Gå til innhold

"Hvorfor må jeg alltid forsvare en sunn livsstil?" – here we go again


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har ikke tall på hvor mange ganger JEG har fått kommentarer, blikk og fordommer for hva jeg spiser og hvor mye tid jeg bruker på trening. Det er sjelden jeg ikke må forsvare hva jeg spiser og ikke spiser.

I8kq0uJ.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg lever i en boble eller noe. Jeg kan ikke huske å noensinne ha fått en negativ slengbemerkning om noe som helst, og i hvert fall ikke hva jeg spiser - hverken før når lunsjen besto av boller og Cola eller i nyere tid når jeg spiser mer næringsrik mat.

Om det er fordi jeg faktisk ikke har fått det, eller om det er fordi jeg glemmer dem 3 sekunder etter at de har blitt ytret vet jeg dog ikke... Kanskje det ligger noe der for denne bondefrk å lære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommentert på maten til andre i lunjen. Helst når høyogtynnekameratogkollega så vidt har ÉN skive ost på hver brødskive, og prøver å få i seg proteiner. Jeg mener, pålegget er jo det som er godt. Brødet er jo bare et leveringsmiddel for pålegget.

Og på maten til sykkelkollegamann da, som går på bulk med et sykt lass krutonger på tallerkenen. Det blir gjort med et smil, fordi det er morsomt, og jeg tror ikke det blir særlig negativt tatt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kommentert på maten til andre i lunjen. Helst når høyogtynnekameratogkollega så vidt har ÉN skive ost på hver brødskive, og prøver å få i seg proteiner. Jeg mener, pålegget er jo det som er godt. Brødet er jo bare et leveringsmiddel for pålegget.

Og på maten til sykkelkollegamann da, som går på bulk med et sykt lass krutonger på tallerkenen. Det blir gjort med et smil, fordi det er morsomt, og jeg tror ikke det blir særlig negativt tatt i mot.

Metafor for livet: Livet burde bestå av mer pålegg enn brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid en en kommentar fra sjefen min om jeg har salat med meg til lunsj, typ: "er du så sunn du da?;)". Men jeg kjenner nå egentlig bare at jeg blir litt stolt jeg! Svarer alltid at ja, jeg prøver i hvert fall! :) Med tanke på at sjefen min er kraftig overvektig så er det vel kun missunnelse det går på tenker jeg :p Når det er sagt så er vel 90% av kommentarene jeg får positive egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vegetarianer frem til de siste månedene, aldri gjort noe nummer ut av det, men likevel fått tonnevis med uønsket oppmerksomhet, og ganske mye dritt.

Har det plaget meg? Duh, jeg har aldri brydd meg en dritt om hva andre mennesker tenker om meg, med mindre de har en spesiell og nær plass i livet mitt. Mao jeg bryr meg om dem.

Keep it simpel, å måtte forsvare seg betyr at man føler seg eller sin posisjon truet. Og seriøst, går det virkelig an å føle seg truet av at andre mennesker ikke har lyst på samme mat som deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må spise ekte mat, ikke klissete masser som er laget og fremstilt i laboratorium.

No more questbars? Eller proteinpulver?:cry:

Eller druer uten stein?

Er sjeleglad det fortsatt fins folk med normal tankegang der ute.

Hørt det skal finnes noen der ute. Snart en utrydningstruet dyreart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosabloggere og andre bloggere er ut.

Det nye fenomenet er å bruke like mye energi og tid som de bruker på sine blogger på å ta dem via diverse nettsider.

Mange av de som ironiserer over bloggerne er minst like aktiv og oppmerksomhetssøkende som bloggerne på de forskjellige forum.

Like patetisk? :)

Du mener altså at det handler om oppmerksomhetssøken å formidle et alternativt perspektiv til det som fremstilles i ensporede bloggposter og stille kritiske spørsmål, og insinuerer at det er patetisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at det handler om oppmerksomhetssøken å formidle et alternativt perspektiv til det som fremstilles i ensporede bloggposter og stille kritiske spørsmål, og insinuerer at det er patetisk?

Spørsmålet er om folk som "blogger" via et forum med bekreftelsessøkende bilder og annet er noe bedre enn folk som gjør det gjennom sin egen blogg?

Man trenger ikke å lese folk sine "blogger" her inne, men man trenger heller ikke å lese andre blogger hvis man ikke er enig eller interessert.

Var heller ikke spesielt med tanke på det innlegget som ble diskutert her, men den generelle hetsen og latterliggjøring av bloggere.

At folk kan skrive om seg selv eller sine interesser og tjene penger på det er jo genialt for deres del :)

Her er det snakk om å bruke noen minutter hver dag for å tjene ganske mye for enkelte sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringen er: Det jeg sliter med er når slike blogger deles i øst og vest med påtegninger som "VRÆÆÆL DETTE SKJER MEG OGSÅ HELE TIDEN" og folk som sitter foran datamaskinene sine og maler fiendebilder av folk som trolig ikke ville skjønt at de fornærmet deg om du forklarte det til dem en gang. Da får man seg til å lure. Hvem er disse menneskene? HVem er vennene deres? Og hvorfor er de så jævla sinte hele tiden?

I tillegg fascineres jeg av hva som motiverer folk til å uttale seg som de gjør, og hva slags sammenhenger som egentlig ligger til grunn. Blant mange er det vanskelig å problematisere noe som helst uten å få anklagen om at jeg er sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...