Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

*har høyre pekefinger og tommel i en sånn "pistol"-formasjon hver gang jeg bruker venstre hånd til å putte noe i lomma på venstre sia, spesiellt i brystlommen, og aner ikke hvorfor..

*Ved inntak av chips og lignende, må jeg alltid spise bitene med mest krydder på først, så alle de store, og så knuser jeg resten

*MÅ si hade til katta når jeg går ut

*har aldri meldingslyd på mobilen, liker spenninga ved å konstant sjekke den, tydeligvis:rolleyes:

*jeg blir krakilsk av å høre folk tygge tyggis med åpen munn/smatte. Krakilsk..

*jeg må jevnlig ha storoppryddning i jakkelommene mine, har en stygg tendens til å bruke dem som veske, kan det virke som.. Leppepomade, en drøss kvitteringer, halspastiller osv..

*hvis jeg spiser drops av noe slag, skittles, nonstop eller lignende, så spiser jeg enten en av hver farge, i slengen, eller 3-4stk av samme farge

*Grandis spises stort sett slik: To hele stykker, så osten/fyllet på resten av den halvdelen jeg har spist av

*begynner ikke å gå over veien i fotgjengeroverganger før jeg er helt sikker på at bilen stopper(brennt barn..)

*Pålegg skal helt ut i kantene på brødskiva

*Får (heldigvis forbigående) dårlig samvittighet for å si/tenke skikkelig onde ting om skikkelig onde mennesker

*Må fordele matvarene likt i posene! To ting av lik vekt i hver sin pose.

*må alltid brette dyna/teppet inn under føttene mine, i "fothus"

*Begynner med en pen og ryddig håndskrift, men litt etterhvert, uti teksten, blir det styggere og styggere, mer og mer uleselig..

*"rydder "i bh'en flere ganger daglig, ellernoen ganger nesten hele tia..

*sier "holdt på å si" når jeg faktisk sier det/bruker det.

Tror jeg stopper her, for nå.. Jeg er nok bare for rar:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har du noen sære vaner eller stygge uvaner?

Har du noen små rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre?

Jeg kan jo starte:

- Når jeg skrur opp volumet på TVn må jeg alltid ende på partall eller runde tall :p

Denne har jeg også :)

Noe annet er jo helt sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å gi samme antall værsågod tilbake når folk sier takk. Om noen sier tusen takk, sier jeg tusen værsågod tilbake, for ellers blir jeg jo skyldig 999 værsågod. Om de sier tusen hjertelig takk, da får de tusen hjertelige værsågod tilbake også. Det blir vanskelig om noen bare sier tusen hjertelig (altså noe som impliserer takk, men det blir ikke sagt), skal jeg da bare si tusen hjertelig tilbake? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å gi samme antall værsågod tilbake når folk sier takk. Om noen sier tusen takk, sier jeg tusen værsågod tilbake, for ellers blir jeg jo skyldig 999 værsågod. Om de sier tusen hjertelig takk, da får de tusen hjertelige værsågod tilbake også. Det blir vanskelig om noen bare sier tusen hjertelig (altså noe som impliserer takk, men det blir ikke sagt), skal jeg da bare si tusen hjertelig tilbake? :huh:

Du kan begynne å si "bare hyggelig", det bør vel gjøre opp for det meste? :p;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg ler meg ihjel av postene deres her!:D

  • Jeg klarer å aldri å se en hel film uten å gjøre noe annet samtidig, til kjærestens store ergrelse. Må spille Angry Birds eller Wordfeud på mobilen, eller surfe rundt på random nettsider på internett, mens filmen er i bakgrunnen. Ser jeg film på laptopen så klarer jeg ikke å holde meg unna internettet. Så de fleste filmene jeg ser har jeg kun fått med meg lyden på.
  • Av og til når jeg sitter på bil så må jeg enten bite sammen tennene i ett tygg eller trampe med foten i gulvet når fronten på bilen er akkurat på linje med lyktestolpen ved siden av veien vi kjører. Skjer heldigvis ikke hver gang!
  • Jeg blir så forferdelig husredd når jeg har sett skrekkfilmer eller program som Åndenes Makt. Syns jeg ser folk og vesener overalt. Når jeg er alene må jeg sove med ryggen ut mot rommet slik at jeg ikke skal se noen unormalt i mørket.
  • Må alltid ha skuldra under hodeputa når jeg skal sove (i fosterstilling), hvis ikke er det bare å glemme å få sove.
  • Drømmer de samme drømmene hele tiden. Og ofte fortsetter drømmen neste natt. Drømmer også hele tiden at jeg må drepe zombier med et giga Ringenes Herre-sverd, og at jeg sånn generelt er med i en krig.
  • Får jeg ikke den faste plassen min i aerobic-salen så blir alt bare heeelt feil.
  • Biter negler når jeg er stressa!
  • Blir dritsur når bøy- og markstativet er opptatt når jeg trenger det. Hater å vente siden alle bruker så lang tid der, inkludert meg selv.
  • Er fryktelig rotete og strør alle tingene mine rundt meg enten jeg er hjemme eller på besøk hos folk. Må alltid ta en runde rundt huset for å få med meg alt.
  • Kjøper nye hårstrikk hele tiden. Fatter ikke hvorfor de forsvinner!

Kunne fortsatt den lista her i evigheter!:whistling:

Det er bare skummelt, rikke - så mye likt! Helt med på alt unntatt den tredje og femte... Haha :p hadde vært hyggelig å møtes en dag igjen forresten!

Ellers er jeg altfor glad i (avhegig av) lister, MÅ ha system på vektskivene når jeg trener, trippeltsjekker vekkerklokka, hater at noen tar "min" plass på lesesalen, snakker fort og utydelig og stokker om på ordene (men jeg forventer så klart at alle skjønner hva jeg mener!), og sikkert masse annet som er så naturlig at jeg ikke tenker over det, men det virker nå som om dette egentlig bare er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker grep, stilling osv fryktelig mange ganger før jeg kan løfte noe som helst uansett om det er lett eller tungt. Samme med pusting egentlig.. Spesielt i benk, bøy, frontpress og mark.. Verste er egentlig i benk, sjekker grep og kjører hele ritualet, da jeg endelig skal løfte av stanga må jeg klø meg på nesa og begynne på nytt.. Skal jeg ha 4 min pause mellom sett, kan jeg legge meg ned etter 2 min.. Ganske håpløst :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- do før jeg trener selvom jeg ikke må

- glemme hengelåsen, har vel kjøpt 6+

- glemme headset til spotify på mobilen

- si type ting som "Dra te helvette, gå te sia" osv osv osv-.. er fra drammen så det får gå

- irriterer meg over folk som har symøter på forskjellige apparater når jeg trener så jeg ender opp med å spørre om de ikke kan ha det symøtet et annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er fint med litt selvironi og selvinnsikt iblant. Derfor kan vi her dele merkelige ting vi selv gjør, som vi ikke egentlig tørr å innrømme at vi har gjort.

  • Gikk på jobb en dag. Henta meg vann, satt med pcen, jobba litt som vanlig. La ikke merke til noe spesielt galt før jeg gikk til lunsj. Det var liksom noe som manglet. Kunne ikke sette fingeren min på hva det var før jeg oppdaget at jeg hadde glemt å kle på meg BH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, been there, done that :p

Sto på badet en dag, hadde det litt travelt og hadde ikke rukket frokost, da blir jeg gjerne litt distre av meg. Var akkurat ferdig med mascaraen, så jeg lukket opp dolokket, kastet mascaraen nedi, smelte igjen lokket og skylte ned før jeg bråstoppen rett utenfor baddøra og innså hva jeg nettopp hadde gjort.

Den ble kastet for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...