Gå til innhold

Hvilken muskelgruppe(r) nedprioriterer du mest? Er dette lurt?


AuroraMarie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikke si jeg nedprioriterer det, men jeg sliter med resultater på overkropp.

Mangel på kontakt er vel stikkordet, og da disse musklene rundt skulderbladene. Med seig progresjon så synes jeg det blir kjedelig. Litt vanskeligere å motivere seg til å presse seg 100% på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte med isolasjonsøvelse for biceps nå, siden det sto i programmet mitt, men ser eeeegentlig ikke helt poenget... Legger trener jeg da ikke spesielt, de får gjennomgå nok som det er i andre øvelser :p

men jeg er redd programmet mitt nå har for lite rygg... Skulle kanskje bytta ut biceps med nedtrekk i stedet...? Huumm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriterer sjelden isoøvelser, vil det si at jeg nedprioriterer hele kroppen min? :(

Nei, ikke nødvendigvis. Spørs hva slags mål du har med treningen din og hvordan progresjonen er i de øvelsene du tar. Noen ganger havner man bakpå i noen muskelgrupper, si at du sliter med dips, ikke pga brystet men fordi de du ikke er så sterk i triceps. Da kan du trene triceps spesifikt :)

Ønsker man å bygge en muskelgrupper spesifikt er også isolasjonsøvelser en fin ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nødvendigvis. Spørs hva slags mål du har med treningen din og hvordan progresjonen er i de øvelsene du tar. Noen ganger havner man bakpå i noen muskelgrupper, si at du sliter med dips, ikke pga brystet men fordi de du ikke er så sterk i triceps. Da kan du trene triceps spesifikt :)

Ønsker man å bygge en muskelgrupper spesifikt er også isolasjonsøvelser en fin ting :)

Syntes bare det virket her inne som at isolasjonsøvelser er noe som må til for å prioritere en muskelgruppe. Å ikke isolere en muskelgruppe betyr ikke nødvendigvis at man ikke trener/prioriterer den. Jeg isolerer sjelden biceps fordi jeg vet at den blir trent godt nok (for meg) gjennom chins og andre øvelser. Mener likevel ikke at biceps blir nedprioritert siden jeg ikke har en egen bicepsdag, satt helt på spissen.

Handler vel egentlig mer om et velbalansert treningsprogram når jeg tenker meg om ;) Og skjønner selvsagt at isolasjonsøvelser kan være viktig, men man kan også gjøre det på smartere måter, f.eks: mer bakside lår = strake markløft, mer biceps = chins ovenfor pullups, mer triceps = smal benkpress osv. Selvfølgelig lurt å adde på noe ekstra der man er svakest, men tenkte bare på hele prioriteringsbegrepet. Kroppsbygging vs styrkeøkning er selvfølgelig også en faktor her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...