Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle kjøpe proteinpulver for første gang for noen år siden, og fikk klar beskjed av dama i kassa (på helsekostbutikken!):

"Hvis du får i deg for mye proteiner gjør det ikke noe. Det bare øker forbrenningen!" Siden jeg ikke visste bedre trodde jeg jo på henne, strålende fornøyd med det jeg fikk høre. :D Skjønte etter hvert bedre da, heldigvis. :wub:

Er laaaaaaaaaaaaangt fra det dummeste svaret du kan få i en sånn butikk... Det er jo ikke helt feil heller siden proteiner forhøyer kroppstempen... Jeg overhørte to damer som jobba i en LIFE-butikk etter jeg hadde spurt noen spørsmål om hva de hadde av proteinpulver: "Jeg liker denne ganske godt, det er så god magnesiumsmak av den..." :huh: Hun prata om ZMA i pulverform...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min egen verden og kjører dype knebøy, og dude1 ved siden av stirrer overlegent.

dude1: " Hva er det du gjør der? Du går altfor langt ned"

Jeg: "kjører dype knebøy"

dude1: "Men jeg syns du går for langt ned, men du gjør det med vilje?"

Jeg:"Derfor det heter dype knebøy"

dude1: "Men men, bare et råd fra meg til deg, du får gjøre som du vil"

Jeg: "Takk, men jeg vil alltid kjøre dype knebøy"

dude1: ..... :meh:

Squatting deep on every single rep, U MIRIN BRAH?!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er laaaaaaaaaaaaangt fra det dummeste svaret du kan få i en sånn butikk... Det er jo ikke helt feil heller siden proteiner forhøyer kroppstempen...

Jeg syntes nå det var ganske dumt jeg da. :) Hvem vet, jeg kunne endt opp med å erstatte alle måltidene med proteinshake og sagt til alle "Neinei, det går bra! Får superforbrenning nå vet du." :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! :p

Samme PT'en nistirra på meg når jeg tok Face pulls. Hun tenker sikkert at jeg er helt tullete som driver på med en hel masse øvelser som ikke eksisterer, i følge henne iallefall! :p

Ikke ment personlig mot noen. Men synes det er alt for lett å skaffe en PT tittel :)

Mange ser jo på det som "status".

Håper det ikke er noen av PTene på 3t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ment personlig mot noen. Men synes det er alt for lett å skaffe en PT tittel :)

Mange ser jo på det som "status".

Håper det ikke er noen av PTene på 3t :)

Nå er det mange som kaller seg PT med 60 timers grunnkurs i aerobic eller bare når de tror de innehar noe kunnskaper eller ett eller annet nettkurs også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ment personlig mot noen. Men synes det er alt for lett å skaffe en PT tittel :)

Mange ser jo på det som "status".

Håper det ikke er noen av PTene på 3t :)

Det er jeg helt enig i, og ser at det er et stort sprik mellom de forskjellige PT'ene. Men det har sikkert mye med hvor man har tatt utdanningen, hvor lenge man har drevet innenfor trening osv.

Akkurat det der var ikke på 3T nei, men 3T var derimot et senter jeg fikk helt elendig mottakelse hos! :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde jeg en "frokostdiskusjon" igjen, hvorpå kjæresten min sendte melding til sin tante som har doktorgrad i ernæring om hennes mening om frokost. Hun svarte "Frokost er veldig viktig!". Vanskelig å fortsette en diskusjon da, selv om jeg vet at det er feil (for mange)...

Så bra at sannhet innforbi forskning bestemmes av empiriske bevis, og ikke av vilken person som sa det, samme vilken tittel han eller hun har. :) Du burde spørt hva hun basserer det på, om hun kunne nevnt konkret forskning, mulig hun kun har anekdotisk bevis eller at hun bare gjentar noe hun har lest uten å faktisk sjekke opp i det. En "bieffekt" av å spesialisere seg er veldig ofte at man mister helhetsperspektivet. En ekspert på mennesklig tarmsystem, kan som regel ikke fungere som en god allmennlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at sannhet innforbi forskning bestemmes av empiriske bevis, og ikke av vilken person som sa det, samme vilken tittel han eller hun har. :) Du burde spørt hva hun basserer det på, om hun kunne nevnt konkret forskning, mulig hun kun har anekdotisk bevis eller at hun bare gjentar noe hun har lest uten å faktisk sjekke opp i det. En "bieffekt" av å spesialisere seg er veldig ofte at man mister helhetsperspektivet. En ekspert på mennesklig tarmsystem, kan som regel ikke fungere som en god allmennlege.

Oj, det var mange vanskelige ord, men joda - burde spurt henne om det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående: "Muskler veier mer enn fett". Hvorfor ler du av det hver gang? Er du av typen kverulant som sier at fjær og jern veier det samme også? Fordi om man tar 1kg av hver så veier det like mye? Alle forstår jo hva folk mener når de sier det.

Jepp. Jeg er sær. Spesielt angående benevninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2080

Er frokost det viktigste måltidet, spør treningsforum.

Jeg kan nesten garantere at en eller annen gang i løpet av dagen kommer det til å dukke opp ett kroneksempel på det dummeste man har hørt.

____________________________________________

Edit: Fra kommentarfeltet fra facebook:

"Frokost er viktig! Det første kroppen gjør når den våkner er å begynne å bryte ned musklene for den har ikke noe i kroppen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frokost er viktig! Det første kroppen gjør når den våkner er å begynne å bryte ned musklene for den har ikke noe i kroppen."

Jepp, på magisk vis forsvinner nemlig alt du spiste dagen før i løpet av natten, siden vi bruker så mye energi på å ligge i ro... Dette skjer selvfølgelig uavhengig av hvor mye du spiste kvelden i forveien, noe som bekrefter hvorfor man for all del må unngå å spise på kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...