Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ei jente på trening som høres ut som hun er sekunder fra å komme, hele j*vla tiden hun trener. Nesten så jeg begynner å lure på om hun egentlig bare vil ha oppmerksomhet. Jeg blir hvertfall litt brydd. Passer kanskje ikke optimalt i denne tråden, men det er dumt, og jeg har hørt det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det dummeste jeg har hørt, men jeg ble litt oppgitt over hele situasjon så jeg skriver det her :p

Var på et treningssenter i dag som jeg ikke pleier å være på, og gikk bort til resepsjonen for å høre om de hadde strikk som jeg kunne bruke for å ta Pull ups..

"Har dere slike strikk som jeg kan bruke for å klare å ta pull ups?"

"Hm, jeg skjønner ikke helt hva du mener?"

(Jeg trodde jeg forklarte meg dårlig, og at denne PT'en ikke skjønte hvilket strikk jeg sikta til..)

"De litt breie, hele strikkene.. Som jeg kan feste øverst på stativet for å ha beina mine i, slik at jeg greier å løfte meg opp på Pull ups."

"Neei, jeg vet ikke hva du mener altså.."

Jeg prøvde å forklare enda bedre hva jeg mente med strikk, hvordan de så ut osv osv. Men PT'en bare så rart på meg, rista på hodet for tjuefjerde gang og jeg begynte å gi opp. Så plutselig sier PT'en:

"Det er vel ikke Chins du mener du skal bruke strikket til..?"

"Umh, forskjellen er vel bare grepet? Så jeg tenker på Pull ups, men samma det vel.."

"Nei nei, det er Chins du mener! Pull ups er ikke noen øvelse det, hehehehhe. "

".... :confused:"

Hun nekta altså å forstå hva jeg mente med strikk, fordi jeg sa Pull ups og ikke Chins. Jeg lot diskusjonen ligge død, og tenkte bare TAKK GUD for at jeg ikke har deg som PT! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det var en av de bedre i denne tråden... "Pull ups er ikke noen øvelse"... Har ikke ord :p

Ja, hun lo virkelig godt av meg og så på meg som om jeg var helt hjernedød når jeg sa at jeg fremdeles mente Pull ups og ikke Chins :meh:

Hadde litt lyst til å spørre henne hvor i all verden hun hadde utdanna seg til PT, men jeg lot være.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg var skikkelig dum på trening i dag. Jeg bestemte meg for å stille et spørsmål til en av PT-ene med mest utdanning. Dumme meg. Spørsmålet gikk egentlig på det at så fort jeg går over 95-97.5kg, så klarer jeg ikke å gå ned de siste 5cm med stangen i benkpress. Vi snakker 2.5kg ekstra på stangen, så går jeg "powerlifter-dybde", slik at det hadde vært konkurransegodkjent om jeg hadde spent opp, men ikke ned til brystet når jeg isolerer. Så...spørsmålet var om hun hadde lært noen fine øvelser for å trene nedre delen av løftet. Etter å ha hørt tirader om hvorfor jeg ikke burde gjøre det (JEG SPURTE IKKE OM JEG BURDE GJØRE DET!) og hvor mye jeg kunne skade meg selv (JEG GJØR IKKE TING SOM GJØR VONDT!) så prøvde jeg å ro meg ut av det. Etter å ha blitt skikkelig kald for 3. settet mitt tok hun først hintet da jeg la meg under stangen og telte høyt mens jeg kjørte neste sett...blech :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over lunsjen i kantina, med dame som har vært på Monte Bello slankeleir, eller hva det nå heter

"Man må spise lite og ofte for å gå ned, nøtter er fetende så det må man spise med måtehold, og skinke er usunt"

Hvorpå jeg repliserte: Det stemmer ikke at man må spise lite og ofte, og nøtter er bare fetende dersom man spiser nøtter over energibalansen sin.

Hvorpå hun måler meg opp og ned, knikser med nakken, snøfter, før hun ser på de andre og sier ..."i hvert fall, de som KAN dette, sier at man må spise lite og ofte for å holde blodsukkeret i sjakk".

Og jeg bare...ohmygod, gå å ta deg en daimbolle - tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over lunsjen i kantina, med dame som har vært på Monte Bello slankeleir, eller hva det nå heter

"Man må spise lite og ofte for å gå ned, nøtter er fetende så det må man spise med måtehold, og skinke er usunt"

Hvorpå jeg repliserte: Det stemmer ikke at man må spise lite og ofte, og nøtter er bare fetende dersom man spiser nøtter over energibalansen sin.

Hvorpå hun måler meg opp og ned, knikser med nakken, snøfter, før hun ser på de andre og sier ..."i hvert fall, de som KAN dette, sier at man må spise lite og ofte for å holde blodsukkeret i sjakk".

Og jeg bare...ohmygod, gå å ta deg en daimbolle - tenkte jeg.

Hadde hun sett forbi skylappene sine ville hun heller hørt på deg! Du kan dine saker, har jeg lagt merke til :thumbsup:

EDIT: Du KAN dine saker, skulle det vel stå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"i hvert fall, de som KAN dette, sier

Litt som mannen til moren min om egg etter å ha vært på "hjerte-kurs"...Sinnsykt at de som skal være eksperter ikke kan det de prater om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som mannen til moren min om egg etter å ha vært på "hjerte-kurs"...Sinnsykt at de som skal være eksperter ikke kan det de prater om...

Det var jeg overrasket over også, når jeg hospiterte to uker på hjerterehabilitering. Denne myten med egg og kolesterol er ikke helt død enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg overrasket over også, når jeg hospiterte to uker på hjerterehabilitering. Denne myten med egg og kolesterol er ikke helt død enda!

Og det er ganske sørgelig, siden det er mange år siden det ble avdekket at et høykarbo-kosthold var det eneste kostholdet som direkte og beviselig påvirket kolesterol i negativ retning (om jeg ikke har forlest meg). Så vidt jeg vet var høyprotein ikke signifikant, og lavkarbo hadde en liten, men positiv virkning på kolesterolet...blech :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ganske sørgelig, siden det er mange år siden det ble avdekket at et høykarbo-kosthold var det eneste kostholdet som direkte og beviselig påvirket kolesterol i negativ retning (om jeg ikke har forlest meg). Så vidt jeg vet var høyprotein ikke signifikant, og lavkarbo hadde en liten, men positiv virkning på kolesterolet...blech :S

Totalkolesterolet øker med økende fettinntak og synker mer karbohydrater vs fett. Men sammensetningen av de ulike partiklene oppfører seg mer som du beskriver. Det som har skjedd er at fokuset på totalkolesterol eller LDL isolert har vært så stort at man har vært blind for alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...