Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahaha kunne ikke vært mer enig ! Er så morsomt det at alle som er for lavkarbo "kan alt" og det er den eneste tingen som fungere :):p

Evt vegetarianere, veganere, de som har gått Grete Roede-kurs, lavkalorifantastene og alle andre som på sett og vis har misforstått hvorfor de har oppnådd resultater og forteller hele verden det. Dette er på ingen måte unikt for de som er for lavkarbo, og i kostdebatten i fjor var det veldig liten tvil om hvilken "side" som var best til å argumentere og vise til kilder for sine påstander :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt vegetarianere, veganere, de som har gått Grete Roede-kurs, lavkalorifantastene og alle andre som på sett og vis har misforstått hvorfor de har oppnådd resultater og forteller hele verden det. Dette er på ingen måte unikt for de som er for lavkarbo, og i kostdebatten i fjor var det veldig liten tvil om hvilken "side" som var best til å argumentere og vise til kilder for sine påstander :)

Jeg syntes bare , dette er min mening , at folk som er for lavkarbo mener ofte det at lavkarbo er det eneste her på denne planeten ( det eneste som virker vertfall ) og som jeg faktisk har sett i dette forumet at når folk har kommet med ting som feks " ting kan fungere forskjellig på forskjellige typer folk " så er det bare feil og styr :) For all del, ikke ta dette personlig , for all del så kan nok lavkarbo helt sikkert fungere på noen :) Men at de som er litt lavkarbofrelsa så er det umulig å få komme til ordet i visse diskusjoner :) Min mening vertfall ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt enig, men det handler om hvem som skriker høyest og ikke om hva som fungerer for hvem. Syns bare det blir feil å dra frem det ene ytterpunktet av en slik sak uten å nevne at dette faktisk også gjelder folk med andre meninger.

Jo selvfølgelig gjelder det i andre sammenhenger også :) Folk har forskjellige meninger når det kommer til det meste. Spesielt når det kommer innenfor trening og ernærings-bransjen. Grunnen til det gikk utover lavkarbo denne gangen var vell på grunn av det er det jeg har sett her inne gå igjen mest i trådene angående debatter og et par sjeler som " vet akkurat hva som fungerer " og " slik skal det være !!! " Men igjen så har jeg sett en del folk som mener andre ting og sverger sjela si til det og ikke hører på andre :)

Det som jeg vet fungerer på meg kan godt fungere for meg, men da løper jeg ikke rundt til feks nybegynnere og sier " gjør slik , sånn fungerer på meg , alt annet er feil "

Og igjen , virkelig ikke ta dette personlig for jeg mener ikke deg ! :) At du "brenner " for lavkarbo og kan mye om det , det respekter jeg :) Har prøvd lavkarbo selv og endte vell egentlig opp som en zombie som fungerte utrolig dårlig om dagene og endte med når jeg ikke orka mer at jeg raste opp igjen i vannmengde, klarer helt fint å gå ned i fett% med å ligge på 4-500 gram karbs om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bare , dette er min mening , at folk som er for lavkarbo mener ofte det at lavkarbo er det eneste her på denne planeten ( det eneste som virker vertfall ) og som jeg faktisk har sett i dette forumet at når folk har kommet med ting som feks " ting kan fungere forskjellig på forskjellige typer folk " så er det bare feil og styr :) For all del, ikke ta dette personlig , for all del så kan nok lavkarbo helt sikkert fungere på noen :) Men at de som er litt lavkarbofrelsa så er det umulig å få komme til ordet i visse diskusjoner :) Min mening vertfall ! :)

lavkarbo diskusjonen ifjor gikk helt ut av styr pga menneskelig natur og mediahorer. Det er ikke noen tvil om at de fleste nordmenn kunne kuttet betraktlig ned på karbohydratene og opplevd positive konsekvenser av det. Norges nasjonalrett er faktis brødskiva, ikke grandisen. på grunn av dette, trekker noen den konklusjonen at hvis mindre karbohydrater er bra, så må ingen karbohydrater være bedre. Hvis litt mer fett i kosten er positivt, så må et kosthold som drukner i fett være veien til et langt liv. Media drar nytte av interessen og setter Christian Drevold eller hva faen han heter i den ene enden, og en eller annen ekstrem lavkarbo-høyesteprestinne i den andre. Taperne er de leserne som ikke forstår at det finnes en middelvei.

Les en forumposter her inne, og du vil se det samme skje med knebøy og markløft. Noen sverger på at disse er løsningen på alt inkludert kreft og kolera, uansett og for alle. Jeg har vært der selv, det er menneskelig natur å velge side og forsvare den med nebb og klør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Legen min, før jeg fikk barn: Du er alt for tynn, jeg tror du har spiseforstyrrelser..

Meg: Eneste spiseforstyrrelsen jeg har må være at jeg spiser mye! Jeg har stor beinbygning, som gir meg synlige bein. Jeg er ikke sykelig tynn eller veier lite.

Legen min, når jeg skulle ha hevisning til bukplastikk: Du må ha en BMI på under 26, ellers nekter sykehuset å motta henvisningen.

Meg: Men når jeg hadde 27 i BMI, før jeg ble gravid, så beskyldte du meg for å være sykelig tynn og ha spiseforstyrrelser!!?? :huh:

Legen: Jaja, da må du bli tynnere enn det da..

Meg: :mad: Send henvisningen til oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min, før jeg fikk barn: Du er alt for tynn, jeg tror du har spiseforstyrrelser..

Meg: Eneste spiseforstyrrelsen jeg har må være at jeg spiser mye! Jeg har stor beinbygning, som gir meg synlige bein. Jeg er ikke sykelig tynn eller veier lite.

Legen min, når jeg skulle ha hevisning til bukplastikk: Du må ha en BMI på under 26, ellers nekter sykehuset å motta henvisningen.

Meg: Men når jeg hadde 27 i BMI, før jeg ble gravid, så beskyldte du meg for å være sykelig tynn og ha spiseforstyrrelser!!?? :huh:

Legen: Jaja, da må du bli tynnere enn det da..

Meg: :mad: Send henvisningen til oslo!

Bytt lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unggutta på gymmen har en dyp samtale om proteinetter at en av de går rund (jf. kukerundtsyndromet):

Gutt 1: "Nå har jeg begynt på protein"

Gutt 2: "Det har jeg også tenkt på, altså om jeg skal begynne på det der protein altså"

Gutt 1: Ja, jeg kjøpte protein nettopp. Altså ikke det der fra proteinfabrikken som ALLE har, men et annet protein, og der er det 56 gram per servering.

Gutt 2: Hva er en dose da?

Gutt 1: Det vey jeg ikke, men det er 11 forskjellige proteiner i den jeg har

Gutt 4: Ååååkei, ja, kanskje jeg skal begynne på det derre protein

Kanskje ikke det dummeste jeg har hørt, men utvilsomt ganske underholdende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet lege.. Det er forøvrig langt fra det dummeste han har sagt eller gjort.. Forstår ikke hvordan han enda kan være lege egentlig..

Jeg byttet fordi jeg har gådd i 6 år med stoffskifteverdier langt under minstegrensa, og ikke fått medisiner fordi han "liker ikke å medisinere så unge, friske pasienter".. Frisk my ass! Fikk vite på sykehuset at den grensa virkelig er MINSTEgrensa, og man skal aldri la folk gå under den uten å gi medisiner.. Det er 6 veldig ødelagte år av livet mitt, hvor jeg har plagdes med å holde vekta og å ha energi til å leve..

Men jeg skulle jo tatt hintet når jeg kom til han i fjor rett før jul, med skikkelig hodepine, svimmelhet og kvalme.. Fikk beskjed om at det var stress, og han lo hånlig når han sa "du trudde vel ikke det var noe alvorlig?"

10 timer senere, etter et "smell" inni hodet, og tvang fra venner, lå jeg på nevrologisk, med store lammelser, kunne ikke snakke, husket ikke ord, taklet ikke lys eller lyd og hadde øyne som sto å vibrerte. Diagnose: Blodpropp i hjernen. Når jeg var hos fastlegen hadde blodproppen satt seg, når jeg kom på sykehuset hadde den løsnet av seg selv, og det var smellet jeg hørte/kjente i hodet. Enda godt at den fikset det selv da, ellers hadde jeg vært stein dau nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...