Gå til innhold

Titanium

Medlemmer
  • Innholdsteller

    892
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Titanium

  1. Hei! Har nå så alt for lenge hatt problemer med kroppen min, og synes det er alt for tidlig å ta til takke med det som 20-åring. Har først og fremst lyst til å prøve ut fysioterapi, ettersom det er en av de få behandlingsformene jeg ikke har testet ut tidligere. Kiropraktikk og naprapat har ikke fungert på skader og problemer tidligere, men en osteopat (ikke i Oslo) har faktisk hjulpet meg en del. Tror jeg hovedsaklig trenger hjelp til å endre bevegelsesmønsteret mitt, holdningen min og hjelp til generell opptrening ettersom jeg har så vondt at jeg ikke klarer trene. Flyttet til Oslo i høst
  2. Trodde veldig lenge at det stod Jeg er brød på Jegerbrødet <3
  3. Har vel lovt kona at han skal trene om morgenen. Greit å i allefall være i nærheten av åstedet når man først skal lyge
  4. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Nedturer: Skulderskade, rygg- og leggproblemer som hindret en del trening og progresjon Høydepunkter: Ble kvitt skulderskaden, selv om den stadig lurer seg innpå... Hvilke mål nådde du? Har ikke nådd noen mål i år! Gikk fra et supert treningsår i 2013 til å ikke oppnå noen ting i 2014. Beste treningsminner fra året? Fikk marsjet mye i forsvaret med tung sekk tho! :happy: Noe du vil klare før året er omme? Hadde jeg klart å bli kvitt alle smertene hadde det vært topp! Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av
  5. Of course! Vondten i kneet var av typen vondt å løpe/knebøye, trapper... Behandlingsmetoden var at jeg lå på en benk, og hun rettet opp i flere områder i kroppen min ved å løfte på den, og trykket også på magen/mellomgulvet. Før behandlingen skjekket hun fjæringen/dempingen eller hva du vil kalle det ved å dra i beina mine. Jeg merket ikke at det var noe galt, men kjente godt forskjell etterpå når hun gjorde det samme. Det var som at hele kroppen fulgte etter, og knevondten har ikke vært der siden, uten at jeg hadde sagt noe om det engang.
  6. Var veldig mye her så har ikke lest alt, men kan komme med et lite inspill; Dro til osteopat. Var ikke der for kneet mitt, men hadde hatt vondt i kneet i ca 1 måned, som kom litt til og fra. Hun fant ut at jeg ikke hadde noe "fjæring" i kneet, gjorde noe som jeg synes var litt magisk, så var jeg bra igjen. Bare et litt sånn annet alternativ
  7. Titanium

    Dagens Glade

    Skjønner plutselig hvorfor folk trenger motivasjon til å trene. Det slo meg da jeg dro for å trene i dag, uten å kunne gjøre noe av det jeg ville pga skade, så må bygge meg fryktelig sakte opp. Altså at trening nå er kjedelig. Dette er dagens glade fordi jeg trener sammen med så fantastisk hyggelige folk som er motivasjon nok i seg selv til å komme seg på trening
  8. Kjører litt uhøytidelig biorytme selv for tida, og vil si at det jeg synes er optimalt er noen egg til frokost, med kaviar, som omelett eller liknende, og en (god) havregrøt til kvelds. Eventuelt pannekaker som blir nevnt over her, gjerne på havregryn. Selv om du ikke spør etter det, kan jeg legge til at en type salat med en svær proteinkilde og litt brød er god deal-middag! Hvis man da i tillegg øker størrelsen på måltidene x5 i forhold til det du fikk i hodet da jeg skrev egg, salat og havregrøt, så har du jo en fin periodisk faste-liknende diett.
  9. Tusen takk for svar! Høres fornuftig ut, skal absolutt vurdere fysio/manuellterapaut
  10. Har slitt med betennelse i bursa siden slutten av november, og begynner og bli rimelig lei av dårlig bedring. Så jeg lurer på om noen har opplevd det samme, og hva som hjalp for akkurat deg? For min del kom det av overbelastning da jeg startet på et 5-dagersprogram med skulder hver dag. Ikke et problem i utgangspunktet, men hadde rett og slett for høy belastningsprosent. Etter ca 1,5 uke med smerter gikk jeg til legen og fikk en voltarenkur. Ble bedre, men klarte å "rive det opp" igjen av uheldig belastning på skuldra senere. Har altså bygd meg opp en eller to ganger, men forverret det på
  11. Titanium

    Dagens Glade

    Egentlig ukas glade, men kjører på; Gjennomførte sesjon med glans, og har blitt innkalt til førstegangstjeneste! Så ubeskrivelig deilig å vite hva jeg skal gjøre til høsten. Også ikke minst hæren da! Pluss at jeg klarte kravene til befal, sånn at det er en mulighet i framtida
  12. http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html Her er hvertfall noen standarder
  13. En (litt drøy) dose selvironi
  14. Var absolutt ikke meningen å gjøre det sånn! Tenkte bare å få inn et litt annet synspunkt
  15. Haha, ja den er nok litt overdrevet. Men når man er fornøyd selv har det kanskje ikke noe å si om det er riktig eller ikke Uansett hva målet ditt er tror jeg nok du finner veien. Bare å gi seg selv litt slack en gang i blandt å være fornøyd selv om man ikke føler man har oppnådd "drømmekroppen"
  16. De gangene jeg prøver å se litt tynnere ut enn jeg egentlig er, ser jeg sånn ut og tanita sier at fettprosenten min ligger på 34%. Og jeg er fortsatt fornøyd, av en eller annen grunn.
  17. Har du riktig grep? I dra-øvelser som markløft og chins skal grepet være som på bildet under. Da får du bedre tak, færre sår og mindre træler Kalk hjelper godt på når dette også begynner og svikte, og hansker vil derimot lage større diameter rundt stanga, noe som gjør den enda tyngre å holde.
  18. Enklere å vurdere framgang med frivekter, ettersom du kan øke dem gradvis. Når det er kroppsvektøvelser må man gjøre hele øvelsen på et nytt nivå for å få framgang i styrke og muskelmasse. Eksempel kan være pushups. Akkurat denne øvelsen har mange fine variasjoner som tilpasses ettersom hva du klarer: Pushups mot vegg - mot kasse - på knær - bredt grep - smalt grep - med tær på kasse - enarms - håndstående, kan være noen eksempler. Når du klarer så og så mange repetisjoner og føler deg klar for neste steg, er det bare å hoppe videre. Men samtidig har ikke alle disse samme bevegelsesbane,
  19. har visst forandret meg litt... + bøysko + flytende kalk + kalkblokk + loggbok&penn + lypsyl + pulsklokke&belte + ekstra klær Og nå fikk jeg trang til å dra på trening, selv om det må være fridag
  20. Som Afterall sier handler det om målene dine Er målet styrke, kan det gi resultater om du aldri har trent noe styrke før. Men det vil komme til et punkt hvor du ikke blir sterkere, fordi det er begrenset hvor sterk du kan bli i disse timene (Eks kettlebells, du kan velge fra x til y antall kg, men ikke mer. Eller kroppsvektøvelser som ikke gjøres mer avanserte og tyngre i timen). Dermed vil ikke gruppetimer gi særlig med resultater om du ønsker å bli sterk. Da må du nok over til tradisjonell styrketrening med jevnlig progresjon. Er målet økt kondisjon er svaret egentlig det samme. Det
  21. Bare jeg som reagerer på at TS ikke engang er aktiv i tråden (og forsåvidt ikke har vært aktiv siden han opprettet den) og likevel tar folk beslutninger på grunnlag av andres oppfatninger?
  22. Man ser seg virkelig blind i speilet om man ser hver dag, og det er vanskelig å legge merke til forandring sådan. Da jeg gikk ned i vekt for over to år siden så jeg ikke forandring før jeg sammenliknet med gamle bilder, det var vel snakk om en to måneders tid tenker jeg
  23. Tenker jo egentlig litt det samme, er det ikke veldig pros for gutta (og noen jenter) at flere blir inspirert av fitnessmodellene og poserer til instagrambilder i nike pro-shorts og sports-bh midt i treningssalen, gjerne i en dyp knebøy? Eller er det såppass cons at teknikken deres er så horribel med innoversvingte knær at det ikke er noe digg likevel? Hva veier det liksom opp til, klarer ikke sette meg inn i situasjonen. Er selvfølgelig satt på kanten da, hvis noen skulle være i tvil.
×
×
  • Opprett ny...