Gå til innhold

Hvilken muskelgruppe(r) nedprioriterer du mest? Er dette lurt?


AuroraMarie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg er 0.1kg under en vektklassebegrensning og legger på meg 0.2kg leggmuskler, hvilken klasse tror du jeg da er mest konkurransedyktig i (i benk)? :D

Styrkegreia får gå, men for meg er det viktigst at det er likt fordelt med muskler hvis det skal se bra ut, hvis du ikke har legger da så blir det ikke balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger og biceps går igjen på meg og. Mest fordi jeg allerede har "store nok" både legger og biceps etter min smak ;)

Jeg har heller ikke faste øvelser kun på mage, men jeg har planer om å legge det inn ihvertfall en gang i uken. Føler i grunnen at jeg får nok mageaktivering når jeg tar benkpress, markløft og knebøy - men det der er vel en stadig diskusjon om det er nødvendig eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener veldig sjeldent legger. Mest fordi de ikke vil vokse uansett hva jeg gjør, såeh.. Fuck it!

samme innstilling hadde typen. Og da må jeg stille deg samme spørsmål som jeg stilte han; Hvordan kan du komme fram til den konklusjonen når du ikke trener dem regelmessig? Selv om de ikke vokser like fort som andre muskelgrupper, så betyr det ikke at de ikke vokser, de er bare som de stakkars små barna på skolen som trenger litt lengre tid på å lære seg å skrive! Skal du ditche dem bare fordi de henger etter? NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedprioriterer armer. Mest fordi de får grisejuling indirekte i andre øvelser, ærlig talt lurer jeg på hva de som har 2 egne dager for armer i uka driver med på bryst og ryggdagene sine, uten at jeg har noen innsikt i de individuelle treningsprogrammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener hele kroppen, men prioriterer ikke bein i den form av å trene for at de skal gro på samme måte som overkroppen som får kjørt seg dobbelt så mange ganger i uken. Forutenom leggene, som forøvrig absolutt ikke er det samme som at armene får kjørt seg i press/drag - for da ville jeg isåfall hatt mye bedre legger da jeg ellers har dritbra bein :whistle: .

Enkelt spørsmål til dere som mener at en trener legger når du kjører markløft og knebøy - ved hvilken begevelse kan gastrocnemius og soleus utgjøre kraft?

..Armer trener jeg svært sjeldent isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til de som bygger svulmende biceps og triceps av stangroing og benkpress, men for min del så trener jeg gjerne curls for biceps og mer isolerende extension-øvelser for triceps i tillegg, fordi det er disse muskelgruppenes oppgave å utføre disse spesifikke bevegelsene.

Hvis man vil ha større armer så synes jeg man fint kan trene armer, uavhengig av om de er involvert i de aller fleste overkroppsøvelser uansett. Progressiv overbelastnings-prinsippet gjelder like fullt for biceps og triceps, og de færreste når failure i kabelroing fordi biceps ikke klarer mer. Da er det helt naturlig å trene en øvelse hvor det faktisk er den muskelen du ønsker å trene som er flaskehalsen, og hvor du kan trene med maksimal ROM eller trene muskelen i deler av bevegelsesbanen du ikke får belastet maksimalt i flerleddsøvelser.

En ting er sikkert: om du vil at en muskel skal vokse, så er det stort sett mest effektivt å trene den! Dessuten synes jeg det er rasende festlig å trene biceps – og tricepsen min er et sorgens kapittel, så den må jeg virkelig få fart på – så da får heller de som kjører 99 % av økta i power-racket kose seg med det, også kan jeg kose meg med curlz & pump & broing med verdens beste samvittighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samme innstilling hadde typen. Og da må jeg stille deg samme spørsmål som jeg stilte han; Hvordan kan du komme fram til den konklusjonen når du ikke trener dem regelmessig? Selv om de ikke vokser like fort som andre muskelgrupper, så betyr det ikke at de ikke vokser, de er bare som de stakkars små barna på skolen som trenger litt lengre tid på å lære seg å skrive! Skal du ditche dem bare fordi de henger etter? NEI!

Fordi jeg trente dem regelmessig i en lang periode med minimale endringer/forbedringer. Ikke er det noe gøy å trene tåhev og lignende øvelser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg trente dem regelmessig i en lang periode med minimale endringer/forbedringer. Ikke er det noe gøy å trene tåhev og lignende øvelser heller.

ta tåhev mens du venter i kø i kassa på rimi, når du venter på bussen, på bussen, hver gang du bare står opp og ned! Etter hvert blir det rutine, du tenker ikke over det, selv om det ikke er like efektivt som å gjøre det med 120kgs tyngde på skuldrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt spørsmål til dere som mener at en trener legger når du kjører markløft og knebøy - ved hvilken begevelse kan gastrocnemius og soleus utgjøre kraft?

om jeg har forstått det rett gastrocnemius og soleus jobber eksentrisk mot tyngdekraften i knebøy og markløft. Kort fortalt ungår de at du faller forover. Men er selvfølgelig ikke den viktigste muskelgruppen i bøy og mark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...