Gå til innhold

"Hvorfor må jeg alltid forsvare en sunn livsstil?" – here we go again


Keegil

Anbefalte innlegg

http://bondefrk.com/2014/02/03/hvorfor-ma-jeg-alltid-forsvare-en-sunn-livsstil/

Noen gullkorn:

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger JEG har fått kommentarer, blikk og fordommer for hva jeg spiser og hvor mye tid jeg bruker på trening. Det er sjelden jeg ikke må forsvare hva jeg spiser og ikke spiser.

Eller eventuelt nysgjerrige spørsmål og litt uskyldig fascinasjon?

En annen ting som irriterer meg grønn til tider er alle kommentarer både jeg og mine kunder som følger mine kostholdsprogam får. Jeg er så heldig at jeg spiser lunsj hjemme, men jeg vet at mange av mine kunder blir meget oppgitt av kommentarer som kommer når de drar opp en matpakke som ikke består av brødskive.

Smitter jantelovstankegangen fra PT'er til kundene deres også nå?

Verden blir sykere og feitere for hver dag som går og jeg mener det er alles ansvar å ta tak i dette problemet og gjøre noe med det. Vi er nødt til å innse at tiltak som sukkerfrie barnehager og fysisk aktivitet hver dag i grunnskolen MÅ til for å reverse utviklingen.

Bra vi har konkrete fakta på bordet, sammen med de nødvendige løsningene.

Vi må spise ekte mat, ikke klissete masser som er laget og fremstilt i laboratorium.

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke dette fenomenet. Hvorfor skal jeg måtte forsvare meg? Hvorfor skal jeg føle meg truet av hva andre mener om hva jeg stapper i kjeften? Gudene vite at jeg har bedre ting å bruke energi på enn folk som projiserer samvittighet mot meg. Om jeg vil ha noen til å reflektere over hva de spiser så velger jeg hvertfall ikke den moralistiske hesten, og det gjelder uansett om du er fitnesshore eller Jørgen Foss. Fitnessfolk er faen så fordømmende mot fordømmelse. Det er litt schizo hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette fenomenet. Hvorfor skal jeg måtte forsvare meg? Hvorfor skal jeg føle meg truet av hva andre mener om hva jeg stapper i kjeften? Gudene vite at jeg har bedre ting å bruke energi på enn folk som projiserer samvittighet mot meg. Om jeg vil ha noen til å reflektere over hva de spiser så velger jeg hvertfall ikke den moralistiske hesten, og det gjelder uansett om du er fitnesshore eller Jørgen Foss. Fitnessfolk er faen så fordømmende mot fordømmelse. Det er litt schizo hele greia.

Hva i....HÆÆÆLVETTTTTE, spiser du ikke mager kesam med rått egg og tunfisk oppi?!?!?!?!

#sarkasm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker best dette:

. Få, enkle regler som gjør livet til meg og familien min helsemessig og kommer til å spare samfunnet for mye penger siden livsstilssykdommer ganske sikkert ikke vil ramme oss.

Damen hadde hatt godt av å lese boken "uflaks"

og dette:

etter du deg på pauserommet og spiser cottage cheese, frukt og nøtter eller en frisk salat med skinke – DA kommer kommentarene da. Hadde du derimot dratt opp en halvliter cola og en skolebolle hadde du verken fått et rart blikk eller en eneste kommentar. Hvorfor er det slik? Er det så forbanna greit å «disse» de som ønsker å ta vare på helsa si, men gi ros til de som gir faen og spiser loff og boller hver eneste dag?

Ålreit ny spørreundersøkelse: Hvem her har opplevd noen som har kjørt HVELDI FLINK Å SPISE BOLLER Å IKKE MINST COLA DU ER SYKT FLINK.

Helt seriøst, hvilken konferanse er det alle disse menneskene har vært på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at så mange av de som selv driver med fitness har begynt å forsvare en normal livsstil mot de som har tatt hele fitnessgreia over the top med ''jeg vil ikke gi barnet mitt eggeplommer for da kan messer jeg up kolesterolet og barnet mitt dør som overvektig 30åring'' synes jeg er helt fantastisk. Det at noen ser at det kan gå over kanten.

Da jeg var lita elsket jeg å leke med dukker. Jeg kunne ta de med meg ut i vogn, på skolen osv. Allikvell, om jeg ser noen som later som dukken de har er sin egen baby, pleier den og til slutt tror det er et ordentlig eget barn er det gått over toppen. Da mener jeg det kan skade de psykisk, selv om jeg har vært glad i dukker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, så opplever jeg at folk som spiser usunt blir mer uglesett enn de som spiser sunt. Og om folk stiller spørsmål om det man spiser er de jo stort sett bare nyskjerrig, er vi ikke alle det når det kommer til fremmede ting? Og da spessielt mat?

Selvfølgelig forståelig at man kan oppleve en negativ respons på det man spiser om man er en fanatisk dietthopper som hopper fra lavkarbo til høykarbo til salat til 5:2. Men det skyldes ofte sunn fornuft fra andre om at å bytte fra den ene trenden til den andre kanskje ikke alltid er så helsemessig bra, enn det faktum at folk bryr seg om at du spiser "sunt"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går i mot "massene" så er det helt naturlig at du vil møte motgang. Det som imponerer meg er at alle ønsker å være så jævlig spesielle og flinke, samtidig som de forventer at alle skal støtte dem, uansett hva.

Jeg hadde forsåvidt også ledd høyt av alle jeg så med torsk og brokkoli i matboksen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bak en hver "utblåsning" om "livsstil" på rosafitnessbloggene, står en nyfrelst iHerb bruker som føler seg som hun nettopp har gått inn i skapet og kommet ut i FitnessNarnia... ALL THE KCAL FREE SWEETNERS, OMG WHY IS ANYONE FAT! I WILL CHANGE THE WOOOOOORLD!!!

Stevia.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak en hver "utblåsning" om "livsstil" på rosafitnessbloggene, står en nyfrelst iHerb bruker som føler seg som hun nettopp har gått inn i skapet og kommet ut i FitnessNarnia... ALL THE KCAL FREE SWEETNERS, OMG WHY IS ANYONE FAT! I WILL CHANGE THE WOOOOOORLD!!!

Litt sånn følelse?

tumblr_m90kkbHkLt1rvk0h5o1_500.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...