Jump to content

erfaren rookie

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei, mann 27 år her. 2 års-samlet treningserfaring. Tenkte trene dette programmet i 6 mnd. Er det noen åpenbare feil eller mangler her. Er et selvkomponert program med øvelser jeg liker/mestrer og som jeg føler er et komplett fullkroppsprogram. Eller tar jeg feil. Synspunkter tas imot med åpne armer. Har ikke noe veldig spesifikt mål annet enn å være sunn og bli sterk og kanskje et lite håp om et litt bedre "skrog" til sommeren. Progresjon blir det jo forhåpentligvis, tar det litt på "feelingen". Mandag: Knebøy: 4x6 Benkpress: 4x6 Cablerow: 4x8 Miitærpress: 4x6 Onsdag: Markløft: 4x6 Skulderpress: 4x8 Nedtrekk: 4x8 Gående utfall: 2x10 Bicepscurl: 3x8 Fredag: Knebøy: 4x6 Benkpress: 4x6 Lårcurl: 3x10 Stående roing: 4x6 Triceps cable: 3x8
  2. Hei, mann 27 år her. 2 års-samlet treningserfaring. Tenkte trene dette programmet i 6 mnd. Er det noen åpenbare feil eller mangler her. Er et selvkomponert program med øvelser jeg liker/mestrer og som jeg føler er et komplett fullkroppsprogram. Eller tar jeg feil. Synspunkter tas imot med åpne armer. Har ikke noe veldig spesifikt mål annet enn å være sunn og bli sterk og kanskje et lite håp om et litt bedre "skrog" til sommeren. Mandag: Knebøy: 4x6 Benkpress: 4x6 Cablerow: 4x8 Miitærpress: 4x6 Onsdag: Markløft: 4x6 Skulderpress: 4x8 Nedtrekk: 4x8 Gående utfall: 2x10 Bicepscurl: 3x8 Fredag: Knebøy: 4x6 Benkpress: 4x6 Lårcurl: 3x10 Stående roing: 4x6 Triceps cable: 3x8
  3. http://www.multicom.no/FITBIT-Flex-Tradlos-Aktivitetsmaler-Skritteller-Blacke-Bluetooth-4e0/cat-p/c101340/p10627982 alt ernativ, har ikke lest tråden bare slenger den inn
  4. Tankte bare på det du skrev ang. datidens levekår.
  5. http://tidsskriftet.no/article/1586572 "Foruten å være en optimal næringskilde for spedbarn inneholder morsmelk en rekke immunologiske komponenter (antistoffer) som direkte bidrar til å beskytte barnet mot infeksjoner og til å utvikle og modne barnets eget immunapparat." "Morsmelk synes også å ha effekter på barnets helse lenge etter avvenningen, muligens opp i voksen alder." Tror neppe det noe vi kommer utenom, selv om det finnes gode morsmelkerstatninger som funker, men ikke er like optimalt.
  6. https://www.komplett.no/playstation-4/782007 + spake og 2 spill ca 5,4
  7. Da spiser du veldig feil. bruker å få i meg 150 g gjennom mat så resten gjennom proteinshake får å nå 180 g. Veier 100 kg.
  8. Jeg vil mene pulsklokken ikke er et verktøy for å måle energiforbruk under styrketrening. Funker best når du gjør et arbeid hvor du flytter kroppsvekten din fysisk (gjør et arbeid). Må løfte jævlig mye for å gjøre et like stort arbeid som å springe hundre meter. Ett annet eks. jeg har lest på forumet her ang. dette: En kar sitter å ser blåfilm i en time har puls på 150 mens det pågår, en annen går 1 time med 110 i puls. Hvem har brukt mest energi? Så vil si kaloriforbruket en klokke vil vise er urealistisk når det gjelder styrketrening og vil samtidig tippe at en moderat intens styrkeøkt på en time vil bruke mellom 200-350 kcal.
  9. En satt å leste denne http://www.dn.no/dnaktiv/article2749616.ece i resepsjonan og utbrøt : Er det vits å trene hvis man ikke går for store biceps?
  10. Fin lesning! ----> http://myrevolution.no/s/mat-og-kalorier-hvor-mye-trenger-du/
  11. Hei og takk for tilbakemelding! Vet ikke helt om jeg misforstår deg rett. Fjerne proteinpulveret hvis jeg går rundt og er sulten? Det som jeg er superfornøyd med nå er at jeg ikke går rundt og er sulten selv om kcal inntaket er lavt. Tror jeg reagerer bra på høyt proteininnhold i maten. Har plenty med energi på trening og ellers. Punkt 1 og 2 der er noe jeg kjenner meg igjen i. Lange dager på jobb, stresser seg hjem så forte seg å spise så trening og etter det alt annet man skal rekke. Hmm, kanskje prøve kutte litt ned på carbs og ha litt mer fett i maten som erstatning. og ja, av og til godt å ta seg en hyggehelg innenfor rimelighetens grenser Skal ta bodyscan i morgen så kan oppdatere her å si hvordan det gikk.
  12. Er vel ikke helt det man kaller nygynner, kanskje nybegynner+. trente styrke for 5 år siden i 2,5 år og prøvde og gå opp i vekt noe jeg klarte 80 ---> 85 kg og mye sterkere enn nå. Men så sluttet jeg og raste opp i vekt. Hadde kanskje noe og gjøre med at jeg spiste akkurat likt som når jeg trente :/
  13. Hehe, nei ingen dager med bare 1 måltid. Bare ført alt opp i ett hvis jeg ikke har fårr gjort det i løpet av dagen
×
×
  • Create New...