Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Jo, men som damer er så flinke til å påpeke: "Du kan ikke fortelle meg at det jeg føler er feil!" ;)

Om en kar velger å ikke trå over den betydelige terskelen det er å prate med ei dame han ikke kjenner fordi han har lest og kanskje misforstått holdningene i denne tråden er det jo trist. Nok en "normal fyr" som damene går glipp av. :p

Omg.. Jeg snakker ikke om å prate med noen man ikke kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller de som har bodd et semester i utlandet og har "glemt" hvordan man snakker norsk når de kommer hjem.

Okei, det der har jeg opplevd selv. Med mindre du selv har bodd i et annet land og snakket et annet språk enn norsk 24 timer i døgnet, alle vennene dine snakker et annet språk enn norsk og på skolen din lærer du i alle fall ikke norsk, så vet du ikke hvordan det er. Når man ikke bruker et språk så faller en del vekk. Og nei, man glemmer ikke hvordan man sier grunnleggende setninger, men mer spesielle ord eller formuleringer er det lett å ikke lenger huske. Når man da kommer tilbake til Norge er det ekstremt flaut å ha en norskfremføring hvor man plutselig helt ubevisst bytter ut norske ord med et annet språk fordi man rett og slett ikke husker, og at folk rundt tror man bare later som fordi det er "kult".

Tro meg. Det er ikke kult.

Er selvsagt en forskjell på folk, og de som har reist 6 måneder til... faens Bali eller noe slikt, har nok ikke glemt norsken sin.

----

JEG irriterer meg over folk som ikke kan det der med å gå på bussen. Bussen kommer, jeg stiller meg først utenfor inngangen/utgangen på bussen for å lage en slags kø. Det er en drøss med folk på bussen, og alle skal av, men jeg stiller meg slik at jeg ikke står i veien for folk. Folk skal da faen meg få gå av før jeg går på. Så der står jeg da, og venter tålmodig, og mens fortsatt det er en hel flokk igjen som er på vei ut, presser folk seg FORBI MEG for å komme innpå bussen. Da blir jeg FORBANNET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en annen ting, som er litt i samme leia. Har tatt mye tog til Hamar (gjelder sikkert flere steder), hvor folk absolutt insisterer på å stille seg rett foran inngangene til vognene når toget stopper. I starten småirriterte jeg meg over det, men det endte i at jeg stoppet alle som skulle på vogna jeg skulle av, for så å spørre hele folkemengden om jeg måtte hoppe over dem for å komme forbi. Folk!

Ergo-edit: Ergo folk fra småsteder har null peiling på oppførsel rundt kollektivtrafikk.

Det gjelder ikke bare folk fra småsteder. Å gå på trikk/buss/t-bane i Oslo er slitsomt ettersom folk står og stenger utgangen når du skal av..... Men ser irritasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Kjenner du de creepy stalkerene dine..? oO

Ikke særlig godt nei. Har kanskje felles venner eller bekjente ofte. Eller har møtt de på byen eller noe, og så BOOOM eksploderer det med meldinger på facebook og telefon, ringer hele tiden, vil tilbringe hvert levende sekund med deg, dukker opp helt tilfeldig der du er, maser hue av venninnene dine også for å finne ut "hva jeg føler for han". Og så har jeg kanskje kjent denne pers i to uker eller noe. Og dette har skjedd FLERE ganger.

Tror jeg skal bli nonne eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Mine svinete huskompiser som ikke vet hva det vil si å kaste søppel, vaske over benken/ovnen etter seg, eller tømme ut søppel / ordne alle regninger i huset og faktisk skape et hyggelig miljø. DET irriterer meg grossalt. Rett og slett ekkelt er det oen ganger. 2,5 måneder igjen på kontrakta, og I´m OUT!¨

Ohh! Folk med gjennomsiktig tights, det er rett og slett distraherende :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...