Gå til innhold

Hvilken muskelgruppe(r) nedprioriterer du mest? Er dette lurt?


AuroraMarie

Anbefalte innlegg

Har nedprioritert biceps, triceps og bryst ganske lenge nå. Men nå har jeg fått det også på programmet, siden jeg har lyst å bli sterkere i dips(og armer). Legger er noe jeg finner på å trene mens jeg venter på feks min tur til å ta knebøy, altså ikke kjempe ofte, men det hender. Og siden jeg nå prioriterer mye armer og byst, så har plutselig mye av magetreningen forsvunnet :roflmao: Alltid noe som blir nedprioritert fremfor annet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vet det er skrekkelig, men trener sjeldent rumpa. Har gitt opp for klarer ikke å få kontakt med den:( Verdt å nevne jeg ikke kan ta knebøy pga ryggproblem, og PT har ikke kunnet hjelpe meg å kjenne stumpen jobbe :p:cautious:

Da kan det hende glute bridges kan fungere bra for deg, ved riktig utførelse tar det lite på korsryggen og plenty på stumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg digger at det som går igjen her er legger, biceps, bryst og mage. Stikke motsetningen til "alle" nybegynnere nesten :)

Nå har jeg vært fast gjest på treningsstudioene i over 13 år, fra jeg var 18 til jeg nå er 31, vil ikke kalle meg noen nybegynner, og jeg elsker å trene mage OG biceps, spør man meg så er det mange her inne som trener for å bli likt av de fleste andre her inne og gjøre som alle andre for å "være med i gjengen", tren nå akkurat det man vil! (man blir sett ned på om man liker å trene biceps, trener man ikke markløft og knebøy så er man et 0 og ingenting) ikke skal jeg stå på noen teit scene, og aldri skal jeg være med i noen styrkeløftkonkurranse, jeg bare liker å trene uten noe mål, eeeeelsker å bruke kroppen. Nå får jeg vel huden full men la gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg vil ha mest mulig utbytte av den tiden jeg bruker på styrketrening - typisk 2-3 økter i uka. Trener fullkropp, og har fokus på styrketrening som vil gjøre meg all-over sterk, samt virke skadeforbyggende mtp løping og litt sykling. Derfor prioriterer jeg øvelser som involverer flest mulig av kroppens muskler. Tenker at biceps, triceps o.l "mindre" muskelgrupper får kjørt seg også da, selv om de ikke trenes direkte, gjennom en egen øvelse.

Typiske øvelser jeg bruker:

- knebøy

-mark

-militærpress

-pullups

-pushups

-benk

-utfall

- hipthurst

-rovarianter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det, virka ikke, så noe gjør jeg sikkert gale :p var PT som viste meg og ho skjønte ikke koffor jeg ikke kjente noe:confused:

Hva med massere opp musklene i rumpa? Av og til er det skikkelig knytt og da får man ikke kontakt. Bruk en ball (tennisball fungerer veldig greit) og ta deg alene tid med den inntil en vegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært fast gjest på treningsstudioene i over 13 år, fra jeg var 18 til jeg nå er 31, vil ikke kalle meg noen nybegynner, og jeg elsker å trene mage OG biceps, spør man meg så er det mange her inne som trener for å bli likt av de fleste andre her inne og gjøre som alle andre for å "være med i gjengen", tren nå akkurat det man vil! (man blir sett ned på om man liker å trene biceps, trener man ikke markløft og knebøy så er man et 0 og ingenting) ikke skal jeg stå på noen teit scene, og aldri skal jeg være med i noen styrkeløftkonkurranse, jeg bare liker å trene uten noe mål, eeeeelsker å bruke kroppen. Nå får jeg vel huden full men la gå :)

Viss ein ikkje har noko spesielt mål tenkjer eg at det finst langt verre ting å bruke tida på enn å kose seg med trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gjeng på gymmet som har egen dag for nakke... Kan ærlig si at jeg ikke en gang har tenkt tanken på å trene nakke. Er dette normalt? Jeg snakker ikke om trapz eller hva det nå heter, men nærmere halsen. Ser veldig rart ut hvertfall :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gjeng på gymmet som har egen dag for nakke... Kan ærlig si at jeg ikke en gang har tenkt tanken på å trene nakke. Er dette normalt? Jeg snakker ikke om trapz eller hva det nå heter, men nærmere halsen. Ser veldig rart ut hvertfall :cool:

Viktig i bryting og en del kampsport idretter, og er nok ikke dumt å legge til litt lett nakketrening for mange andre heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke trene legger, tar biceps innimellom (Men kun én øvelse).

Aldri prøvd å trene nakke og underarmer isolert, det er litt for sært for min del, hehe.

Hender jeg glemmer mage...var mye flinkere før pga pilates/yoga (edit: core er vel mer passende betegnelse der). Litt dumt av meg å alltid ta det til slutt, når jeg er sliten og egentlig bare vil hjem og spise - da er det fort gjort å glemme:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...