Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

En litt irriterende vane jeg har er å i stedet for handlelitste på en lapp, den kan jeg jo miste, så skriver jeg handlelista på hånda. For å utfordre hukommelsen, og fordi det er begrenset med plass å skrive på så noterer jeg bare første bokstaven på det jeg vil ha med meg hjem fra butikken. Dette ender nesten alltid med at jeg blir stående en stund å glo på min egen neve som en annen tomsing, for kanskje bokstaven jeg har glemt hva skal være begynner å snakke til meg. :confused: Av og til så får jeg ikke med meg det jeg skulle hjem fra butikken heller! :oops:

listeym.jpg

Gårsdagens liste, jeg fikk bare med meg hjem to av "s'ene".:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En litt irriterende vane jeg har er å i stedet for handlelitste på en lapp, den kan jeg jo miste, så skriver jeg handlelista på hånda. For å utfordre hukommelsen, og fordi det er begrenset med plass å skrive på så noterer jeg bare første bokstaven på det jeg vil ha med meg hjem fra butikken. Dette ender nesten alltid med at jeg blir stående en stund å glo på min egen neve som en annen tomsing, for kanskje bokstaven jeg har glemt hva skal være begynner å snakke til meg. :confused: Av og til så får jeg ikke med meg det jeg skulle hjem fra butikken heller! :oops:

listeym.jpg

Gårsdagens liste, jeg fikk bare med meg hjem to av "s'ene".:rolleyes:

SPEKK OG SPUTNIK ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så og si alltid to forskjellige strømper på meg da jeg aldri klarer å finne et helt par;)

Når jeg trener/jobber(kjører truck) så kan jeg sikkert se litt sint ut -steinansikt...konsentrerer meg så ekstremt..:ninja:

Snakker for fort og klarer ikke å tenke hvis det kommer en fin mann og snakker til meg..irriterende!Blir nervøs og tåpelig..(og eg hørre det sjøl..):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Jeg får ikke sove med mindre jeg har serien Ghost Hunters (type halv-dårlig reality serie hvor de leter etter beviser på at hus er hjemsøkt) surrende i bakgrunnen.. Andre får ikke sove av dette programmet, jeg koooser meg og ligger og lytter. En uvane jeg opparbeidet meg mens jeg gikk gravid og ikke fikk sove i det hele tatt, så nå er jeg nødt til å ha det på ellers kan jeg ligge i flere timer og se i taket :p

* Jeg hater epleskall. Jeg liker epler og spiser de ofte, men er nødt til å skrelle de først. Druer kan jeg kun spise dersom jeg har skylt de godt og tørket dem med tørkepapir etterpå (støv/skit som henger seg på skallet må bort).

* + mye annet av det som allerede er beskrevet av dere andre ;) Lyd på tv må enten være 20,25,30,35 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding

litt mange så slite me å skilla mellom tvangstanker og uvaner, men de går vell litt hånd i hånd.

eg kan ver i ein butikk 20-30min uten å kjøpa någe.

Ofte har eg store planer for å kjøpa någe sykt god og bare kosa meg, så går eg gjerne i 1-2butikker og bare bler mer og mer satt ut jo mer kjeks,iskrem osv eg ser. Så ende det opp me eg går hjem å spise ein fiskegrateng for då sleppe eg iaff å stressa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Det meste må være i partall eller 5 til 5. F.eks kan tredemølla aldri stå på 5,2...den må enten stå på 5,5 eller 5,0. Ellers blir jeg forstyrret i symmetrien. Ellipsemaskinen kan stå på 2,4,5, 6,8 osv, men ikke 1,3,7,9 osv.
  • Kan ikke bruke en bukse som har ligget på gulvet.
  • Har en stygg uvane med å vente med å vaske undertøy til den siste rene trusa er tatt. Dere vet...den siste...den der som ikke er helt god å bruke, men som aldri blir kasta. Da vasker jeg en hel maskin bare med truser og starter på god frisk med yndlingstrusa.
  • Tanker aldri drivstoff før streken er langt under rødt
  • Pleier å ha lange, alvorlige samtaler med bikkja. Sist var det en konversasjon om Italia og innføring av skatt
  • Sover aller best mellom 12 og 17 på dagen...SÅE...snart god natt ;)
  • Når jeg legger vektskiver på stanga må de største vektene ligge innerst og de minste ytterst. Jeg tar gjerne av de små vektene for å legge på større vekter og så legge på de samme små vektene igjen. Kan ikke trene når vektene ligger feil, og jeg får veldig vondt når jeg ser andre legge vektene sine hulter til bulter
  • Bruker aldri sikringene på vektstengene...fordi jeg ikke greier å klemme de av etterpå!
  • Kler av meg alle klærne når jeg kommer hjem.
  • Kan ikke ta det ytterste produktet i butikken, men ei heller det innerste, for jeg tenker at noen tenker likedan som meg. Så jeg ender opp med å ta ca. det midterste produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Det meste må være i partall eller 5 til 5. F.eks kan tredemølla aldri stå på 5,2...den må enten stå på 5,5 eller 5,0. Ellers blir jeg forstyrret i symmetrien. Ellipsemaskinen kan stå på 2,4,5, 6,8 osv, men ikke 1,3,7,9 osv.
  • Kan ikke bruke en bukse som har ligget på gulvet.
  • Har en stygg uvane med å vente med å vaske undertøy til den siste rene trusa er tatt. Dere vet...den siste...den der som ikke er helt god å bruke, men som aldri blir kasta. Da vasker jeg en hel maskin bare med truser og starter på god frisk med yndlingstrusa.
  • Tanker aldri drivstoff før streken er langt under rødt
  • Pleier å ha lange, alvorlige samtaler med bikkja. Sist var det en konversasjon om Italia og innføring av skatt
  • Sover aller best mellom 12 og 17 på dagen...SÅE...snart god natt ;)
  • Når jeg legger vektskiver på stanga må de største vektene ligge innerst og de minste ytterst. Jeg tar gjerne av de små vektene for å legge på større vekter og så legge på de samme små vektene igjen. Kan ikke trene når vektene ligger feil, og jeg får veldig vondt når jeg ser andre legge vektene sine hulter til bulter
  • Bruker aldri sikringene på vektstengene...fordi jeg ikke greier å klemme de av etterpå!
  • Kler av meg alle klærne når jeg kommer hjem.
  • Kan ikke ta det ytterste produktet i butikken, men ei heller det innerste, for jeg tenker at noen tenker likedan som meg. Så jeg ender opp med å ta ca. det midterste produktet.

Hahaha, kjenner meg sååå godt igjen! Godt at det er flere som mentalt forstyrrede her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt irriterende vane jeg har er å i stedet for handlelitste på en lapp, den kan jeg jo miste, så skriver jeg handlelista på hånda. For å utfordre hukommelsen, og fordi det er begrenset med plass å skrive på så noterer jeg bare første bokstaven på det jeg vil ha med meg hjem fra butikken. Dette ender nesten alltid med at jeg blir stående en stund å glo på min egen neve som en annen tomsing, for kanskje bokstaven jeg har glemt hva skal være begynner å snakke til meg. :confused: Av og til så får jeg ikke med meg det jeg skulle hjem fra butikken heller! :oops:

listeym.jpg

Gårsdagens liste, jeg fikk bare med meg hjem to av "s'ene".:rolleyes:

Haha!! Ja det husker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker til tider ganske fort, og ganske ofte så stokker ordene seg litt og alt blir veldig ubetydelig. Da bruker jeg å slenge på en "blablabla" (bare enda enda voldsomere lyder) for å understreke at her gikk det galt du. Greit når jeg er sammen med venner og familie, men når jeg er på jobb ser kundene litt rart på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig rar når jeg sover.

Her om dagen hadde jeg lagt meg før samboeren, men våknet littegrann da han skulle legge seg.

Jeg: "Skal du komme ut av 16?!"

Han: "hæ?"

Jeg: "Skal du komme ut av 16?"

Ble sintere og sintere for at han ikke skjønte hva jeg sa. Gjentok da altså meg selv flere ganger og prøvde å snakke tydeligere og tydelige, for jeg trodde det var mumlinga som gjorde at han ikke forsto...)

Han: "Hehe, er du litt rar i kveld?"

Så våkner jeg bittelitt til og prøver å omformulere meg. Jo mer jeg prøver, jo mer skjønner jeg at det jeg sier ikke gir noen som helst mening. Så får jeg retard-looken min og sovner igjen. Dette skjer egentlig ganske ofte... haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Det meste må være i partall eller 5 til 5. F.eks kan tredemølla aldri stå på 5,2...den må enten stå på 5,5 eller 5,0. Ellers blir jeg forstyrret i symmetrien. Ellipsemaskinen kan stå på 2,4,5, 6,8 osv, men ikke 1,3,7,9 osv.
  • Kan ikke bruke en bukse som har ligget på gulvet.
  • Har en stygg uvane med å vente med å vaske undertøy til den siste rene trusa er tatt. Dere vet...den siste...den der som ikke er helt god å bruke, men som aldri blir kasta. Da vasker jeg en hel maskin bare med truser og starter på god frisk med yndlingstrusa.
  • Tanker aldri drivstoff før streken er langt under rødt
  • Pleier å ha lange, alvorlige samtaler med bikkja. Sist var det en konversasjon om Italia og innføring av skatt
  • Sover aller best mellom 12 og 17 på dagen...SÅE...snart god natt ;)
  • Når jeg legger vektskiver på stanga må de største vektene ligge innerst og de minste ytterst. Jeg tar gjerne av de små vektene for å legge på større vekter og så legge på de samme små vektene igjen. Kan ikke trene når vektene ligger feil, og jeg får veldig vondt når jeg ser andre legge vektene sine hulter til bulter
  • Bruker aldri sikringene på vektstengene...fordi jeg ikke greier å klemme de av etterpå!
  • Kler av meg alle klærne når jeg kommer hjem.
  • Kan ikke ta det ytterste produktet i butikken, men ei heller det innerste, for jeg tenker at noen tenker likedan som meg. Så jeg ender opp med å ta ca. det midterste produktet.

Kjenner meg altfor godt igjen i mye av det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tendens til å si "skjønner du hva jeg mener?" etter de enkleste forklaringer noe som irriterer de rundt meg da de antar at jeg tror de ikke skjønte det å derfor tror de er dum. Når jeg selv ikke engang legger merke til at jeg sier det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...