Jump to content

amelz

Members
  • Content Count

    139
  • Joined

  • Last visited

About amelz

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Om du har trent kontinuerlig i 3 år, spist tilstrekkelig og trent disse programmene du sikter til, og er helt frisk, burde det slettes ikke være noe problem å komme seg forbi det stadiet du er på nå - hardgainer eller ikke. Tror kanskje du ikke responderer på styrketrening. Mulig du burde satse innen en annen retning? Ballett, yoga, pilates, strikking eller lignende?
  2. Ser det er mange tips ute å går her, noen kanskje litt vel spesifikke. Ikke overkompliser dette. Biceps er en muskel, og som alle andre muskler er det noen enkle prinsipper som skal til for at den skal vokse. 1) Du må trene muskelen 2) Du må progressivt overbelaste muskelen (øke vektene, repetisjonene eller begge deler, ved en relativ høy belsatningsintensitet - altså ganske tunge vekter, fra en gitt periode til en annen). Andre faktorer som øvelsesutvalg og treningsfrekvens, kommer i annen rekke, spesielt på ditt nivå. Disse er de to viktigste og nr. 2 blir betraktelig mer sannsynlig om du får i deg nok næring og tilstrekkelig hvile.
  3. Det ser tilsynelatende ut som han drar "slacket" ut av stanga. Man kan tydelig se at han bruker latsa aktivt til å dra stanga mot seg, og skaper ekstensjon i brystryggen. Å dra "slacket" ut nevneverdig mer på så lette vekter, ville nok resultert i at stangen hadde løftet seg fra bakken. Det er i grunn litt tullete å trene teknikk på lave vekter, nettopp pga slike tendenser. Som Kjetil påpeker, så setter du hofta for langt bak, som resulterer i at skuldrene havner bak stanga, noe som er ineffektivt med tanke på vektarmen og som på tyngre vekter kan resultere i at du mister spennet/ og utsetter ryggen for unødvendig risiko. For å være andre gang du trener markløft, vil jeg påstå du gjør det overraskende bra - langt i fra det verste jeg har sett!
  4. 2g per kilo kroppsvekt er en grei tommelfingerregel. Om prioriteten er vektnedgang er det som regel slik at jo mer av inntaket som består av proteiner, jo mindre sulter man, da proteiner gir stor metthetsfølelse.
  5. Det enkleste er å spise mer kylling, karbonadedeig, biff/biffstrimler og lignende.
  6. Kylling, karbonadedeig, fisk generelt, eller kjøttdeig av kylling og kalkun (med mindre enn 5% fett), ris, kokte poteter.
  7. Proteinsyntesen er energikrevende, og karben er best egnet for denne oppgaven.
  8. Tror problemene rundt fellesdusjen har oppstått i de aller seneste årene, og spesielt for jenter. Har aldri vært noe problem å dusje sammen vi gutta, men tror det er værre med jentene, noe jeg syntes er ganske rart.
  9. Ble ikke tråden startet fordi andre påpekte at du har "skippa legday", eller misforstod jeg? Nå burde det sies at det som er "stort nok", er veldig subjektivt.
  10. Jeg har ikke studert mannen noe særlig, men jeg vil tippe at leggene heller ikke er så små visst man sammenligner med resten. Men når det kommer til størrelse på legger, så er dette noe som er svært genetisk betinget. De fleste må gjerne trene leggene med direkte leggtrening, med både høyt volum og frekvens for at det skal skje noe, for de aller fleste.
  11. Sammenligner du størrelsesforholdet mellom f.eks. armene til Giggs og låra, så tror jeg lårene er ganske store.
  12. Om noen får kommentarer regelmessig på at de har "skippa legday", så har de som regel det. Litt mindre bicepstrening og litt mer beintrening.
  13. Uke 2 og 5 var ment som en "lett" dag. Volumet skal ikke være for høyt heller! edit: tung, lett, medium periodisering
  14. evt. en ikke-linneær periodisering omtrent slik? Uke 1: 4x6 Uke 2: 3x12 Uke 3: 4x8 Uke 4: 3x6 Uke 5: 2x12 Uke 6: 3x8 Uke 7: deload Uke 8: start om igjen
  15. Bikini fitness er en forholdsvis ny gren i Norge, og det er nok ikke alle jenter som stiller, som faktisk er klar for det. På en den andre siden syntes jeg det er bedre at jentene fokuserer på å bygge en atletisk "bikini-kropp" med torsk og brokkoli, enn at de omtrent ikke spiser noen ting, for å bli tynn nok.
×
×
  • Create New...