Gå til innhold

Gode grunner for å trene UTENOM å få sexy kropp


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Trening er sosial-akseptert lek og moro :D

Trening er gøy.

Blir sterk og uavhengig.

*BOOM* til de dustene som ertet den (en gang) svakeste i klassen.

Mange helsefordeler.

Får min dose "terapi". Bare elsker hvordan kroppen er i treningsmodus. Bekymringsfrihet osv. It´s so simple!

Enn så lenge er kroppen i "treningmodus" når eg trenar.

Men det store målet er jo:

* Vane

* teknikk styrke

* uthald/ styke / kondisjon

* Teknikk kamptrening ( Her kan ein jo ikkje snu ryggen til. Da hamnar ein fort i bakken, eller får ein på kinnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å dra det laaaangt ut...

Eg trøstespise sjølv lett skjokolade, eg true aldri eg kan 100% frigje meg frå den.

Men allikavel ser eg litt negativt på at hu kjøpte 3 kasser pepsi max om hu skal drikka den sjølv.

Eg reknar då med at den er kjøpt "rimlig ". Noko som gjer at det setter den norske økonnomien på spissen av kva som er sundt . Her tenke eg ikkje sundt for enkeltperson.

Alt for mange handlar etter pris og ikkje miljø og økonomi . Gjenomsnittet her inne er vel muligens litt sterngare da..

Eg tenke som sagt på det mest av den økomiske årsaken, men også på grunn av "bransjen ", og norsk matprodusjon og handel , import og liknande.

Men kan jo henda hu skulle ha "brus fest". (?)

(Dette er lite relavant for samanhengen men)

Du har rett stephanie:

Matvane, treningsvaner , musikkvaner og "livspartner . Alt dette er unversel , eg trur på og er enig i at det er nok til alle og ein kvar. Samtidig som det er ein stil som passar for alle og einvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, pepsi max er jo sukkerfri da.. Og jeg trener fordi jeg liker å spise mat, masse mat. Og godteri. Og kake, masse kake<3

Du må ikkje ta det så personleg , det går heilt fint , eg er heilt sikkert på at masse kaker, godter, sikkert kler deg.

Eg kan ikkje tenka meg at du er mindre atraktiv av den grun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hæ? :p

Har jo ikkje noko godt svar på eit "hæ"=?

Kan ikkje sei at eg ikkje fortår heilt kor du vil med det?

Men om ho Astrid Kristine , eller andre Jenter og guttar for den sagt skyld likar å "godta " seg i søtsaker og til tider usunn mat er i utgangspunktet ikkje mitt probelem utover det at når eg snakkar og tenkar på sukker så er det smittsomt. Men got det snart er tid for middag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikkje noko godt svar på eit "hæ"=?

Kan ikkje sei at eg ikkje fortår heilt kor du vil med det?

Men om ho Astrid Kristine , eller andre Jenter og guttar for den sagt skyld likar å "godta " seg i søtsaker og til tider usunn mat er i utgangspunktet ikkje mitt probelem utover det at når eg snakkar og tenkar på sukker så er det smittsomt. Men got det snart er tid for middag .

Det at du dro fram hvorvidt en person er attraktiv eller ikke med en gang noen nevner kake eller sukker..?

Du må skjønne at vi har alle ulike mål. Veldig ulike mål. F eks med tanke på mine mål kan jeg spise pizza og is hver dag, noe jeg de siste mnd også har gjort (nesten). Så hvor ville du egentlig når du skrev "kler sikkert deg"?

Bare fordi man ikke ligger på 1600 kcal og spiser "prikkfritt" så betyr det ikke at man driter i kroppen og har som ønske å bli feit f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ting svært lite personlig, og iallefall ikke ting på nett, så slapp helt av, jeg er ikke i nærheten av hårsår :)

For min del er det usunt å nekte megselv å spise sukkerholdige ting over lengre perioder, fordi det føkker opp hodet mitt da det blir alt jeg tenker på. Selv om jeg prøver å lære meg å holde det til en, max to dager i uka, rett og slett fordi det er dyrt i lengden å spise det så mye som jeg vil, og fordi da blir jeg feit igjen..

Kan vel også opplyse om at jeg ser bedre ut naken enn flere av venninnene mine som er 10 kg lettere, like høye og som aldri unner seg noe som helst usunt :p(og nei, de er ikke undervektige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du dro fram hvorvidt en person er attraktiv eller ikke med en gang noen nevner kake eller sukker..?

Du må skjønne at vi har alle ulike mål. Veldig ulike mål. F eks med tanke på mine mål kan jeg spise pizza og is hver dag, noe jeg de siste mnd også har gjort (nesten). Så hvor ville du egentlig når du skrev "kler sikkert deg"?

Bare fordi man ikke ligger på 1600 kcal og spiser "prikkfritt" så betyr det ikke at man driter i kroppen og har som ønske å bli feit f eks?

ooooh, pizza og is <3<3<3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, ang. Pepsi Max.. så kjøpte jeg og en kompis (som jobba på Coop Xtra) henholdsvis 30 og 42brett med "PEP" Bare fordi de hadde en kampanje til 78kr pr. brett (24stk)

Han som jobba der viste at de aldri ble å holde en så lav pris, så vi hamstra.. Ser ikke hva det har med saken å gjøre om noen kjøper mye av noe som har "evig" holdbarhet..

*Pep-rage* :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at du dro fram hvorvidt en person er attraktiv eller ikke med en gang noen nevner kake eller sukker..?

Du må skjønne at vi har alle ulike mål. Veldig ulike mål. F eks med tanke på mine mål kan jeg spise pizza og is hver dag, noe jeg de siste mnd også har gjort (nesten). Så hvor ville du egentlig når du skrev "kler sikkert deg"?

Bare fordi man ikke ligger på 1600 kcal og spiser "prikkfritt" så betyr det ikke at man driter i kroppen og har som ønske å bli feit f eks?

Fra min side var det berre meint for å vera høfleg.

Eg ville ingen sted hen.

Eg har jo i utgangspunktet ikkje noko med det, kva folk eter, når dei trenar og loknane. (Om nokon seier du meg at eg ikkje skal drikka mjølk og eta potetar. Sa er allrede det på grensa til at eg vil sei ryk og reis , min glede/ mitt problem. )

Det var på ingen måte meininga å vera diskriminerande eller krenkande mot kjønn .

Om nokon hadde skreve negativt / litt for personleg imot meg så hadde eg vel heller tatt det ille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, ang. Pepsi Max.. så kjøpte jeg og en kompis (som jobba på Coop Xtra) henholdsvis 30 og 42brett med "PEP" Bare fordi de hadde en kampanje til 78kr pr. brett (24stk)

Han som jobba der viste at de aldri ble å holde en så lav pris, så vi hamstra.. Ser ikke hva det har med saken å gjøre om noen kjøper mye av noe som har "evig" holdbarhet..

*Pep-rage* :shifty:

Om du ser det store bilete så forstår du kanskje min bekymring. Eg trur ikkje eg tar meg bryet med anna enn ein kortversjon:

* Kva er det brus innholde (tenkt forbi sukker). Nemleg vatn. Kor er det vatn. Om dei skulle betalt mykkje for vatnet måtte brusen ha blitt dyr sant? Nemleg da kjem me inn på:

* Kor er det billigast og mykkje tilgjengeleg vatn til ein rimleg peng.

Iallefall ikkje i eit europeisk land.

Når du kan hamstra brus så billig vil eg trru andre får svi. Rundt om iverden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser det store bilete så forstår du kanskje min bekymring. Eg trur ikkje eg tar meg bryet med anna enn ein kortversjon:

* Kva er det brus innholde (tenkt forbi sukker). Nemleg vatn. Kor er det vatn. Om dei skulle betalt mykkje for vatnet måtte brusen ha blitt dyr sant? Nemleg da kjem me inn på:

* Kor er det billigast og mykkje tilgjengeleg vatn til ein rimleg peng.

Iallefall ikkje i eit europeisk land.

Når du kan hamstra brus så billig vil eg trru andre får svi. Rundt om iverden

Æ si som ho Stephanie F : hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser det store bilete så forstår du kanskje min bekymring. Eg trur ikkje eg tar meg bryet med anna enn ein kortversjon:

* Kva er det brus innholde (tenkt forbi sukker). Nemleg vatn. Kor er det vatn. Om dei skulle betalt mykkje for vatnet måtte brusen ha blitt dyr sant? Nemleg da kjem me inn på:

* Kor er det billigast og mykkje tilgjengeleg vatn til ein rimleg peng.

Iallefall ikkje i eit europeisk land.

Når du kan hamstra brus så billig vil eg trru andre får svi. Rundt om iverden

Når butikker kjører slike tilbud, så er det ikke produsenten som går i tap, men butikken selv. Om det er 50% på feks all tine yoghurt på rema, så går ikke lønningene hos de som jobber hos tine eller melkebønnerne ned. Da er det rema som taper penger, MEN de kan samtidig tjene mye på at du handler alle de andre varene du skal ha samtidig hos dem.

Hvorfor tror du de kjører kampanjetilbud? Det er for å lokke deg som forbruker inn i butikken, slik at du ikke bare handler en boks med yoghurt til 50%, men kanskje også helgemiddagen, melk, frukt og grønt, dasspapir, kaffe. Og da har de plutselig tjent inn det de taper på å selge yoghurten til halv pris, og gjerne mye mer enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje bekymra for at om butikken taper eller tjener. Eg er meir bekymra for boden , som eg følar fort blir gløymd i denne samanhengen .

Bilete eg fann nett no gir ikkje den beste samanhengen, men kan henda nokon forstår mi side av saken?

Iallefall det faktum at bonden må ha kurs for alt mulig rart , fylle ut papirar slik at komunale tjenester kan gå rundt. + Det er i minkande antall. Du vil kanskje sei at det er fritt frem men det er ikkje langer lagt opp til små gårdsbruk.

Foresten med ei slik landbrukmenister kor skal bondene ha gjordene sine når all dyrkbar jord, blir bygd ut i kjøpesenter , 4 felts vegar og liknande.

Jord er ikkje ein fornybar resurs.

Når du som forbrukar kjøpar billeg mat , kven får svi?

Bonden.

Eg skulle gjerne kjøpt meg eit småbruk og dreve med sau. Men eg har ikkje råd da om eg skulle lån / om eg fekk låna så måtte eg ha hatt lån på livstid over øyrene for i det heile tatt og bygd driftbygningen.

Men får eg kani det heile tatt tenka på å få ein gård, må eg arbeida meg opp ein forue i eit anna yrke, eventuelt gå i to stillingar samtidig.

Eg ser litt trist på den framtiden som norge og spesielt bønder er på veg inn i . :cry:Sukk(n)

post-33111-1444097295363_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har familie som har drevet gård, og kjenner en del som driver og har drevet, og jeg har vært i mat- og kjøttbransjen i mange år så den der regla kjenner jeg.

Det er en vesentlig stor forskjell på om butikkene kjører lokketilbud en gang i blandt eller om det er fast lavpris på produktene. Tror de aller fleste hadde foretrukket å handle kjøttet sitt i en skikkelig kjøttvarehandel og ikke kjøpt en seig gohelg biff på kiwi, men dessverre finnes det en del folk som må snu å vende på hver eneste krone for å få livet til å gå rundt, og da blir man tilbudsjager. En alenemor med 3 barn i en storby priser seg nok lykkelig hver gang butikker kjører kampanjer, 10kr marked og kort dato utsalg. Ja livet til mange bønner er jævlig kjipt, men skal man be hun alenemora eller han studenten om å bruke mer penger på mat enn hva de har råd til slik at bonden kan tjene mer penger? Og om studenten digger leverpostei og kjøper 15 bokser på 10kr marked på ica, hvem taper pengene da? Bonden? stabburet? Nei, det var ica som solgte leverposteien med 3 kr tap per boks.

Men helt seriøst, denne tråden handler ikke om hvilket forhold bønner eller arbeidere over verden har det, den handler om de posetive sidene med å trene, så jeg synes vi skal la tråden handle om det den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...