Gå til innhold

Kundehistorier - for kunder og kundebehandlere


Fredrik

Anbefalte innlegg

For de av dere som ikke har oppdaget den enda, så er denne bloggen full av kundehistorier! Godt skrevet er den og :)

Herreeegud, jeg ler så tårene triller av den bloggen der! Nå kan ikke kassa på Narvsesen sammenliknes men jeg tror jaggu at Ica Nær og Rimi er hakket verre:p

EDIT: Skal slutte å spamme nå. Lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
Er så artig når jeg får kunder som ringer for å høre hvorfor abonnementet deres er sperret og jeg forteller som sant er at det er pga to utestående fakturaer og kunden sier "UNNSKYLD MEG?" i verdens mest sure tone, som om jeg har fornærmet dem eller noe :p

Du ville hatt det innmari kjedelig med meg :p

Telefon/tv er stengt (betaler alltid tv i rett tid, rett og slett fordi det tar 1-2 uker å få slått de forbanna signalene på igjen :p, men tlf er jeg noget sløv med å betale på datoen, samme med nettet). Så det hender en og annen gang at det er stengt, og når jeg ringer så er det sånn "Hei dette er Velvet, tlf og nettet mintt er stengt - det er selvsagt min skyld, jeg har jo ikke betalt regningen - kunne du kanskje slått det på igjen så jeg får betalt regningen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville hatt det innmari kjedelig med meg :p

Telefon/tv er stengt (betaler alltid tv i rett tid, rett og slett fordi det tar 1-2 uker å få slått de forbanna signalene på igjen :p, men tlf er jeg noget sløv med å betale på datoen, samme med nettet). Så det hender en og annen gang at det er stengt, og når jeg ringer så er det sånn "Hei dette er Velvet, tlf og nettet mintt er stengt - det er selvsagt min skyld, jeg har jo ikke betalt regningen - kunne du kanskje slått det på igjen så jeg får betalt regningen?"

Haha, hadde du spurt meg så hadde jeg sagt nei, da får du nesten bruke den manuelle banken! He-he.. men der jeg jobbet før så skulle man være 2 uker over fristen og ha fått masse meldinger før det ble stengt, så ingen sympati fra meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok vært den vanskelige kunden en gang, men akkurat da føltes det veldig riktig ut!

Det var når jeg var høygravid, for de som har vært gravid eller veldig overvektig, så vet dere hvor vondt det er å stå lenge eller gå mye, det brenner under fotsålene! Var på en klesbutikk (cubus tror jeg) å skulle kjøpe svææære elefanttruser til min 100 kilos kropp, jeg var sliten og lei, hadde vondt i føttene og det var pinlig å stå å holde på de svære trusene! Etter å ha stått eviglenge i kø for å betale, var det endelig min tur! Men da kommer det en gammel mann å stiller seg i kassa vedsidenav for å bytte en bukse han hadde kjøpt og damen i kassa går for å hjelpe han og sier at "jeg skal bare hjelpe han jeg". Jeg sier at nei vet du det er ikke greit, det var min tur, jeg har ventet lenge i kø og har ikke lyst til å la noen slippe forbi meg i køen. Hun jo men jeg skal bare og jeg sier at nei det er ikke noe bare, det var faktisk min tur, jeg er gravid og har vondt, ellers skulle jeg latt han få slippe først ! Men neeeeeida hun skulle hjelpe mannen først. Jeg ble så rasende at jeg slengte trusene i ene kurva foran disken og sa at ikke faen om jeg skal ha noe i denne butikken, maken til ræva service har jeg aldri opplevd og jeg kommer aldri til å handle her igjen!

Når jeg tenker på det nå må jeg bare le litt, men akkurat da ver jeg ufattelig fornærma, lei meg og sint! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ville hatt det innmari kjedelig med meg :p

Telefon/tv er stengt (betaler alltid tv i rett tid, rett og slett fordi det tar 1-2 uker å få slått de forbanna signalene på igjen :p, men tlf er jeg noget sløv med å betale på datoen, samme med nettet). Så det hender en og annen gang at det er stengt, og når jeg ringer så er det sånn "Hei dette er Velvet, tlf og nettet mintt er stengt - det er selvsagt min skyld, jeg har jo ikke betalt regningen - kunne du kanskje slått det på igjen så jeg får betalt regningen?"

Hehe, vil faktisk påstå det er å foretrekke jeg altså :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gammel dame som kom innom å skulle prøve korsetter en gang. Jeg lover deg, dama var der i godt over to timer, og det eneste hun prøvde var to korsetter, et i rosa og et i blått. Byttet frem og tilbake for å bestemme hvilken farge hun skulle ha. Jeg måtte jo selvfølgelig komme å se hvert femte minutt, selvom jeg hadde sagt min mening om hva hun burde velge for lenge siden. Korsettene hadde forresten kostet over 1000 kr og var nå på tilbud til 200kr. Du bruker ikke over 2 timer på å vurdere om du skal bruke 200 jævla kroner.

Grensen gikk da hun begynte å skulle nedi toppen min for å se på min BH. Det er greit at vi er lite sjenerte når det gjelder undertøy vi som jobber der, men fingrene får du faen meg holde lang unna fatet. Sjefen min hadde visst opplevd noe lignende når det gjaldt samme dama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsom tråd:D Har selv jobbet i matbutikk en sommer, og jeg sier bare ALDRI igjen. Har ingen spesielle, morsomme historier, men generelt er det mange ufyselige og uforskammete folk. Utålmodige og sure for den minste ting. Huff, jeg beundrer dem som holder ut i en sånn jobb! Prøver alltid være hyggelig når jeg handler, for jeg vet hvor mye dritt de bak kassen må ta.

Jobbet også på Accessorize, der var de aller fleste hyggelige. Er visst hovedsaklig matbutikker folk er møkkasure i:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jobber på Vrådal Skisenter inne på kafeen sammen med pappa, og her kaller vi ganske enkelt kundene våre "pasienter". Utrolig hvor gretne og stressa mange av menneskene som kommer hit er, men noen er ganske morsomme også. En av de siste helgene i sesongen kom det en liten, spinkel gutt på 6-8 år inn sammen med faren sin.

Gutten: Hei, kan jeg få en dobbel 160grams hamburger med ost og bacon?

Jeg: Til deg? Den er veldig stor altså. Tror du klarer deg men en enkel?

Gutten: Neeei, jeg er sulten. Har mest lyst på en dobbelburger.

Jeg: Eh. Javel.

Min pappa, som overhørte samtalen: 320grams hamburger skal bli! Nå kommer du til å bli mett altså.

Deretter snudde han seg til guttens far og sa "du kan hilse fra kokken og si at hvis han er sulten etter det der, skal han få en gratis hamburger av meg."

10 minutter etter kom gutten inn sammen med faren sin igjen - med tom tallerken. Jepp, han skulle ha en stor hamburger til :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også jobbet i matbutikk, og det hendte jo rett som det var at kunder glemte lommeboken sin. Da pleide jeg å finne kortet dems og søke opp nummeret så jeg kunne ringe dem og si at lommeboken lå her og alle ble svært fornøyde med at jeg ringte fordi de hadde lett etter den. Men unntak av en kunde, vedkommende hevdet hardnakket at ikke lommeboken ikke var mistet og at jeg bare pratet vas..eeeh:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

320grams hamburger er jo ikke mye?? En skikkelig burger har minst 500gram kjøtt.

400gram burger + 100-150gram bacon og 100-150gram ost er en sikker vinner. Da blir man mett :)

Du gløymte pommes frites, brus og dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Vrådal Skisenter inne på kafeen sammen med pappa, og her kaller vi ganske enkelt kundene våre "pasienter". Utrolig hvor gretne og stressa mange av menneskene som kommer hit er, men noen er ganske morsomme også. En av de siste helgene i sesongen kom det en liten, spinkel gutt på 6-8 år inn sammen med faren sin.

Gutten: Hei, kan jeg få en dobbel 160grams hamburger med ost og bacon?

Jeg: Til deg? Den er veldig stor altså. Tror du klarer deg men en enkel?

Gutten: Neeei, jeg er sulten. Har mest lyst på en dobbelburger.

Jeg: Eh. Javel.

Min pappa, som overhørte samtalen: 320grams hamburger skal bli! Nå kommer du til å bli mett altså.

Deretter snudde han seg til guttens far og sa "du kan hilse fra kokken og si at hvis han er sulten etter det der, skal han få en gratis hamburger av meg."

10 minutter etter kom gutten inn sammen med faren sin igjen - med tom tallerken. Jepp, han skulle ha en stor hamburger til :mellow:

Han drev sikkert med periodisk faste. Alt har en forklaring. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kassa i matvarebutikk som deltidsansatt.

Kommer en kunde i rullestol, jeg går ned å pakker varene hans i en pose og gir han dem (stamkunde, handler ofte hos meg så jeg vet at han ikke klarer dette selv)

Neste kunde i køen: Regner med du pakker mine varer også... :mad:

Jeg: Desverre (ser på den laange køa) det har jeg nok ikke tid til, har så lang kø akkurat nå.

Gjør jo vanligvis ikke slikt, får være måte på kundebehandling liksom.

Kunde: Snakk om forskjellsbehandling..!!!! Du blir å høre fra meg. :mad::mad:

Jeg: :confused:

Neste kunde: *sukk* synes nå synd i dere i kassa av og til jeg altså.. :unsure:

Folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...