Jump to content

Bartlaus

Members
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

  1. Hufsa fra Mummidalen. Er 42 år, nærmere 120 kg og har opplevd en del -- får fortsatt gåsehud over hele kroppen av å se faenskapet.
  2. Tipper det er en logistisk forklaring bak her, på tilsvarende måte som Jojen & Meera Reed ikke dukket opp før i begynnelsen av sesong 3 selv om de "egentlig" skulle vært med allerede i sesong 2 -- kan bli unødig mye styr å ha med en skuespiller bittelitegrann i slutten av en sesong.
  3. Lady Not-Appearing In This Season, mener du.
  4. Ja, nettopp. Det er et program for folk som har en realistisk sjanse for å slå en eller annen rekord i knebøy, og ikke har stort annet å gjøre enn å trene, spise og sove. Resten av oss kan stort sett se på Excel-arket, flire litt, og drite i hele greia. Normale folk kan kjøre en Smolov jr-syklus i ny og ne. Det er mer overkommelig.
  5. Det var jo da den usedvanlige ventingen begynte; de tre første bøkene kom i et normalt tempo.
  6. Har fulgt med siden jeg tilfeldigvis kom over bok 1 i 1996 eller muligens 1997. Har altså hatt anledning til å vente ganske mye.
  7. Bartlaus

    5-3-1

    Jeg bruker ikke planlagt deload; ender opp med å måtte utsette en økt eller to eller tre pga. sykdom eller skader eller familiehensyn sånn passe ofte.
  8. Jepp, det blir stort sett tjukkasbutikker for meg. Og selv om jeg har bilring og litt magefett er alle buksene som passer over låra likevel slakke i livet.
  9. Bartlaus

    5-3-1

    Har prøvd ymse varianter av 5/3/1 de siste årene. Jevnt over tror jeg at framgangen har vært best, for meg, på fullkroppstemplate; blir litt for lav frekvens med bare en økt per øvelse i uka (bortsett kanskje fra markløft). Akkurat nå prøver jeg ut en egenmodifisert versjon av det, som bare bruker de fire store (pluss pullups og pendlay-roing). Tre økter i uka, vanligvis: Hovedsettene i knebøy på mandag, benkpress på onsdag, press og mark på fredag. Så tar jeg ganske enkelt "first set last"-tanken fra Beyond 531 og sprer disse settene til de andre dagene. Det vil si at alle øvelser trenes alle dager, men tungt/AMRAP bare en gang hver i uka. Varierer volumet litt ved å ta flere eller færre lette sett (men prøver å holde meg mellom 3 og 5 per øvelse i hver økt). Kjennes greit ut så langt (ca. en måned uti, for tidlig å si noe særlig om resultatet).
  10. Lang, tynn og svak.Bulk til du har lagt på deg 40 kg og doblet maksløftene. Deretter kan du tenke på "deffing".
  11. Beste måten å få store legger på uten å prøve: Vær stor og tung i mange år, bruk beina en del i hverdagen. Gidder aldri å trene leggene spesifikt. Biceps og mage hender det jeg får lyst til å gi noen runder, men leggene... har tatt noen sett tåhev en gang for flere år siden, blir neppe gjort igjen.
  12. SS vil funke som bare F. Faktisk er det skapt akkurat for å omdanne spjælete tenåringsgutter til å bli store og sterke. (Dog - jeg nekter å tro at det vil gjøre noen som helst skade å slenge på litegrann bicepsdill på slutten av annenhver økt, eller noe tilsvarende.)
  13. Nei, slik som Wendler gjør det i alle eksemplene i bøkene og artiklene sine er det heller sånn: 1. Finn ut 1RM. La oss si at du tar 90 kg i benkpress. 2. Regn ut TM (treningsmax) for første syklus, som 90% av 1RM. Altså 80 kg i dette eksemplet (forutsatt at du avrunder til nærmeste 2,5 kg). 3. Glem at du har noe som heter 1RM. Forhold deg heretter kun til TM. Sett opp første syklus basert på 80 kg. Altså den første uka har du arbeidssett på 52,5 kg, 60 kg og 70 kg (hhv. 65%, 75% og 85% av 80 kg, igjen avrundet til nærmeste 2,5 kg), og så videre. 4. Neste syklus øker du TM med 2,5 kg og gjør alle beregninger basert på 82,5 kg. Neste syklus etter der igjen blir det 85 kg, osv.
  14. Kommer av erfaring til å gjøre det opptil flere ganger i 2014 også. Dvs, sist var det den midterste tåa.
  15. Velkommen til vårt helvete (på vegne av oss som har fulgt serien siden 1996).

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...