Gå til innhold

Freckles

Medlemmer
  • Innholdsteller

    184
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Freckles

  1. I perioder har jeg laget proteinrik smoothie kvelden før, evt overnight oats. Tør ikke sette på plata på hektiske morgener.....da må jeg snu 50 meter fra huset og løpe tilbake for å sjekke at jeg skrudde den av igjen:eek: Orker heller ikke passe på omeletten mens jeg skal ha unger av gårde:p I bunn og runn, det som funker best for meg når jeg jobber, er å lage ferdig noe kvelden før. Helst spiser jeg når jeg kommer på jobb (cottage cheese, bær og nøtter. Eller havregrøt varmet i mikroen. Eller omelett/egg kokt kvelden før.)
  2. Ikke innafor, og det er ikke lov på "mitt" senter.
  3. Karbs er nå ikke det store onde, akkurat Bør vel være forsiktig med å være så bastant på hva som er "riktig" og "galt" kosthold for en annen. I love my carbs!
  4. Er det noe særlig å spare, egentlig? Og har noen tips om butikker med kule/bra utvalg av treningsklær, bortsett fra Nike Factory i Oxford Street?
  5. "Lider" av det samme Jeg gjør gjerne litt meditasjon/avspenningsøvelser (last f.eks ned en app på mobilen din, så slipper du å tenke så mye selv). Eller rolig yoga for å roe ned. Da jobber man jo også med fokus på pusten, som får hodet og kroppen til å slappe av. Jeg avslutter gjerne med å ligge med bena rett opp etter veggen, og puste langsomt og dypt inn og ut gjennom nesen. Har ellers en app med avslappende lyder/musikk, som jeg kan stille inn på antall minutter før den fader ut av seg selv. En pusteøvelse jeg synes er effektiv i sengen, er å holde for høyre nesebor, og puste nor
  6. Freckles

    .

    Synes Lifesum er veldig enkel og grei. Akkurat nå har jeg ikke behov for å synkronisere med noe annet. Prøvde MyFitnessPal en kort stund, men var allerede vant til LifeSum. (Dessuten ville ikke MFP synke med det armbåndet jeg brukte på den tiden, så da gadd jef ikke bytte) (Men...vet ikke om andre har hatt problemer, men alt jeg logget på mandag, la seg samtidig inn på søndagen, dagen før. Så ukestotalen ble jo relativt høy, da:p Funker greit igjen nå, men blir litt skeptisk av og til...om alt faktisk stemmer.)
  7. Fantastisk program! Er enig i at de som går forbi er lett gjenkjennelige for folk som kjenner dem, men jeg liker at de har med en sosiolog som ikke fordømmer noen, kun forklarer hvorfor vi oppfører oss som vi gjør. Og de aller fleste (om de går i seg selv) vil kjenne seg igjen i det. Fordi vi rasjonaliserer. Vi prøver å tenke alle mulige naturlige teorier i hodet før vi vil tenke at det er noe alvorlig/utenom normalen. Jeg skal innrømme at det er veldig situasjonsbetinget hvordan jeg handler, men jeg liker å tro at dersom det er noe som potensielt kan sette meg i fare eller en tvilsom sit
  8. Stress gjorde meg veldig oppblåst... det sammen med for mye proteiner og for lite fett (spesielt) og karbs. Kan det være faktorer som spiller inn hos deg?
  9. Det høres jo ut som du gjør det riktig, så det er bare å fortsette, være tålmodig og stole på at kroppen er ganske så smart og tilpasningsdyktig
  10. Har skrevet i et par tidligere tråder her også (søk på f.eks reverse diet), men jeg har altså vært gjennom det samme, og stolte ikke på at andre sa jeg skulle ha is i magen og ikke freake ut. Det gikk jo feil vei! Første gangen økte jeg kalorier over natten, så og si. Det fungerte ikke for meg, ble for brå overgang. Jeg følte meg tung, oppblåst, gikk opp i både vekt og cm. Men så fikk jeg dårlig tid og panikk fordi sommeren nærmet seg, og jeg kuttet igjen. Nå har jeg økt svært gradvis på kaloriene siden i sommer, samt trener smart istedetfor mye. Har ikke gått opp i vekt eller cm den
  11. Jeg kjører samme opplegg (av og på, er ikke helt nazi lenger. Men som oftest passer biorytmedietten meg best.) Jeg har alltid trent mest på morgenen, før jobb. Tar en liten shake + en frukt før trening, hvis jeg føler behov. Spiser så en del karbs i måltidet rett etter trening, deretter lite karbs de to neste måltidene, og mer karbs igjen til kvelden. Flere her som gjør det slik, vet jeg
  12. Takk for svar Trodde ikke det var "bra" for kroppen å spise for mye proteiner.... Derfor prøver jeg spise maks 2xkroppsvekt.
  13. Jeg sliter med at jeg lett spiser for MYE protein. Fordi det smaker best, rett og slett... Og det er så lettvint å snackse på cottage cheese, skyr osv. Spørsmålet mitt er: dere som bare grovregner og ikke fører inn alt, men holder et slags regnskap likevel, regner dere med at det er protein i f.eks avokado, eller regner dere det som ren fettkilde i hovedsak? Jeg logger nemlig alt jeg spiser, og medregnet proteininnholdet i andre matvarer (havregryn, lomper, avokado, nøtter etc etc...) sliter jeg med å holde meg på anbefalt inntak. Idag, f.eks, endte jeg på 135 (bør ikke over 114....),
  14. Jeg økte først på treningsdager, deretter også på hviledager. (Trenger mat også på hviledager, gitt, ellers ligger jeg jo som slakt under vekststanga på treningsdagene ) Men ja, prøver å spise mer pr dag, men dersom jeg ikke får til det tar jeg det igjen andre dager slik at gjennomsnittet pr uke holder seg oppe. Det er lettere å spise mer på treningsdager, da er matlysten på topp(y) PS. Er åtte år eldre enn deg, og tenkte løpet var kjørt, hehe. Men so far so good
  15. Har jobbet med det samme siden etter sommerferien. Fikk gode råd her på forumet, og har lest masse om metabolsk tilpasning etc på nett. Jeg måtte også i tillegg (edited) trene smartere, i stedet for mye... Har jobbet meg sakte oppover, og spiser nå 400 kalorier mer enn jeg gjorde i sommer - uten at vekten har gått oppover. Ser slankere ut rundt midjen til og med, fordi kroppen min ikke er stresset lenger (det er sånn det funker på min kropp ihvertfall)
  16. Bare kjøpt en eske. Altfor salt for meg...så ja, jeg blir tørst. Spiser minimalt med salt, og reagerer derfor ekstra på det.
  17. Har også små bryster, trener benk og har fått jukse-kløft Ikke noe ekstra volum å snakke om over puppene, altså. Men det er ok med litt kløft, selv om det er en liten illusjon:p
  18. Freckles

    Biorytme

    Man trenger ikke holde seg til null fett til middagen, ei heller null karbs til frokost, for å følge biorytme Les Børge Fagerli's artikler, så ser du hva det konkret går ut på edit: http://fitnessbloggen.no/intervju-med-borge-fagerli/
  19. Freckles

    Biorytme

    Jeg føler det passer meg fordi jeg ofte får cravings/får sug i magen av karbs. Så havregrøt til frokost får meg til å ville spise mer etter en times tid... Derfor føler jeg meg mettere og mer stabil med biorytme. Følger det dog ikke så slavisk lenger som før. Ingen mirakelkur, kun et spisemønster for dem som føler at det passer dem Akkurat som periodisk faste er genialt for dem som klarer å gå uten mat til langt utpå formiddagen
  20. Tror svaret mitt forsvant Igår... Anyway: spiser typisk 110-120 g protein (veier ca 60), 70-Max 100g karbo - og altfor lite fett når jeg regner på det. Så der har jeg nok en del å gå på med så lavt karboinntak.
  21. Jeg skal heller ikke hovedsaklig ned i vekt, men gjerne et par cm Rart å se hvordan jeg ser mindre fit ut etter lite mat og mye trening, men skjønner jo at kroppen tviholder på fettet. Er ikke SÅ ille ennå, men greit å stoppe den negative utviklingen jeg ser før det går enda lengre
×
×
  • Opprett ny...