Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah, passer perfekt med et nynorsk innlegg rett over når jeg skal klage på nettopp det: Nynorsk.

Jeg personlig kan ikke fordra å lese tekst på nynorsk, det er direkte stygt for øynene og når jeg leser det i hodet mitt blir det enda styggere. Jeg hopper lett over alle innlegg og avisartikler som er skrevet på nynorsk eller dialekt. De samme personene har også en lei vane med hyppig bruk av smileys, store bokstaver, understreking, gjentakende tegnsetting også videre. Det verste er egentlig det nevnte over heller, men at de som bruker skriftmålet skal dytte dette ekle språket ned i halsen på andre som spydde så fort vi så nynorskboka på ungdomskolen.

Leste også en studie her på at å snakke og skrive nynorsk sinker karrieren din. Godt. Kanskje folk slutter med det.

Setter inn denne som dagens negative, men håper inderlig at det var et snodig forsøk på å være vittig.

Forøvrig syns jeg egentlig at den tråden her kan få nytt navn. Tråden for first world problems...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Fyfaen - vi har studenter i matte. Siste halvår på vgs. Studenter som er så upedagogiske at jeg vil spy - ikke snakker de godt norsk, ikke kan de forklare, og de skjønner ikke hva vi spør om. Han har nå snakket i 55 minutter. Det er 25 272 ruter i taket på klasserommet. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter inn denne som dagens negative, men håper inderlig at det var et snodig forsøk på å være vittig.

Forøvrig syns jeg egentlig at den tråden her kan få nytt navn. Tråden for first world problems...

Du må gjerne forklare hvorfor du håper at det var et snodig forsøk på å være morsom? Jeg mener at nynorsk er dritstygt mildt sagt og det var min gårsdagens negative. Idag er det negative at folk huffer seg uten å forklare hva de huffer for. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk nytt 4 ukers program av PT... (positivt) Det negative er 10sek negativ bøy med 120% av pers er involvert! Dette gjelder forøvrig hele programmet... MASSE negativer i saaaaaaaakte utførelse

Hva er negativ bøy, og hvordan klarer man å gjøre det i 10 sek langt over bøy-pers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gjerne forklare hvorfor du håper at det var et snodig forsøk på å være morsom? Jeg mener at nynorsk er dritstygt mildt sagt og det var min gårsdagens negative. Idag er det negative at folk huffer seg uten å forklare hva de huffer for. ;)

Det var bare måten du presterte å ordlegge deg på. Skal godt gjøres å spy bare av å lese noe som ikke er på bokmål. Da har du det så fint at du nesten kan brukes som en beskrivelse på hva "first world problems" er.

Du refererer til hyppig bruk av smileys samtidig som du har en ratio på over en smileys pr post i egen loggbok. Og jeg vil vel egentlig ikke si meg enig i at det er en sammenheng mellom dialekt og hyppig bruk av smileys, store bokstaver, understreking, gjentakende tegnsetting osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen er syk (de fleste vet vell hvordan det er å være i hus med syk mann:p), og jeg kjøpte B&J's Chunky Monkey for å overraske han. Vips hadde jeg spist litt selv om jeg ikke egentlig skulle, og må droppe lunchen så jeg ikke overstiger kalorimengden min for dagen :grumpy: Var kaloritette greier gitt….

Dessuten så er jeg lei av at (nesten) alle som selger treningsklær sender pakken med tollpost i stede for vanlig post. Post i butikk har jeg rett borti gaten, tollpost-utleveringen er på andre siden av byen :sour:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...