Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

  • Når jeg kjører gjennom alleer ser jeg i sikksakk mellom trærene. Aner ikke hvorfor, og klarer ikke slutte når jeg først har startet. Litt som en agility hund

[ATTACH]6768[/ATTACH] Wooff!

  • Drar fingerne gjennom håret hele tiden.
  • Ler hvis noen sitter helt stille og bare ser på meg i mer enn to sekuner.
  • Vaskes en hånd må den andre vaskes. Og hendene skal tørkes på håndkle samtidig.
  • Støvsuger minst to ganger om dagen.

post-748-14440828573098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Må alltid tisse før jeg spiser/drikker noe, til og med om jeg egentlig ikke må på do. Etter "mealtime!!"-tanken kommer alltid følelsen av at jeg må på do. Ingen unntak.

- Klikker i vinkel hvis skapdører står åpne når jeg setter meg ned for å slappe av.

- Biter tennene sammen hver gang jeg krysser veien.

- Som mange andre også har nevnt: fikser ikke å spise med spiseskje. Må ha teskje, ellers smaker ikke maten godt.

- Må alltid lage "veddemål" med meg selv når jeg venter på bussen. F.eks; "hvis ikke bussen kommer før det har gått tretti sekunder, må jeg snurre rundt fire ganger". Ser nok teit ut. Godt jeg bor på et gudsforlatt sted.

Kjenner jeg blir forstyrret av å lese innleggene i denne tråden. Så mange ting jeg kan henge meg opp i som jeg ikke har tenkt over før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg spiser noe god mat må jeg alltid ha en god avsluttning, så sparer beste bitene eller tar litt ekstra stor bit som siste haha.

Når jeg hører på musikk mens jeg går ute/trening så kan jeg bare ha i 1 propp, må få meg meg ting rundt meg... Paranoid?

Jeg MÅ ha fuktighetskrem etter at jeg vasker meg på hendene!

Tilbake til øreproppene, L og R er faktisk ekstremt viktig haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Må alltid tisse før jeg spiser/drikker noe, til og med om jeg egentlig ikke må på do. Etter "mealtime!!"-tanken kommer alltid følelsen av at jeg må på do. Ingen unntak.

- Klikker i vinkel hvis skapdører står åpne når jeg setter meg ned for å slappe av.

- Biter tennene sammen hver gang jeg krysser veien.

- Som mange andre også har nevnt: fikser ikke å spise med spiseskje. Må ha teskje, ellers smaker ikke maten godt.

- Må alltid lage "veddemål" med meg selv når jeg venter på bussen. F.eks; "hvis ikke bussen kommer før det har gått tretti sekunder, må jeg snurre rundt fire ganger". Ser nok teit ut. Godt jeg bor på et gudsforlatt sted.

Kjenner jeg blir forstyrret av å lese innleggene i denne tråden. Så mange ting jeg kan henge meg opp i som jeg ikke har tenkt over før!

Huff, jeg kjenner meg ALT for godt igjen. Bortsett fra at jeg ikke biter tennene sammen hver gang jeg krysser veien da, det har jeg ikke gjort før. Men jeg liker ikke å gå på kumlokk, det blir bare helt feil. Ser kanskje litt dumt ut når jeg går helt vanlig og plutselig hopper eller tar et langt steg. Det er jo ikke alltid slik at andre ser at det er et kumlokk der, særlig ikke hvis de står langt unna :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, underholdning på høyt nivå det her!:D

Jeg har selvfølgelig en masse rare ting:

- jeg må ha symmetri og orden på det meste (på det ene senteret jeg trener finnes det 3 ulike vektskiver, og da kan jeg ikke ha forskjellige på hver side selv om de veier det samme. Utenom wok og salat, må alle matvarer ligge hver for seg på tallerkenen, og helst ikke blandes i munnen osv.)

- jeg teller i grupperinger (oppover til 10 og så ned igjen) når jeg trener, går i trapper, venter på grønt lys

- lager kombinasjoner og mønster av registreringsnummer på bilen som kjører foran meg

- kan kun få kylling på ei hand når jeg skjærer kylling, ellers blir det kjempeekkelt

- har på minst 3 alarmer selv om jeg bare har forsovet meg en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fitnesss

Må ha øynene åpen i dusjen (livredd for at en fremmed skal komme inn, selv om jeg har låst ytterdøren)

Må ha alt rundt meg organisert til en hver tid (til og med 'roteskuffen' er sortert inn i grupper)

Og den mest irriterende for familie, kjæresten og de nærmeste vennene; må ringe dem jeg ikke har sett hver kveld for å høre at alt er bra, og om di ikke svarer, eller sender mld innen 10 min. ringer jeg igjen, men familien (pappa som bor i usa, og mamma/stefar/småsøsken i Lofoten) har begynt å ringe hver kveld før di legger seg for å si god natt og at alt er bra. Besteveninna sender mld hver kveld og kjæresten vet at det siste jeg må si til ham om kvelden er "God natt, glad i deg!" så når alle er blitt flink å sende mld på kvelden går det fint for seg! :p

Crazy much? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha øynene åpen i dusjen (livredd for at en fremmed skal komme inn, selv om jeg har låst ytterdøren)

Må ha alt rundt meg organisert til en hver tid (til og med 'roteskuffen' er sortert inn i grupper)

Og den mest irriterende for familie, kjæresten og de nærmeste vennene; må ringe dem jeg ikke har sett hver kveld for å høre at alt er bra, og om di ikke svarer, eller sender mld innen 10 min. ringer jeg igjen, men familien (pappa som bor i usa, og mamma/stefar/småsøsken i Lofoten) har begynt å ringe hver kveld før di legger seg for å si god natt og at alt er bra. Besteveninna sender mld hver kveld og kjæresten vet at det siste jeg må si til ham om kvelden er "God natt, glad i deg!" så når alle er blitt flink å sende mld på kvelden går det fint for seg! :p

Crazy much? :D

Jeg har også en tendens til å si "glad i deg" til de nærmeste rundt meg :D Før måtte jeg si det hver natt ellers fikk jeg ikke sove.. Men er ikke like krakilsk lenger nå da men:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen sære vaner eller stygge uvaner?

Har du noen små rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre?

Jeg kan jo starte:

- Når jeg skrur opp volumet på TVn må jeg alltid ende på partall eller runde tall :p

- Må alltid dobbeltsjekke om jeg har med meg nøkkel, penger og mobil når jeg går ut av huset.

- Takler ikke å kun tørke den ene hånda på håndkle hvis den andre er tørr. Må ha begge våte.

Liker å se at jeg ikke er den eneste med sære uvaner som nummer 1 og 3 du listet opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg ler meg ihjel av postene deres her!:D

  • Jeg klarer å aldri å se en hel film uten å gjøre noe annet samtidig, til kjærestens store ergrelse. Må spille Angry Birds eller Wordfeud på mobilen, eller surfe rundt på random nettsider på internett, mens filmen er i bakgrunnen. Ser jeg film på laptopen så klarer jeg ikke å holde meg unna internettet. Så de fleste filmene jeg ser har jeg kun fått med meg lyden på.
  • Av og til når jeg sitter på bil så må jeg enten bite sammen tennene i ett tygg eller trampe med foten i gulvet når fronten på bilen er akkurat på linje med lyktestolpen ved siden av veien vi kjører. Skjer heldigvis ikke hver gang!
  • Jeg blir så forferdelig husredd når jeg har sett skrekkfilmer eller program som Åndenes Makt. Syns jeg ser folk og vesener overalt. Når jeg er alene må jeg sove med ryggen ut mot rommet slik at jeg ikke skal se noen unormalt i mørket.
  • Må alltid ha skuldra under hodeputa når jeg skal sove (i fosterstilling), hvis ikke er det bare å glemme å få sove.
  • Drømmer de samme drømmene hele tiden. Og ofte fortsetter drømmen neste natt. Drømmer også hele tiden at jeg må drepe zombier med et giga Ringenes Herre-sverd, og at jeg sånn generelt er med i en krig.
  • Får jeg ikke den faste plassen min i aerobic-salen så blir alt bare heeelt feil.
  • Biter negler når jeg er stressa!
  • Blir dritsur når bøy- og markstativet er opptatt når jeg trenger det. Hater å vente siden alle bruker så lang tid der, inkludert meg selv.
  • Er fryktelig rotete og strør alle tingene mine rundt meg enten jeg er hjemme eller på besøk hos folk. Må alltid ta en runde rundt huset for å få med meg alt.
  • Kjøper nye hårstrikk hele tiden. Fatter ikke hvorfor de forsvinner!

Kunne fortsatt den lista her i evigheter!:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har refleks med å svare ikke noe problem, takk osv. Ender opp med å si takk for at jeg fikk lov til å hjelpe de...

Dobbelsjekker alltid om døra er låst mens jeg sitter på do..

Flex'e i speilet når jeg er alene.

Når jeg queter noe en annen har sagt, så gjør jeg det med å etterligne dialekten og stemmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Snakker alltid uten å tenke.

-Begynner å le.. høyt... med en gang det blir heeelt stille i kinosalen. *Litt flaut*

-Må alltid sjekke 2 ganger om jeg har låst døra.

-Må ha på minst 3 alarmer på telefonen når jeg legger meg. Tiden må slutte på 5

-Har en tendens til å påpeke at ting er kleint.

-Jeg er en mood killer... Kunne ligge med eksen og plutselig si noe som bare ja.. Killed the mood...

-Hvis jeg bestemmer meg for noe. så skal det skje med en gang. Og har jeg bestemt meg så har jeg bestemt meg.

-Jeg må plutselig klippe neglene mine. Hvis jeg finner ut at jeg må klippe neglene får jeg ikke sove før jeg har gjort det.

-Jeg er en mood killer... Kunne ligge med eksen og plutselig si noe som bare ja.. Killed the mood...

HAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...