Gå til innhold

Kundehistorier - for kunder og kundebehandlere


Fredrik

Anbefalte innlegg

Jobber på båt som kjører til Danmark, der er det mye rare folk.

2 litt eldre menn sitter ved et bord i cafeen på båten og drikker Cider de har kjøpt i Tax-freen, noe som ikke er lov og de har satt seg 2 meter fra et stort skilt som sier det.

Meg: Unnskyld men det er ikke lov å drikke tax-free varer( alkoholinnholdige) på båten jeg må desverre ta de fra dere.

Person 1 gir den fra seg, person 2 drar den til seg og nekter og gi den fra seg.

Han: Hva skjer hvis jeg ikke gidder å høre på deg da!?

Meg: Det er glattcelle på båten hvis du på død og liv vil lage problemer over en halv lunket cider.

Masse muling og sutring før han gir den til meg og i det jeg tar tak i den så klemmer han til den slik at det renner cider over hele hånda mi og ned på teppet.

Meg: Det der var jævla unødvendig

Han: Sorry jeg bare klemte den litt.

Da blei jeg ordenlig forbanna og hadde mest lyst og brekke hendene hans, og kaste hans ut i Skagerak.

Også blir jeg selvfølgelig ofte skjelt ut av småbarnsmødre som blir ordnelig fornærmet når jeg forteller dem at de ikke kan skifte bleier på ungene sine på bordene i cafeen hvor det sitter folk på bordene ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, når jeg leser denne tråden tenker jeg tilbake på gode gamle tider da jeg jobbet for staten.. Først over telefon der jeg tok imot samtaler fra folk som hadde mottatt avgiftsfakturaer, og så satt jeg like gjerne i resepsjonen for samme selskap etterpå. Ingen av de andre som tidligere hadde sittet i resepsjon der gikk mer enn 3 måneder uten angstdempende medisiner, og etter at jeg til slutt ga meg fant de ingen til å ta over på heltid og måtte til slutt kutte ned på åpningstidene. Idag er det helt stengt for "publikum" (gærninger).

I telefonen husker jeg spesielt en kunde som begynte en helt vanlig samtale, og ba om at jeg slettet regningen hans. Jeg var ennå ikke saksbehandler, og kunne ikke gjøre det, men sa at om han insisterte kunne jeg skrive en skriftlig klage på hans vegne (for å være grei). Han påpekte at han ikke kunne vite hva jeg skrev i den klagen, og da sa jeg at han gjerne kunne skrive klagen selv og at det tross alt var det beste for hans egen sak. Plutselig skriker han til meg: "ER DU RASIST?!" ..jeg blir litt overrumplet og svarer "hva? nei? hva mener du nå?" og han roper tilbake "TROR DU IKKE JEG KAN SKRIVE?!" (hæ? hva har det med å være rasist å gjøre? :confused:) han fortsetter "JEG KJØRER TAXI, MEN JEG ER IKKE SVARTING". Ååååkei, jeg skjønner mindre og mindre. "Men du, jeg vet ikke om du kjører taxi eller om du er mørk eller lys eller hvordan du ser ut jeg, jeg prøver bare å hjelpe deg med problemet ditt. Vil du jeg skal skrive den klagen, eller vil du gjøre det selv?" "WHATEVER, JEG KOMMER INNOM DER OG DA BLIR DET DRITT FOR DEG. HILSEN ALI". Greit nok (?!?!!?).

Folk var enten helt fra seg av sinne, eller så glade at de ville gi oss mat, penger, klokker (!), smykker og gratis taxitur 4 life. Vi hadde Securitas innom flere ganger om dagen, og en episode jeg husker ganske godt var da en kunde av meg klikket, begynte å spytte etter meg (det var da jeg reiste meg fra stolen for å gå derfra) for så å ta tak i alt han fant på disken (en penn, noe papir og ..en blomsterpotte..) og kastet etter meg. Heldigvis bomma han, og ble plukket opp av politiet utenfor bygget. To måneder etterpå kom han og ba meg pent om unnskyldning.

Jeg var nok overmåte tålmodig (sikkert fordi jeg på det tidspunktet begynte å hate staten, byråkrati og mongolid lovverk selv), så iblant kom sjefen min bort for å kaste ut folk på mine vegne, hehe. Da hadde de gjerne kommet med karakteristikker som "..kaldkvæle deg med kuken min" (hvordan det er mulig) eller "fittetryner hele gjengen" eller den gode gamle "jævla bomhorer". Det toppet seg riktignok en ettermiddag jeg stengte sjappa alene og en hissig fyr med trestokk tvang seg inn døra etter stengetid og begynte å dytte meg rundt i lokalet. Securitasvakten som kom løpende som en helt når jeg endelig fikk løpt bort til alarmen, sto og klemte meg i sikkert 10 minutter etterpå :wub: For et flott menneske, tross alt.

Jeg har nok hatt "over kanten" opplevelser over disk, men de tingene jeg husker er faktisk de menneskene som var glade for å slippe unna titusenvis av kroner i avgifter fordi de hadde gjort helt menneskelige feil osv. Skammer meg ikke et sekund over å ha slettet gjelda til enkelte mennesker, selv om storebror ikke fikk penger i kassa...Hadde en far på godt over 60 år som kom gråtende og takket meg med blomster for å ha hjulpet sønnen hans ut av store økonomiske problemer ved å redusere avgiftene hans fra godt over 60 000 kr til litt over 3000 i opprinnelige krav :) Jeg gjorde jo bare jobben min - (og ja, det var helt riktig å slette avgiftene også, det var foreldede krav på regelverk som var erklært ugyldige) må ærlig talt si at det å gi service er en god følelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i matvarebutikk var det en gang en mann som spurte om å få en ekstra pose til rekene han hadde kjøpt. Hvis ikke kunne det lukte reker i bilen og da ble kona så sjalu! :eek:

Hahahha.. før jeg så de andre svarene på denne posten trodde jeg at han hadde en kone som var så glad i reker og ikke likte det når han spiste det uten henne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobba et år i NSB.. nuff said.:confused:

Hehe, den er tøff! Godt å se du har overlevd :D

Jeg husker en gang jeg skulle med toget ut av Oslo og det var over 30 min forsinket. Det var rundt juletider og ganske kaldt, og vi var vel en hundre stk som sto på perrongen og ventet. Plutselig kom togføreren også ut på perrongen. Jeg stilte meg ved siden av ham for å høre hva som skjedde, og da hadde han følgende type samtale på telefon med de som styrer spakene:

Han: "Hvor er toget til Moss? Jeg skal kjøre det nå.."

"Hæ?"

"Hva mener du?"

Stillhet i et par minutter

"Du mener å si at du har mistet toget til Moss?"

Han vender seg til konduktøren ved siden av ham:

"Hvordan mister man et tog?"

Det ble buss for tog hjem:P men han fikk ihvertfall oss passasjerer til å smile litt. Lurer på hvor det toget hadde "gjemt" seg. "Åh, der var det jo! inni tunnelen! Sneaky tog :rofl:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mister troen på menneskeheten. Fremdeles jobb på kafé:

Dame 1: Hmm, hva skal vi ha å spise da? Er ikke så sulten, og må prøve å være litt sunn nå som jeg skal ta av noen kilo, hehe.

Dame 2: Vi kan jo ta en sånn kyllingsalat da?

Dame 1: Nei, den er jo med kikerter, mais og krutonger! Det er ikke noe for oss på lavkarbo vettø!

Dame 2: Hva med en liten pommes frites?

Dame 1: Det kan vi jo ta! Det er det nesten ikke mat i, for det er som poteter med bare masse luft i.

Dame 2: Ja, bare luft omtrent. Nesten dumt å betale så mye for bare luft :rofl:

Begge: Vi får ta de store da. To store pommes frites, takk!

Lykke til med vektnedgangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert hatt tusenvis av kunder innom mitt fantastiske museum de siste ukene, og omtrent alle er knallkoselige mennesker eller gjør rett og slett ikke noe vesen av seg. Hadde til og med ett gammelt, britisk ektepar og søsteren innom i nesten halvannen time etter stengetid, hvor vi satt rundt bålplassen og bare pratet. MEN, jeg kommer alltid - hele f...resten av livet mitt til å huske det jeg referer til verdens største drog.

Så tegninga allerede da hun var to milimeter inn døra. Nesa i sky og surt mine. "Æsj, så støvete det er her, vasker dere aldri?" Det er ikke støvete og vi vasker daglig, men akkurat den dagen var det litt vind og når man åpner dørene så virvler det opp litt os og aske fra bålplassen. "Hei du!", og kjerringa måler meg opp og ned hver milimeter og fnyser. Det er altså mitt halvasiatiske/østeuropeiske/russiske utseende som er problemet for henne skulle det vise seg og som gir henne anledning til å heve seg over henne. "Du forstår vel ikke norsk du!" og mumler noe om utlendinger som tar jobbene til sunn, norsk ungdom.

Litt sånn forsiktig sier jeg at jeg er ekte nordlenning, hvorpå kjerringa dytter jakka og veska si i armene mine "heng opp!" Jojo, greit nok, og så mostrer hun inn i museumet. Og jeg bare "eh...du må nesten løse billett..." Trodde dama skulle eksplodere, hun så riktig ut som "HVORDAN FAEN ER DET DU SNAKKER TIL MEG?". Etter om og men fikk hun nå betalt, men nå hadde hun betalt så da skulle hun ha guide, og det på minuttet. At de bør bestilles minst en uke i forveien var bullshit. Fikk nå marerittet inn og der ble hun i 3 TIMER. TRE!!

Selvsagt var alt galt da hun kom ut også. Dessuten kostet ting for mye i museumsbutikken vår for mye (ja, de gjør det,men det er ekte håndlaga ting, ekte sølv, ekte bronse og ting man kun finner hos oss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på båt som kjører til Danmark, der er det mye rare folk.

2 litt eldre menn sitter ved et bord i cafeen på båten og drikker Cider de har kjøpt i Tax-freen, noe som ikke er lov og de har satt seg 2 meter fra et stort skilt som sier det.

Meg: Unnskyld men det er ikke lov å drikke tax-free varer( alkoholinnholdige) på båten jeg må desverre ta de fra dere.

Person 1 gir den fra seg, person 2 drar den til seg og nekter og gi den fra seg.

Han: Hva skjer hvis jeg ikke gidder å høre på deg da!?

Meg: Det er glattcelle på båten hvis du på død og liv vil lage problemer over en halv lunket cider.

Masse muling og sutring før han gir den til meg og i det jeg tar tak i den så klemmer han til den slik at det renner cider over hele hånda mi og ned på teppet.

Meg: Det der var jævla unødvendig

Han: Sorry jeg bare klemte den litt.

Da blei jeg ordenlig forbanna og hadde mest lyst og brekke hendene hans, og kaste hans ut i Skagerak.

Også blir jeg selvfølgelig ofte skjelt ut av småbarnsmødre som blir ordnelig fornærmet når jeg forteller dem at de ikke kan skifte bleier på ungene sine på bordene i cafeen hvor det sitter folk på bordene ved siden av.

En av grunnene til at jeg hater FOLK! De kan faen ikke oppføre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...