Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Jepp, på magisk vis forsvinner nemlig alt du spiste dagen før i løpet av natten, siden vi bruker så mye energi på å ligge i ro... Dette skjer selvfølgelig uavhengig av hvor mye du spiste kvelden i forveien, noe som bekrefter hvorfor man for all del må unngå å spise på kvelden ;)

Dette med frokost og kveldsmat er så artig :p Det er nemlig farlig å spise kveldsmat for da blir maten bare lagret i kroppen fordi vi ikke beveger oss på natten, men det er kjempeviktig å spise frokost for da er kroppen tom fordi den forbrenner om natten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit nr. to om frokost:

  • "viktig med en god frokost for å fylle opp lagrene ;-)"
  • "Kroppens depoer er tomme etter natta, så det er viktig å få fylt på."
  • "Jeg forstår ikke tanke gangen deres, sier seg vel selv at det er viktig å få i seg næring når det er 10 timer siden sist? Hvordan kan det totale inntaket være viktigere enn påfylling av ny næring jevnlig? Noen forklar. Føler jeg mister muskel masse hvis jeg går lenge uten mat, så skjønner ikke greia med ett stort måltid."
  • "Kroppen, verdens fineste maskineri. Det tror eg ja, jevn tilføring av næring, i stede for et stort måltid. har du jevn tilføring så vil energilagrene være fulle til en hver tid."
  • "Det er anbefalt å spise frokost fordi vi normalt sett forbrenner og fordøyer maten bedre tidlig på dagen."

Spiller det nå stor rolle om du spiser første måltidet klokka 7 eller klokka 12? Og hvor mye muskelmasse kan du miste ved å utsette å spise noen timer etter du våkner?

STEMMER DETTE, er det begrenset hvor mye næring kroppen kan ta opp i ett måltid?

  • "Sitat fra: XXXXXX på 31. Mars 2012, 18:49 Det spørs jo på hva du er vandt med det, for meg som spiser etter trening et stort måltid. Så greier jeg helt fint å få i meg hele 3000-4500 kcalorier på et måltid. Jeg vet ikke om det er mye for noen, men for meg er det helt greit. Når man snakker om å spise 7000-8000 kcalorier, så tror jeg det er best å spise fler måltider... Men jeg er positiv til å greie det også på et stort måltid... smiley.gif Svar fra XXXXX Funker sikkert fint å gjøre det san, men er nok ikke optimalt for kroppen i forhold til trening og restutisjon."
  • "Er begrenset hvor mye næring kroppen kan ta opp i løpet av et måltid, så har absolutt noe å si hvor ofte du spiser. Holder ikke med et stort måltid visst du vil dekke næringsbehovet."
  • "Du kan ikke fylle tanken på bilen over maks tank, då vil det bare renne over. Kroppen har et maks opptak den kan ta av et måltid, kan ikke fylle uendelig med næring."
  • "Selv er jeg avhengig av frokost – opplever at jeg lettere slurver og må ”ta igjen” energiinntaket seint på dagen – det fungerer dårlig for meg med hensyn til å unngå å opparbeide meg fettdepoter og det vil jeg bære minst mulig av."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fattern ikke har spist egg på et år fordi legen hans sa han hadde litt høyt kolesterol og burde kutte det ut...

Min mor fikk beskjed om høye kolesterolverdier av legen, i tillegg til en del andre ting. De andre ting gjorde at hun fikk beskjed om å begynne å spsie lavkarbo, men måtte være forsiktig med eggene, grunnet kolesterolet. Spiste hun mindre egg? Nei. Gikk kolesterolverdiene ned? Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fattern ikke har spist egg på et år fordi legen hans sa han hadde litt høyt kolesterol og burde kutte det ut...

Jeg lagde meg en omelett av seks egg her om dagen jeg var på familietreff, da fikk alle bakoversveis, og var sikker på at jeg hadde lyst på en tidlig død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er gæærnt med å kose seg med trening ?

Hadde med løpesko til Mallorca. Ingen stor løpe-fan, men etter 1 time der jeg løp-som-fan, smakte en kald en ved poolen superbra vil jeg si.....

PS: påenget ramla ut; hvorfor skal ANDRE alltid definere hva som er kos ?

Jeg koser meg med maten min, og med tanken på at jeg blir lettere, strammere, fit`ere og ser bedre ut dag for dag........ da er det enkelt å unngå sjokolade, chips og annen drittmat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde meg en omelett av seks egg her om dagen jeg var på familietreff, da fikk alle bakoversveis, og var sikker på at jeg hadde lyst på en tidlig død.

http://www.kostdoktorn.se/perfekt-tv-om-giftigt-socker/

TL;DR: Sukker kan gi deg både høyt kolesterol og kreft. Kan være morsomt å kontre med den neste gang, og se om de synes det er like lett å kutte sukker som å kutte egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.kostdoktorn.se/perfekt-tv-om-giftigt-socker/

TL;DR: Sukker kan gi deg både høyt kolesterol og kreft. Kan være morsomt å kontre med den neste gang, og se om de synes det er like lett å kutte sukker som å kutte egg :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication

Konklusjon: Vann er også livsfarlig.

(nei, vi gidder ikke å nevne at det er avhengig av mengde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fikk smake litt av mitt proteinpulver og har tydeligvis fortalt til kjæresten sin hvor godt det var. Nå er han livredd for at hun skal bli "sånn som de der som smører seg inn med olje og sånn". Øhm, okei. Jenta er av typen som trener gruppetimer, gjør ørten situps hver dag og løper litt på mølla i blant. Milelangt fra noe "bodybuilder"-opplegg for å si det sånn. En sjelden gang trener hun med meg, da "lurer" jeg henne til å trene baseøvelser. Kanskje kjæresten har hørt rykter om dette også, at jeg gir henne store muskler med den fæle treningen min:p

Først lo jeg, men så ble jeg faktisk litt irritert over at han faktisk tror det er SÅ lett å få muskler. Ærlig talt, litt kvasitrening i ny og ne og en slurk proteinpulver så er dama bodybuilder!!?:confused:

Neste gang jeg ser han frister det å spørre han om hvorfor ikke han starter å trene, om det er så enkelt å få muskler-,-

Håper ingen av dem leser dette:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...