Gå til innhold

Gode grunner for å trene UTENOM å få sexy kropp


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Ah, trening!

- Når jeg trener er jeg sjeldnere syk

- Ryggsmertene blir borte når jeg trener regelmessig

- Trening hjelper faktisk mot depresjon

- Jeg sover bedre om nettene når jeg trener

- Appetitten reguleres nærmest av seg selv når jeg trener

- Jeg føler meg litt kul når jeg markløfter med riktig teknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kunne liste opp gode grunner for å trene. Det høres kanskje teit ut, men poenget mitt er at vi skal prøve å liste opp så mange grunner som mulig med unntak av det å få en digg kropp. Tanken var å få en tråd der vi kan finne andre motivasjonsmomenter enn det kroppsfokuset som mange kanskje blir sliten og lei av etter hvert.

Her er mine:

  • Ved å trene regelmessig gjennom livet kan jeg fremdeles være sterk som eldre, og være mer uavhengig av hjelpemidler når jeg blir gammel.
  • Styrketrening er gøy, og jeg liker å løfte vekter og se fremgangen på vekten fra uke til uke.
  • Ved å bli sterk kan jeg (som jente) være mer uavhengig og klare meg på egenhånd. Jeg trenger ikke hjelp fra "sterke gutter" når jeg trenger å løfte noe tungt eller gjøre fysisk krevende arbeid.

Så, hvor mange grunner kan vi finne for å trene, uten at vi lister opp at vi ønsker å bli sexy eller digg?

Litt mer indirekte kanskje, men en viktig grunn for meg er det nye kostholdet jeg følger nå. Mindre sjanse for diabetes og andre livsstilssykdommer enn om man presser i seg pizza, cola og diverse sukkermat hver eneste dag.

Treningen blir litt bonus på toppen, der en viktig grunn er å få styrket kjernen min, slik at det er mindre sjanse for ryggskader osv når jeg blir eldre.

Håper selvsagt kroppen blir seende bedre ut også etter hvert, men det er faktisk ikke det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal ta den over-pakka bagen min fra lasterommet på bussen, blir sjåføren like overasket hver gang jeg bare tar den selv uten problemer. :)

Det minner meg om da samboeren min og jeg tok toget fra praha til wien i sommer. Hun hadde med en koffert på noen og tjue kilo og skulle ha den opp i hattehylla, og ble overlesset med tilbud om hjelp til å få den på plass. Slikt skal man selvsagt ikke behøve hjelp til sa hun, mens hun løftet den opp som det skulle vært den letteste ting i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Bra tråd! :cat:

  • Er i forsvaret så her er det bare å holde formen for å være operativ. Slik at jeg kan løpe i skogen med pakning og gevær uten å henge etter gutta
  • Jeg har bare ett liv å leve, la det være langt og med evne til å klare meg selv lenge.
  • Ikke minst mestringsfølelsen!

Likerinnlegget ditt på grunn av at du er i forsvaret ; stå på_=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvtillit

"mantal trening"

Kjekt å kunna kontrolera kroppen.

Sosialt

To earn life you got to work . - to work you need energi

For å sova godt

Slik at eg vågar å vera

Vil bli høyrdt og sett (sjølvtelitt)

Lei av å vera "mr nice guy" (Liten, yskyldig og svak og kun godhjerta)

Trenar styrke for at eg etterkvardt kan begynna med teknikktrening som parkour , dans , og kickboksin/MMA

Eg må innrømmar at det også er litt for å bli glad i meg sjølv på ein sånn måte at eg kan forventa at andre og kan bli glad i meg (komplisert). Akspetert av meg sjølv = akseptert av andre.:)

Men om eg skal gje nokon ein seriøs grunn til at eg trene så er det enkelt å greit min livstil, eg skal leva , eg er ikkje klar til å dø .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje som mål å bli duchbag, aha .

Men å leva i min eigen boble er vel å bra. Her går som sagt "mr nice guy" mot andre mennsker.

Er venlig og behjelpeleg , setter utuleg store krav til meg sjølv rundt andre og angåande trening. Men eg klarar ikkje å sette dei samma krava til motparten. (Forvente det samma tilbake ). Iallefall at eg i det minste spør om det er noko eg lurar på eller slitar med.

Vil foreksepel utan tilfeldighetane hjelp spurdt ei jente på eit treningsenter om å vera spotter, vera in jogge/ tur / treningspartner.

Eg reknar med at det er ein utoleg tullete forbi og ha men.... blir ikkje kvitt den.

Eg veit ikkje kvifor men følast liksom litt krenkande å gå bort til nokon du kjennar og be om noko slikt.

Vil jo ikkje plaga og forstyrra dei , berre at me skal hjelpa kvarandre til å nå våre treningmål og samtidig ta vekk fokuset fra at svetten siler og mila går. Om du joggar alaina å tenkar , innamre hardt , dunk dunk , tikk takk".

Da verdt det tunge km / mil og løpa.

Er ikkje stort betre når det kjem til dei eg kjennar heller, (familie og venner).

Merkar litt for ofte at eg til tider "maser "- Blir litt einvegskomenikkasjon på det om me skal finna på noko.

Kunne gjerne tenkt meg sjølv om eg er travelt opptatt (ofte til fjels/ skogs) og allikavel verdta innvitert med sjølv om eg ikkje kan akkurat no. (ond sirkel)

Samstundes når eg fyrst sendar melding så ynskyldar disse folka seg eg hadde tenkt og ringa . Mobilen var i uroden.

Eg er jo glad i dissa folka, men er allikavel grenser for kor mykkje energi eg orkar å bruka på å arranger når ingen bil verta med.

Da blir det liksom ofte til at eg godtar situsjoner som eg til tider ikkje burde, + at det blir mange treningsøkter alena.

Det er å namna at eg bur ikkje på den mest sentrale plassen, i ein utkant og så godt som ingen av kompisane / veninnene mine bur i samma bygd. Berre det å komma seg "dit " er ein del av utfordringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...