Gå til innhold

Gode grunner for å trene UTENOM å få sexy kropp


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Eg er ikkje bekymra for at om butikken taper eller tjener. Eg er meir bekymra for boden , som eg følar fort blir gløymd i denne samanhengen .

Bilete eg fann nett no gir ikkje den beste samanhengen, men kan henda nokon forstår mi side av saken?

Iallefall det faktum at bonden må ha kurs for alt mulig rart , fylle ut papirar slik at komunale tjenester kan gå rundt. + Det er i minkande antall. Du vil kanskje sei at det er fritt frem men det er ikkje langer lagt opp til små gårdsbruk.

Foresten med ei slik landbrukmenister kor skal bondene ha gjordene sine når all dyrkbar jord, blir bygd ut i kjøpesenter , 4 felts vegar og liknande.

Jord er ikkje ein fornybar resurs.

Når du som forbrukar kjøpar billeg mat , kven får svi?

Bonden.

Eg skulle gjerne kjøpt meg eit småbruk og dreve med sau. Men eg har ikkje råd da om eg skulle lån / om eg fekk låna så måtte eg ha hatt lån på livstid over øyrene for i det heile tatt og bygd driftbygningen.

Men får eg kani det heile tatt tenka på å få ein gård, må eg arbeida meg opp ein forue i eit anna yrke, eventuelt gå i to stillingar samtidig.

Eg ser litt trist på den framtiden som norge og spesielt bønder er på veg inn i . :cry:Sukk(n)

[ATTACH=full]135587[/ATTACH]

Should have known.. en av dem som mener at bønder er nødvendig i Norge..

Min personlige mening : bønder kan se te HÆLV**** å finn sæ ett anna yrke ! Syt å klaging fra alle kantan.. om det e så JÆVLIG så kan dem finn noe anna å gjør ! INGEN har tvinga dem til å vær bonde i ett av verdens dyreste land ! Eneste som e verre enn bønder e reinsama som drep sine egne, og andres dyr, for å hev erstatning fra staten !

Om vi hadde lagt ned landbruket så kunne vi fått topp kvalitet sau/lam fra New Zealand, biff fra Argentina/Uruguay og importert grønnsaker og frukt fra whatever.. Det eneste jeg ville savna er norske plommer, men fruktbøndene er vel de eneste som IKKE klager her til lands, så de kan få bli !

Legg ned jordbruket i Norge, så får vi kjøpt billig kjøtt, med bedre kvalitet, fra utlandet og det blir mer lukrativt for andre land å eksportere mat til Norge (pga. tollen blir fjerna siden vi ikke har egenproduksjon)

Tenk hvor fint det hadde vært for bønder i Afrika å fått tjent litt på det norske markedet ? Samtidig som vi hadde fått billigere frukt og grønt !

Nordmenn må slutte å tro og mene at "alt norskt er bedre" bare fordi det er norskt ! Og uten sauebønder, så kunne vi latt rovdyra være i fred !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okey Matsb, da tror jeg vi skal telle til 10 her. Om du synes at norske matvarepriser suger, så kan du jo for all del flytte til et annet land. Det er ingen som tvinger deg til å bo i verdens dyreste land. Men om matprisene er det som irriterer deg mest, så bare glem Sverige, for den norske krone er rævva og prisene så og si det samme (utenom på tobakk og alkohol, enn så lenge, der økes det til sommern og).

Og husker du det man lærte som barn? Det at man ikke skal gre alle over samme kam? Det gjelder også norsk landbruk. Har du noen gang hørt om en sauebonde fra nordnorge som klager på rovdyr? Vel ok, en skjelden gang har man hørt det fra Nordreisadalen, men thats it. Reineiere er ofte ei historie for segselv, men heller ikke alle der er like, akkurat som at ikke alle hønsebønner er like, eller at alle grisebønnersulter ihjæl dyra sine.

Media viser oss kun de negative sidene med landbruk, fordi det er det som får oss til å kjøpe avisa eller lese artikkelen, og om en bonde klapper og prater med kyra sine hver dag, så er det ingen nyhet som fortjener oppmerksomhet i dagligelendighet.

Ja til dyr i skog og mark, om det er kyr, sau, geit, gris, rein eller ulv og gaupe.

Men jeg tror vi setter en strek for den diskusjonen, og om noen absolut vil diskutere landbruk og hvor elendig det er å måtte betale litt mer for den ferske norske biffen enn den fyste fra argentina, så synes jeg heller de kan starte en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey Matsb, da tror jeg vi skal telle til 10 her. Om du synes at norske matvarepriser suger, så kan du jo for all del flytte til et annet land. Det er ingen som tvinger deg til å bo i verdens dyreste land. Men om matprisene er det som irriterer deg mest, så bare glem Sverige, for den norske krone er rævva og prisene så og si det samme (utenom på tobakk og alkohol, enn så lenge, der økes det til sommern og).

Og husker du det man lærte som barn? Det at man ikke skal gre alle over samme kam? Det gjelder også norsk landbruk. Har du noen gang hørt om en sauebonde fra nordnorge som klager på rovdyr? Vel ok, en skjelden gang har man hørt det fra Nordreisadalen, men thats it. Reineiere er ofte ei historie for segselv, men heller ikke alle der er like, akkurat som at ikke alle hønsebønner er like, eller at alle grisebønnersulter ihjæl dyra sine.

Media viser oss kun de negative sidene med landbruk, fordi det er det som får oss til å kjøpe avisa eller lese artikkelen, og om en bonde klapper og prater med kyra sine hver dag, så er det ingen nyhet som fortjener oppmerksomhet i dagligelendighet.

Ja til dyr i skog og mark, om det er kyr, sau, geit, gris, rein eller ulv og gaupe.

Men jeg tror vi setter en strek for den diskusjonen, og om noen absolut vil diskutere landbruk og hvor elendig det er å måtte betale litt mer for den ferske norske biffen enn den fyste fra argentina, så synes jeg heller de kan starte en egen tråd.

Er ikke snakk om litt, er snakk om 150% toll eller noe deromkring.. fordi produksjonskostnadene er så ekstremt mye dyrere.

I Argentina produserer de kjøttfe, i Norge er biff og anna kjøtt fra storfe ofte fra utgåtte melkekyr... av en eller anna "generisk" rase som er avla frem med tanke på melkeproduksjon å ikke kjøtt !

Sauebønder fra Nord-Norge klage stort sett på gaupe, kongeørn, jerv, ulv og tilogmed bjørn, annahver dag i media her oppe !

Og ja, det står æ helt fritt til å gjør, men velg heller å benytt pengan mine på fisk, som man ikke betal toll på, eller fisk sjøl !

Gris i skog og mark ? Neitakk, da får vi samme problema som Australia !

Såklart er ikke alle bønder like.. enkelte gidder jo å utvikle seg og "følge tiden" istede for å tro at det samme gamle de gjorde for 20-30-40 år sida funker den dag i dag ! De som er nyskapende og følger trendene i markedet lever godt, de andre, not so much !

Men ja, bønder (mest lokale) får meg til å tenne på alle plugger.. de vil bare slakte og slakte og slakte ned bestandene av rovdyr til det ikke er noen igjen, ja, for de ønsker faktisk ett Norge helt fritt for rovdyr !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Fordi jeg er en så fæl person at jeg sikkert hadde fått masse juling om jeg ikke var stor og sterk(ere enn de fleste)

*Fordi jeg hadde kastet bort tiden på noe annet tull. Som studier eller venner.

*Jeg soner helt ut på trening, som er digg.

*Det holder meg frisk

*Fordi det er teit å samle på sommerfugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...