Gå til innhold

Hvilken muskelgruppe(r) nedprioriterer du mest? Er dette lurt?


AuroraMarie

Anbefalte innlegg

Jeg har i hvert fall en tendens til å ikke gidde å trene legger, noe jeg er usikker på om er så lurt. Kan telle på en hånd hvor mange treningsøkter jeg har giddet å tatt tåhev..

En annen er biceps. Jeg kan finne på å droppe curls til fordel for andre muskelgrupper fordi jeg har tatt nedtrekk og roing for eksempel.

Er dette lurt egentlig? Trenger man egentlig å trene mindre muskelgrupper hvis man har de tre store + andre øvelser som trener større områder i programmet?

Hvilken muskelgruppe nedprioriterer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

er litt for flink til å droppe beintrening, rett og slett fordi knærne mine er blitt helt fucka igjen det siste halvåret. Svært kjedelig egentlig, fordi jeg vet at jeg er jævlig sterk i beina, og jeg liker jo å trene bein. Men er ikke like gøy når det føles som om jeg har to fileteringskniver stikkende inn i hver kneskål:S Og cardio, jeg hater cardio, men vet jeg bør bli flinkere på det, fordi det hjelper mot knesmerta hos meg, utrolig nok. Trener leggene to ganger i uka da, men lår og rumpe kunne trengt å fått kjørt seg litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke legger eller bryst med isolerte øvelser.

Hvorfor? Fordi leggene har vokst myyye av "seg selv" da jeg begynte å jogge i skogsterreng, og de får kjørt seg under andre beinøvelser.

Bryst sluttet jeg å trene for mange år siden da jeg alltid har vært mye sterkere foran enn bak. Enn så lenge så holder det med dips og armhevinger, så får vi se en dag om skuldrene kommer langt nok bak til at jeg begynner å trene bryst isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage og underarmer. Ser det er mange som faktisk trener underarmene isolert, ser ikke det behovet.

"hjemmetreninga" får være nok for underarmene...

Mage får nok gjennom basisøvelsene synes jeg, men tar en liten runde på slutten av treninga en gang i mnd sånn ca. Magetrening er kjeeeedeliiig! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage og underarmer. Ser det er mange som faktisk trener underarmene isolert, ser ikke det behovet.

"hjemmetreninga" får være nok for underarmene...

Mage får nok gjennom basisøvelsene synes jeg, men tar en liten runde på slutten av treninga en gang i mnd sånn ca. Magetrening er kjeeeedeliiig! :sleep:

Magetrening gjør jeg aaaaaaaaaaldri. Ever. Boring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...