal frem.. Greit og slippe opp gassen liksom. Men og halvere farten og noen ganger enda mere, da har han som svinger utpå brutt vikeplikten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilister som fraskriver seg alt ansvar og skylder på alle andre.

Jeg var 16 år, og hadde adhd, når jeg tok mopedlappen, men alikevel husker jeg det mest grunnleggende, f.eks. som at når man kommer til en fotgjengerovergang, så skal man tilpasse farten og forsikre seg om at det ikke er noen der som prøver å krysse veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THIS

Tør du som fotgjenger og ta for gitt at han i bilen ser deg??

Derfor; Stopp, få øyekontakt, gå så over..

Nei, det er mange som ikke ser meg eller vil se meg. Det er nettopp det som irritererer meg, uoppmerksomme bilister som ikke kan eller gir blaffen i trafikkreglene. Ellers er jeg enig i det du sier, jeg søker alltid øyekontakt eller ser at bilden tydelig senker farten før jeg går over. Men biler som bare peiser på mens jeg står og venter på fotgjengerfeltet blir ofte møtt med en finger, eller at jeg later som at jeg ikke ser dem og fortsetter å går over. Enten bråbremser de (har skjedd endel ganger) ellers så fortsetter de så jeg blir nødt til å stoppe, da blir jeg som regel enten møtt av et "skyldig" blikk eller et "se ut i lufta og late som ingenting blikk" i det de passerer meg. Hva er vitsen ? jo det håp av at noen kanskje lærer og blir litt mer oppmerksomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå irriterer jeg meg grenseløst over norsk morfologi og orddanning i norsk om morfem, sammensetninger og avledninger og oppgaven jeg skal skrive om det. Også irriterer jeg meg over meg selv da, som har hatt fri i hele dag, kun vært og trent, og resten av dagen har jeg satt her. Tenkt at nå skal jeg begynne, ja nå skal jeg virkelig begynne (!!!), men likevel så finner jeg alt mulig annet å vase bort tiden min på. Det at jeg skriver det her, viser jo i grunnen bare enda mer hvor lite motivert for skolearbeid jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min helt utrolige distreighet (eller hva man ska kalle det)..

I morgest skulle ta tanntrådd...Plutselig stod jeg der med qtip i øret..wtf?

Eter eple på vei te gymet..ska åpne passasjervinduet for å pælme det ut...Tror du ikke jeg åpna feil vindu og eple kom delvis i retur? splæsh

velkommen til min verden:D

Nå fikk jeg riktignok diagnosen adhd i november, men jeg har levd som helt fantastisk distre hele livet!:D Har følt meg dement og presenil, ofte:rolleyes: ->Gamla (og litt andre ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny musikk på intervallsykkeltimen jeg går på. Det er The Sisters of Mercy og Pendulum som jeg liker, + en del jeg ikke liker, men likevel klarer finne rytme i....

De to siste intervallene klarer jeg ikke finne rytme/bass/noe som helst å tråkke til! Og det er de minuttene man skal kjøre tempo. Skrur opp motstanden for å få opp pulsen, men likevel: Musikk er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...