Gå til innhold

Gode grunner for å trene UTENOM å få sexy kropp


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

  • Bedre insulinsensitivitet (har Type 1 Diabetes)
  • Ryggen plager meg mindre (stor skiveutbukning med stråling, i korsryggen)
  • Strekke og tøye litt på blodårene og forhåpentligvis redusere senskader av diabetesen
  • Ikke bli ubrukelig selv om jeg blir gammel (evt "Se ut som Stallone når jeg blir bestefar", men tråden skulle ikke handle om utseende så..)
  • Faktisk bli gammel..
  • Sosialisere med et par kompiser som også liker trening, gleden av å konkurrere litt med både dem og meg selv
  • Den herlige følelsen av å øke, og av å kjøre seg fullstendig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1001 grunner til at du bør løfte vekter:

1. Mindre sjanse for å utvikle type 2 diabetes.

2. Bedre blodlipidprofil og kolesterolprofil. Har derfor mindre sjanse for å få problemer med hjerte- og karsystemet, hjertesykdom og hjerteinfarkt.

3. Mindre sjanse for å få kreft.

4. Den beste måten å unngå osteoporose.

5. Godt for leddene.

6. Vanskeligere å bli feit, lettere å se bra ut. Hvileforbrenningen og proteinsyntesen økes, insulinsensitiviteten bedres.

7. Kroppen blir tøffere. Overlever lettere ulykker.

8. Sterke folk er mer nyttige enn svake.

9. Bra for psyken, mindre sjanse for å bli deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Det er gøy, særlig med framgang og nye øvelser!
  • Mat smaker bedre etter trening og man kan spise enda mere :D
  • Trening = livsforrsikring ( bedre helse,styrke,osv når man blir eldre)
  • Å løfte tunge ting
  • Øke sjansene sine for å overleve under en zombie apocalypse
  • Føler meg hjemme på gymmet :p
  • (mye pent å hvile øynene på mellom setta:whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Det er gøy, særlig med framgang og nye øvelser!
  • Mat smaker bedre etter trening og man kan spise enda mere :D
  • Trening = livsforrsikring ( bedre helse,styrke,osv når man blir eldre)
  • Å løfte tunge ting
  • Øke sjansene sine for å overleve under en zombie apocalypse
  • Føler meg hjemme på gymmet :p
  • (mye pent å hvile øynene på mellom setta:whistle:)

Haha, fantastisk:) Man må jo bare beundre noen som er forberedt på alle eventualiteter! La meg gjette: gammel speider? ;):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er mange helsegevinster for min del, bedre psyke, sunnere fettprosent, reduserer effekten fibromylargien har på meg og bedrer lungekapasiteten - noe som er viktig for min ny-ervervede astmadiagnose...

men, det er en grunn som er viktigere enn allt dette..

- jeg elsker det!!!

løfte tunge ting, danse rundt i en sal full av fremmede, tyne musklene til bristepunktet og kjenne roen senke seg i etterkant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte å trene var det kun for å bli kjent med/komme nærmere/vekke interessen til/presse meg på han som idag er mannen min.

Nå trener jeg for de helsemessige gevinstene. Jeg vil ikke bli gammel og beinskjør. Er sykepleier av yrke og med fire barn i alderen 3-12 år er det høyt tempo her hjemme. Jeg blir mindre monstermamma og mer supermamma om jeg trener jevnt og trutt pga større tålmodighet og lengre lunte. Samtidig holder styrketreningen nakkevondt og migrene unna, kjenner jeg at det strammer til i nakken eller at røyken nærmest er på vei ut av nesen min hjemme er det bare å hive seg på trening. I tillegg har jeg 'alenetid' og surrer rundt i min egen verden når jeg trener og bare det er godt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste ukene har jeg vært på flyttefot og hjulpet andre med å flytte, og jeg tror nok at trening har gjort meg mer rusta til å bære forholdsvis tunge og uhåndterlige greier opp i tredje etasje (y) I tillegg er det greit å kunne løfte kofferten opp i bagasjehylla på toget.

Ellers føles det jo utrolig bra å trene, det er sosialt og trivelig, og jeg kommer meg ut blant folk :troll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...