Gå til innhold

"Hvorfor må jeg alltid forsvare en sunn livsstil?" – here we go again


Keegil

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er om folk som "blogger" via et forum med bekreftelsessøkende bilder og annet er noe bedre enn folk som gjør det gjennom sin egen blogg?

Man trenger ikke å lese folk sine "blogger" her inne, men man trenger heller ikke å lese andre blogger hvis man ikke er enig eller interessert.

Var heller ikke spesielt med tanke på det innlegget som ble diskutert her, men den generelle hetsen og latterliggjøring av bloggere.

At folk kan skrive om seg selv eller sine interesser og tjene penger på det er jo genialt for deres del :)

Her er det snakk om å bruke noen minutter hver dag for å tjene ganske mye for enkelte sin del.

Hva får deg til å anta at jeg og andre som kommenterer utspill fra bloggere har til intensjon å vise at vi er bedre enn noen andre? Det er faktisk en akkurat like snever antakelse og tankegang som bloggerne som antar at alle bare er misunnelige på dem, at man "bare er ute etter oppmerksomhet/bekreftelse".

Det er åpent for å dele ens egne kommentarer fordi man ønsker å formidle et alternativt budskap, oppfordre til en litt mer kritisk holdning enn å kaste seg på "dette skjer meg også"-trillevogna, få innspill for å nyansere egne refleksjoner, og selvfølgelig også le litt sammen med likesinnede. At konsekvensen av dette er at man kan få oppmerksomhet betyr ikke at oppmerksomhet og bekreftelse er det man ønsker å oppnå.

Når det gjelder fremlegget av mitt opprinnelige innlegg på en noe humoristisk måte ("here we go again" etc.), så har dette sammenheng med at jeg har kommentert dette mange, mange ganger før og tenkte jeg skulle gjøre det litt kort og greit denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er om folk som "blogger" via et forum med bekreftelsessøkende bilder og annet er noe bedre enn folk som gjør det gjennom sin egen blogg?

Man trenger ikke å lese folk sine "blogger" her inne, men man trenger heller ikke å lese andre blogger hvis man ikke er enig eller interessert.

Var heller ikke spesielt med tanke på det innlegget som ble diskutert her, men den generelle hetsen og latterliggjøring av bloggere.

At folk kan skrive om seg selv eller sine interesser og tjene penger på det er jo genialt for deres del :)

Her er det snakk om å bruke noen minutter hver dag for å tjene ganske mye for enkelte sin del.

https://yourlogicalfallacyis.com/tu-quoque

Det å kommentere/kritisere en snever og navlebeskuende kultur er ikke i seg selv snevert og navlebeskuende, selv om fellesnevneren her er det å uttrykke meninger offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommentert på maten til andre i lunjen. Helst når høyogtynnekameratogkollega så vidt har ÉN skive ost på hver brødskive, og prøver å få i seg proteiner. Jeg mener, pålegget er jo det som er godt. Brødet er jo bare et leveringsmiddel for pålegget.

Og på maten til sykkelkollegamann da, som går på bulk med et sykt lass krutonger på tallerkenen. Det blir gjort med et smil, fordi det er morsomt, og jeg tror ikke det blir særlig negativt tatt i mot.

361.jpg

Jeg får alltid en en kommentar fra sjefen min om jeg har salat med meg til lunsj, typ: "er du så sunn du da?;)". Men jeg kjenner nå egentlig bare at jeg blir litt stolt jeg! Svarer alltid at ja, jeg prøver i hvert fall! :) Med tanke på at sjefen min er kraftig overvektig så er det vel kun missunnelse det går på tenker jeg :p Når det er sagt så er vel 90% av kommentarene jeg får positive egentlig :)

Vet ikke om jeg ville kalt sjefen "kraftig overvektig", "misunnelig" osv. på et forum med fullt navn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit ny spørreundersøkelse: Hvem her har opplevd noen som har kjørt HVELDI FLINK Å SPISE BOLLER Å IKKE MINST COLA DU ER SYKT FLINK.

Helt seriøst, hvilken konferanse er det alle disse menneskene har vært på?

Jeg får flere kommentarer om hva jeg spiser, enn hva hovedparten av mine kolleger spiser. Jeg vil si jeg spiser sunt og balansert. Mine kolleger kommer med sukkerfri brus og hvetebrød. Nå gir jeg fullstendig blaffen i det, og driter også fullstendig i hva andre putter i seg, men jeg tror ikke det er helt uvanlig det bloggeren skildrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får flere kommentarer om hva jeg spiser, enn hva hovedparten av mine kolleger spiser. Jeg vil si jeg spiser sunt og balansert. Mine kolleger kommer med sukkerfri brus og hvetebrød. Nå gir jeg fullstendig blaffen i det, og driter også fullstendig i hva andre putter i seg, men jeg tror ikke det er helt uvanlig det bloggeren skildrer.

Hvis man drar opp noe ukonvensjonelt i lunsjen er det vel ikke rart om noen kommenterer eller spør om det? Det kalles small talk. Det virker som om mange tolker dette som mobbing eller drittslenging, og det er den delen jeg ikke helt forstår. Blir du kritisert for hva du har med deg på lunsj eller simpelthen kommentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får sjelden kommentarer på det jeg har til lunsj, og når jeg først gjør det er det av en venninne av meg som spiser en nutrilett og mener jeg er storspiser fordi jeg har større matpakke enn henne. Kritiserer noen deg for hva du spiser er det enten av sjalusi, eller for å påpeke at de selv spiser sunnere enn deg(evt tror de spiser sunnere enn deg). Dette gjelder forsåvidt ikke bare mat, det gjelder kritiske kommentarer til det meste. Vi skal alltid stille oss selv i et bedre lys enn andre der vi kan, fordi vi er kyniske egoister.

Neida, er vel ikke alltid slik. Slik jeg personlig opplever det i dette tilfellet dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man drar opp noe ukonvensjonelt i lunsjen er det vel ikke rart om noen kommenterer eller spør om det? Det kalles small talk. Det virker som om mange tolker dette som mobbing eller drittslenging, og det er den delen jeg ikke helt forstår. Blir du kritisert for hva du har med deg på lunsj eller simpelthen kommentert?

Det er i hovedsak kommentarer, og jeg tar det ikke som hverken mobbing eller drittslenging, barer noterer meg at noen er opptatt av hva andre spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Byttnavn

Jeg er så glad noen tar ansvar og aldri spiser boller slik at de aldri vil belaste helsevesenet.

Stå på og fortsett den tøffe kampen mot omgivelsene som rynker på nesa av lunsjen din.

Det er tøft å kjøre en sunn livvstil i en verden av overvektige burgerspisende Jabba The Huts med caps med to ølbokser i på et hvert hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...