Gå til innhold

Kundehistorier - for kunder og kundebehandlere


Fredrik

Anbefalte innlegg

Haha, jeg ler xD. Folk er av og til så korttenkt. Jeg har egentlig mistet litt troen på folk etter å ha jobbet i butikk. Men heldigvis finnes det gode kunder også ;) Det var en kunde som følte han hadde vært litt ubehagelig mot meg etter at han kom for å hente sin nye brille. Så ser jeg at den faktisk er løs, stanga. I ettertid har vi funnet ut at akkurat denne modellen har det vært produksjonsfeil på, så vi returnerte dem alle sammen. Men jeg følte meg skikkelig fæl som ikke kunne levere ut denne brillen siden han alt hadde ventet to uker. Og jeg skjønner jo frustrasjonen fra hans side og at han kanskje ble litt oppgitt og lot det gå ut over meg. Dagen etter kom jeg på jobb og sier sjefen min at denne mannen ringte på kvelden og spurte om det var meg han hadde på telefonen. Hun sa at nei, det var det ikke, hvor han da spurte henne om jeg hadde fortalt noe om jeg ble såra eller lei meg for hvordan han reagerte tidligere på dagen. Han mente det ikke og håpet at jeg ikke hadde blitt det.

Jeg synes DET var skikkelig kult. Han tok seg tid til å ringe til butikken for å si beklager.

That made my day ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh, det her er ikke meg som opplevde, men sjefen min. Jobber i en butikk som selger forskjellige (nyttige/mye bruksting/en del pynt) interiørting. Denne kunden hadde visstnok nettopp skilt seg fra mannen sin akkurat dta, så hun trengte absolutt alt nytt. Var i butikken flere timer (gikk å kjøpte kaffi til sjefen, fordi hun ikke fikk tatt lønsj/butikken er kanskje 40kvm). Plukket med seg en overfylt handlekurv med varer til en verdi av rundt 25000.(en vanlig dag er omsetningen kanskje på 5-10000). Blant annet mye bestikk osv, og hun ville ikke ha eskene. Så alt ble pakket inn i silkepapir. Alt endelig ferdigpakket, og hun skal betale. Kort en funker ikke. Kort to funker ikke. Så går hun for å ringe til banken e.l. (dårlig dekning i butikk) og kommer ikke tilbake. Gjett om det var en skuffet sjef jeg tok over for a, og gjett hvem som fikk oppgaven med å pakke ut alt. Lærdom: ta betalt før du pakker inn x antall løse ting!:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det her er ikke meg som opplevde, men sjefen min. Jobber i en butikk som selger forskjellige (nyttige/mye bruksting/en del pynt) interiørting. Denne kunden hadde visstnok nettopp skilt seg fra mannen sin akkurat dta, så hun trengte absolutt alt nytt. Var i butikken flere timer (gikk å kjøpte kaffi til sjefen, fordi hun ikke fikk tatt lønsj/butikken er kanskje 40kvm). Plukket med seg en overfylt handlekurv med varer til en verdi av rundt 25000.(en vanlig dag er omsetningen kanskje på 5-10000). Blant annet mye bestikk osv, og hun ville ikke ha eskene. Så alt ble pakket inn i silkepapir. Alt endelig ferdigpakket, og hun skal betale. Kort en funker ikke. Kort to funker ikke. Så går hun for å ringe til banken e.l. (dårlig dekning i butikk) og kommer ikke tilbake. Gjett om det var en skuffet sjef jeg tok over for a, og gjett hvem som fikk oppgaven med å pakke ut alt. Lærdom: ta betalt før du pakker inn x antall løse ting!:thumbsup:

Amagad. Det må ha vært jæævlig drit og ikke minst litt flaut for hun dama:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet tidligere i en butikk som selger pc-utstyr..

Kom en dag inn en kunde og kjøpte en trådløs router. Kom tilbake en time senere og klaga på at den ikke virka. Jeg tok den inn igjen, testa den titallsvis av ganger på linja vår og den funka helt fint. Kunden tok den med seg, og kommer tilbake på samme måten; routeren virker ikke og han får ikke internett via den.

Etter mye kjefting + frem og tilbake, viser det seg at kunden ikke har internettlinje i huset.... han har kjøpt en d-link trådløs router, kobla strøm på den, satt den midt på golvet og forventa at han skulle få internett automatisk.

Men kunder sin idioti er virkelig ikke det største problemet med å jobbe i butikk!

Det verste er når de begynner å prakke på deg alle sine personlige problemer...... :mellow:

Folk sin idioti, og ikke minst folk sin arroganse har nesten slutta å overraske meg lenger.. er så glad jeg slipper det der nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah.. satt i resepsjonen som pauseavløser på et stort kjøpesenter i Oslo engang.. Kom en kar bort og lurte på hvor utgangen var? Jeg ba ham pent om å snu seg sånn ca 180 grader.. Han ble flau :D Og en annen lurte på rulletrappa ned i kjellern på samma senteret.. han hadde lett og lett og ikke finni den? Da så jeg på ham og han rakk å komme på svaret sjøl.. "Ååå? Den fins kanskje ikke??" Nei den gjorde ikke det gitt! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er når de begynner å prakke på deg alle sine personlige problemer...... :mellow:

I hear you! Jobber i dagligvare selv, og selv om det nesten er min hjertesak å vise vennlighet og service til ALLE kunder (for å gi en god opplevelse og da kommer de tilbake!), så hender det at jeg bare har lyst til å gå. I begynnelsen var det søtt at damen på 90 år sa at hun var så gammel, men fremdeles klarte å handle selv, var i så god form etc. Men hveeeer dag...? Not som much. Eller hun som bruker utrooooolig lang tid på å betale fordi hun har isjias, og er ikke redd for å utbrodere om det.

En hendelse som har festet seg litt til meg var når en guttegjeng i 20-åra handla øl og potetgull. Jeg spør førstemann om han skal ha pose. Han svarer ikke, men sier at han skal ha snus (vi har det bak kassa). Greit nok, jeg slår inn snusen og spør igjen om han skal ha pose. Da blir det stille noen sekunder før han spør kompisen om de hadde husket å kjøpe en spesifikk vare. Jeg begynner å føle meg litt ignorert, men våger å spørre igjen, da var det noe kompisen sa som fikk han til å le. Jeg gir han ingen pose, men begynner med nestemann som er MYE hyggeligere, og han svarer på posespm og alt. Topp score! ;)

Da hører jeg fra enden av kassa..."får jeg ikke pose?" ........:mad: Kaster posen nedover uten et ord.

Det er ikke alltid alle får med seg posespm på grunn av stress etc, og det forstår jeg, så jeg pleier å slenge ned en likevel om damen ser ut til å klikke pga to ville barn eller lignende, men når jeg presterer å spørre TRE ganger, og du tydeligvis ikke er interessert i å høre på "maskinen" bak kassa.. da kan det bare være :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hendelse som har festet seg litt til meg var når en guttegjeng i 20-åra handla øl og potetgull. Jeg spør førstemann om han skal ha pose. Han svarer ikke, men sier at han skal ha snus (vi har det bak kassa). Greit nok, jeg slår inn snusen og spør igjen om han skal ha pose. Da blir det stille noen sekunder før han spør kompisen om de hadde husket å kjøpe en spesifikk vare. Jeg begynner å føle meg litt ignorert, men våger å spørre igjen, da var det noe kompisen sa som fikk han til å le. Jeg gir han ingen pose, men begynner med nestemann som er MYE hyggeligere, og han svarer på posespm og alt. Topp score! ;)

Da hører jeg fra enden av kassa..."får jeg ikke pose?" ........:mad: Kaster posen nedover uten et ord.

Er det en gruppe arbeidere jeg har stor respekt for så er det jaggu de som jobber i dagligvarebutikkene!

Er sikkert ikke en gjeng i hele norge som får mer pes, dritt og sure fjes enn dere. Smiler alltid og er hyggelig med de som jobber i kassa, og da er de alltid hyggelig tilbake :D Det gjelder forsåvidt uansett hvor jeg handler..

På kiwi (der jeg handler for det meste) kjenner alle meg igjen omtrent, og sier hei/hade og spør alltid om det er noe de kan hjelpe meg med :) Er man hyggelig er folk hyggelig tilbake, synes det er stor mangel på respekt for andres arbeid i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en gruppe arbeidere jeg har stor respekt for så er det jaggu de som jobber i dagligvarebutikkene!

Er sikkert ikke en gjeng i hele norge som får mer pes, dritt og sure fjes enn dere. Smiler alltid og er hyggelig med de som jobber i kassa, og da er de alltid hyggelig tilbake :D Det gjelder forsåvidt uansett hvor jeg handler..

På kiwi (der jeg handler for det meste) kjenner alle meg igjen omtrent, og sier hei/hade og spør alltid om det er noe de kan hjelpe meg med :) Er man hyggelig er folk hyggelig tilbake, synes det er stor mangel på respekt for andres arbeid i norge.

Da er du drømmekunden! Og det er ikke så ofte hver dag at de er innom :p

Noe av det verste er egentlig de som verken ser på deg eller svarer når du sier hei og smiler. Det er egentlig ganske respektløst, men (dessverre) en fellesnevner for alle som jobber i servicebransjen. Folk buser inn og SKAL ha ditt og skal ha datt, og de SKAL ha det NÅ, det skjer sikkert like ofte på Byggern som på Rema. Sånn er det bare i Norge, men jeg blir like satt ut hver gang (flere ganger om dagen) over at folk kan oppføre seg sånn :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en gruppe arbeidere jeg har stor respekt for så er det jaggu de som jobber i dagligvarebutikkene!

Er sikkert ikke en gjeng i hele norge som får mer pes, dritt og sure fjes enn dere. Smiler alltid og er hyggelig med de som jobber i kassa, og da er de alltid hyggelig tilbake :D Det gjelder forsåvidt uansett hvor jeg handler..

På kiwi (der jeg handler for det meste) kjenner alle meg igjen omtrent, og sier hei/hade og spør alltid om det er noe de kan hjelpe meg med :) Er man hyggelig er folk hyggelig tilbake, synes det er stor mangel på respekt for andres arbeid i norge.

Det er jeg enig i. Jeg blir ekstra hyggelig når vedkommende har "opplæring"-skilt på seg og du ser panikken i øynene :p. Jeg får så vondt inni meg av det, for jeg vet så godt hvordan den følelsen er. Det var en gang vi var på butikken og så skulle vi selvfølgelig være kjipe kunder og betale noe kontant og resten på kort og hun bak kassen var under opplæring og hadde ikke peiling. Så smiler samboeren og spør om hun skal røpe hvor det er hen..hun bak kassen ble en smule glad, køen ble bare lengre og lengre. Så lenge du er hyggelig mot de ansatte er de alltid hyggelig tilbake :)

Jeg sier iallefall ALLTID hei og slikt, tusen takk og ja takk hvis jeg skal ha pose ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i et mannsdominert yrke, hvor vi er ute hos kundene daglig. Er tradisjonelt sett forventet at mannfolk gjør denne jobben, så da jeg med blå øyne og pipestemme ringer på døra, er det mange som blir overrasket. De fleste smiler, holder kjeft og er normale, men så er det enkelte da..

Ringte på døra til kunden, etter ei tid kom det vaggende ut ei middelaldrende snerpe. Så på meg fra beina og opp;

"æ ha no forveinta mæ en kar da!", før hu snudde, slengte døra i trynet på meg og lot meg til jobben alene.

Takk skal du for h.. ha, enkelte kan stappe i seg en sokk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet troen på menneskeheten for lenge siden jeg etter flere år som telefonselger og med å sitte på kundeservice, har så mange kundehistorier at jeg kunne fylt en helt tråd alene. Her er imidlertid noen ting som jeg opplevde som ekstra slitsomt/irriterende da jeg jobber på et annet kundesenter for noen år tilbake:

  • Kunden ringer inn, sier han har en faktura på 300 kr. Han har ikke kundenummer, ikke fakturanr, ikke telefonnummer, vil ikke oppgi adressen sin, men forventer at jeg skal finne en faktura som han betalte "en eller annen gang i mars".
  • Kunden ringer inn og man ser hva problemet er med engang, man trenger imidlertid litt info for å fikse det. Når man spør kunden så får man beskjed om at "NÅ skal du høre her!" hvorpå kunden skal fortelle hele historien fra tidenes morgen før du får opplysningene du trenger for å hjelpe vedkommende.
  • Kunden ringer inn og bruker 20 minutter på å klage på hvor dyrt det er å ringe.
  • Kunden vil ha hjelp med et problem med godtar ingen av løsningene man gir dem. (spurte en kunde engang om han ville jeg skulle trylle)
  • Kunden har ikke gjort jobben sin og lest smsen før de bekrefter den og skylder på at ingen leser smsen.
  • Kunder som ikke gidder å se deg i øynene engang.
  • Folk som river ned ting og ikke gidder ta de opp igjen
  • Folk som ikke tar ansvar for at de har gjort en feil og skal skyve alt over på alle andre.
  • Folk som skal klage av PRINSIPP! Hater slike prinsippkunder, ringer inn for å klage på 1 kr feil på faktura...
  • Kunder som egentlig ikke vil ha hjelp men heller bare kjefte...
  • Folk som ikke forstår at det blir konsekvenser av å ikke betale regningene sine...
  • Folk som skal fortelle hele livshistorien sin bare for å be om utsettelse på faktura.

Åh det er moro å jobbe i servicebransjen dere ;) Folk tror de kan si og gjøre hva som helst så lenge man står bak en disk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D Etter å ha jobba med kundeservice siden jeg var 15 har jeg da pådratt meg noen :D:rofl:

  • Som sjenert 17åring (lærling) skulle jeg servere øl og sprit på roomservice til en guttegjeng i 20åra.. I det jeg snur og skal ut av rommet skriker de "NÅ" og det hopper ut en sprellnaken type av badet! :rofl: Og når de så hvor satt ut jeg ble så krevde de meg tilbake på neste bestilling og ga meg 1000spenn i driks av dårlig samvittighet :rofl: Ikke feil!:D:D
  • Møtt skremmende mange som er fryktelig klåfingra og mener jeg er fritt vilt, men den hittil mest nærgående var vel da han var millimeter unna å klare å kysse meg :confused:
  • Beste sjekkereplikken (eeeh...) "ååh så fine patter du har! Kanke jeg kjenne bare litt? Det er jo bare meg!" <-- Men patter liksom?? :rofl:
  • En kunde som skulle ha MEG til å velge ut hvilken porno han skulle kjøpe.. Om han fikk det han likte veitafaen :rofl:
  • En som ukentlig var innom og trua meg og kalte meg de mest utroligste ting, men han var harmløs så lenge han fikk være slem mot meg også gikk han.. Da jeg ble syk og vikaren prata tilbake gikk han fullstendig av hektene :confused:
  • I russetia var det en gammel dame som nesten fikk hjerteinfarkt da hun skulle på do siden et par russ hadde sex UTEN å ha låst døra.. Og da jeg ber de om å fjerne seg spør gutten om 5 minutter til så han får gjort seg ferdig!:confused: Jeg bare whaaat?? :eek:
  • Da en mann som ikke bodde på hotellet skulle opp i gangene og han nekta å høre på meg fordi jeg var jente OG en liten drittunge.. Han var dermed sjefen! Og når bartender kommer er han snill som et lam..

Men det kuleste med å jobbe natt, og med kunder er jo faktisk de man får et ordentlig forhold til :) Savner fortsatt mange av mine stamkunder/gjester! Noen av de var utrolig herlige mennesker!:D:D

Men dopa mennesker er vel det værste jeg møter på! Da foretrekker jeg faktisk klåfingra fulle mennesker siden de kan man da i det minste snakke trill rundt!:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gang en kunde som insisterte på å få snakke med sjefen min fordi han skulle høre om jeg kunne få gå tidligere fra jobb slik at han (kunden) kunne få ta meg med på middag. :confused: Har aldri sett fyren før, og jeg takket nei gjentatte ganger for middagstilbudet men han tok ikke et nei for et nei! :p

Ellers har jeg en del av disse kundene som kommer innom bare fordi di hater alt og alle og har lyst til at all frustrasjon skal gå utover meg. Herlig! :mad: Og disse "det er trettisju øre forskjell på prisen jeg så på hylla! JEG SKAL HA TILBAKE DI TRETTISJU ØRENE!" Åh, elsker dem.

Men av og til dukker disse søte kundene opp som sier "tusen takk for hjelpen!", som smiler til deg, som ønsker deg ei fin helg, som lurer på om du er på jobb i neste uke også, som ler og tuller, og som bare rett og slett setter pris på hjelpen vi gir dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så mange som glemmer leg i bilen ;) Finnes en del fjortiser med fake bilnøkler, som tror at jeg ikke sjekker om førerkortet faktisk er moped lappen. Osv. Jeg var ganske ung da jeg begynte å røyke, så jeg kan veldig mange av triksene de prøver. (Nå skal det sies at jeg stortsett aldri trengte å prøve på noe lureri da jeg var fjortis)

Alle som "skal bare".

Det er viktig å merke seg at man aldri kødder med kaffen til folk. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så mange som glemmer leg i bilen ;) Finnes en del fjortiser med fake bilnøkler, som tror at jeg ikke sjekker om førerkortet faktisk er moped lappen. Osv. Jeg var ganske ung da jeg begynte å røyke, så jeg kan veldig mange av triksene de prøver. (Nå skal det sies at jeg stortsett aldri trengte å prøve på noe lureri da jeg var fjortis)

Alle som "skal bare".

Det er viktig å merke seg at man aldri kødder med kaffen til folk. :ninja:

Mobilen er også noe man ikke burde kødde med :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var masse folk i butikken på fredag som skulle handle inn til helgen, og med kun 3 kasser åpne ble det litt kø. Så klarte jeg å slå inn en pose (...) til en dame som hadde med handlenett, så når hun fikk kviteringen ble hun rasende og skulle ha retur på posen til 0,80 øre.

Jeg beklaget og sa det var et uhell fordi jeg var sliten og det var mye å gjøre, men siden hun fortsatte å sutre ekspederte jeg like gjerne hele køen før jeg slo inn returen så hun fikk tilbake de 80 ørene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var masse folk i butikken på fredag som skulle handle inn til helgen, og med kun 3 kasser åpne ble det litt kø. Så klarte jeg å slå inn en pose (...) til en dame som hadde med handlenett, så når hun fikk kviteringen ble hun rasende og skulle ha retur på posen til 0,80 øre.

Jeg beklaget og sa det var et uhell fordi jeg var sliten og det var mye å gjøre, men siden hun fortsatte å sutre ekspederte jeg like gjerne hele køen før jeg slo inn returen så hun fikk tilbake de 80 ørene sine

Det er det man kaller bra kundebehandling. I den saken der, så burde du bare latt damen få den kr fort som f. Hadde jeg sett noe sånn fra en bak kassen i en butikk, så hadde jeg bedt om å få snakke med sjefen - for maken til oppførsel av en kunde-ekspeditør, skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden jobbet jeg nattevakt skiftet på 7/11 på toppen av Karl Johan i det nye senteret, ikke akkurat en trivelig plass å jobbe på natten sånn egentlig.

Så på de 6 månedene jeg jobbet der;

- Har blitt truet med sprøytespisser to ganger, etterfulgt av diverse trusler om de så meg i byen sånn ellers.

- Nektet utallige narkomane rabatt på kaffe og andre varer (Dette kan vare i alt fra 1-15 minutter)

- Måtte dytte ut en narkoman som hadde sovnet i døra, tør ikke ta på dem, så stod der med 1.3m vaske mopppen og skubbet han ut midt på natten.

- Blitt tilbudt diverse tjenester for en pakke røyk..

- Møtt på 3-4 slike "svindler" ligaer som prøver alt fra disse veksle triksene til laange historier der de ender opp med å trenge en hundre lapp eller 2.

- Vasket opp UTALLIGE spy/potetgull/kebab/brus søl fra fulle kunder.

Tror det var det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...