Gå til innhold

Kundehistorier - for kunder og kundebehandlere


Fredrik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sitter i kassa når far og datter på 6-7 år kommer for å handle. Den lille jenta står og ser når varene kommer ned rullebåndet, og pappaen prøver diskre å få med seg en pakke kondomer på lørdagshandelen. Det står 4-5 stykker bak ham, når jenta roper:

Jenta: Pappa, hva er det? Hva er det i den pakken der?

Faren: Ehhh..

Jenta får tak i pakken og står med de i hånda, løfter de opp så faren får se og roper:

Jenta: Men pappa hva er det her for no!!

Faren blir nå rimelig flau og tar de ut av hånda til jenta og det høres humring fra kundene i køen bak.

Faren: Det er noe mamma og pappa bruker! For at det skal være stille i huset!

Han snur seg fort til meg og legger til: Ja, ikke at vi ikke er kjempe glad for det bråket vi allerede har altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en, som faktisk var hakket kleinere.

En hyggelig dame og hennes sønn kommer til kassa, vi prater og jeg slår inn varene og alt er bare tipp-topp. Sønnen har stått og studert meg en stund mens moren har lagt tingene på båndet når han plutselig utbryter:

"Mamma, hva mente du egentlig med at hvis jeg ikke gjør leksene mine så ender jeg opp bak kassa på Prix for evig og alltid?" Awkward.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var grunnen til at du ikke trengte det? :p

Nei det sa hun ingenting om, men herregud, jeg var bare sååååååå teit liksom, som hadde to skjermer. Det fikk da jaggu holde med en. Prøvde pent å si at, jo, jeg trenger faktisk to skjermer fordi jeg bruker mange programmer på en gang, men nei det....det var uhørt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det sa hun ingenting om, men herregud, jeg var bare sååååååå teit liksom, som hadde to skjermer. Det fikk da jaggu holde med en. Prøvde pent å si at, jo, jeg trenger faktisk to skjermer fordi jeg bruker mange programmer på en gang, men nei det....det var uhørt :p

2 er jo egentlig alt for lite.. skulle vært obligatorisk med 3 skjermer! Det er ganske greit å jobbe med :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en, som faktisk var hakket kleinere.

En hyggelig dame og hennes sønn kommer til kassa, vi prater og jeg slår inn varene og alt er bare tipp-topp. Sønnen har stått og studert meg en stund mens moren har lagt tingene på båndet når han plutselig utbryter:

"Mamma, hva mente du egentlig med at hvis jeg ikke gjør leksene mine så ender jeg opp bak kassa på Prix for evig og alltid?" Awkward.

Haha. Da du har lyst å slenge ut et svar :p. Har også tenkt tanken på at jeg kan bli brukt som eksempel på hvorfor barn må gå på skolen. Men altså, jeg jobber jo bare i butikk ved siden av studiene. Glemmer folk ut at så og si alle unge som jobber i butikk ikke har planer om å forbli bak kassen?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Da du har lyst å slenge ut et svar :p. Har også tenkt tanken på at jeg kan bli brukt som eksempel på hvorfor barn må gå på skolen. Men altså, jeg jobber jo bare i butikk ved siden av studiene. Glemmer folk ut at så og si alle unge som jobber i butikk ikke har planer om å forbli bak kassen?:p

Jeg har hørt andre varianter av denne også, men jeg sier ikke at jeg studerer ved siden av. Jeg fant ut at de jeg jobbet med virkelig brant for det de holdt på med, at dette var det de ville gjøre med livet sitt, og det står det respekt av. Samma om du jobber bak kassa på prix, er søppeltømmer eller lege. Jeg forsvarer aldri at jeg sitter i kassa 'fordi jeg skal jo ikke ende opp her, jeg studerer jo også' fordi jeg ikke ser hvorfor det skulle trenges å forsvares. Jeg hører folk si det også, som ikke vet at jeg jobber i butikk at 'nei jeg driter i denne eksamenen, jeg får bare jobbe bak kassa..' osv og jeg synes det er utrolig nedlatende mot de som faktisk selv har valgt å jobbe der og som elsker det! De er de beste kundeservice-yterne også! :) Uten dem hadde det blitt mye rot rundt om på Norges dagligvarebutikker, ettersom deltidsansatte ofte ikke har helt peiling og kunne nok ikke styrt butikken alene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange bra historier her! Fint sted å lesse av seg litt aggresjon :p

Jobbet i kassen (matbutikk), det var lørdag ettermiddag, klokken nærmet seg 18:00, og det var fullstendig kaos. Hadde hatt en del vrange kunder i løpet av dagen, og tålmodigheten ble satt mer og mer på prøve for hver kunde som kom. Heldig som jeg var fikk jeg en snerpete, eldre dame i kassen. Skal nevnes at jeg er ekstremt tålmodig med kunder og aldri frekk, meeen.. :

- Meg: Hei :D (Blid på utsiden selvom det egentlig småkokte litt inni meg)

- Mrs.Snerp: Ja, hei, du..

Etter jeg hadde biipet varene hennes:

- Meg: Trenger du en pose?

- Mrs.Snerp: Gjerne det.

Gir damen en pose, så.. :

- Mrs.Snerp: Eehm.. Unnskyld? Er det mulig å få en ny pose?

- Meg: Øh.. En ny eller en til?

- Mrs.Snerp: Jeg spurte da om en NY en, gjorde jeg ikke?

- Meg: Jaokei, hvorfor egentlig?

- Mrs.Snerp: Hallo? Se her da, posen er SKRUKKETE!

Å hjelpes.. Hadde veldig lyst til å svare at vi ikke bedrev stryking av poser før vi ga dem ut, men klarte å dy meg:

- Meg: Vel.. Vil ikke si den er skrukkete da den nettopp ble pakket ut av esken sin og har kun hengt her ved siden a..

- Mrs.Snerp (avbryter meg og skriker): ER DU KLAR OVER AT DET KAN VÆRE HULL I POSEN?

(Dét var dråpen..)

- Meg: JA, DET ER ET JÆVLA STORT HULL DER SÅ DU SKAL KUNNE PUTTE VARENE DINE NEDI!

Latteren runget i butikken og Mrs.Snerp har vel aldri pakket varene sine så fort før tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt andre varianter av denne også, men jeg sier ikke at jeg studerer ved siden av. Jeg fant ut at de jeg jobbet med virkelig brant for det de holdt på med, at dette var det de ville gjøre med livet sitt, og det står det respekt av. Samma om du jobber bak kassa på prix, er søppeltømmer eller lege. Jeg forsvarer aldri at jeg sitter i kassa 'fordi jeg skal jo ikke ende opp her, jeg studerer jo også' fordi jeg ikke ser hvorfor det skulle trenges å forsvares. Jeg hører folk si det også, som ikke vet at jeg jobber i butikk at 'nei jeg driter i denne eksamenen, jeg får bare jobbe bak kassa..' osv og jeg synes det er utrolig nedlatende mot de som faktisk selv har valgt å jobbe der og som elsker det! De er de beste kundeservice-yterne også! :) Uten dem hadde det blitt mye rot rundt om på Norges dagligvarebutikker, ettersom deltidsansatte ofte ikke har helt peiling og kunne nok ikke styrt butikken alene. ;)

Absolutt! Det er jeg enig i. Jeg pleier ikke å forsvare at jeg jobber i butikk jeg heller. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sett på som et yrke hvor "kun de dumme jobber, de som ikke tok utdannelse". Ja, det er nok noen av dem, men det er ikke slik at det ikke krever noe som helst å jobbe i butikk. Nå jobber jeg jo i detaljhandel, så det er definitivt ikke bare-bare og en jobb for alle. Man må kunne masse, delta på kurs og bruke fritida si på å lese seg opp osv. Så når jeg får den holdningen at jeg må være dum som jobber i butikk så ignorerer jeg det egentlig bare, for uten at slike som meg (og deg) så hadde de ikke kunnet hatt muligheten til å spørre folk som faktisk kan det de prater om.

Selvfølgelig blir jeg jo aldri utlært:p. Jeg har områder hvor jeg ikke kan så masse, på f.eks linser. Men det er jo i hovedsak fordi at man må alltid ha kontakt med en linseoptiker før man kan kjøpe linser over disk (det siste klarer jeg jo fint :p).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange bra historier her! Fint sted å lesse av seg litt aggresjon :p

Jobbet i kassen (matbutikk), det var lørdag ettermiddag, klokken nærmet seg 18:00, og det var fullstendig kaos. Hadde hatt en del vrange kunder i løpet av dagen, og tålmodigheten ble satt mer og mer på prøve for hver kunde som kom. Heldig som jeg var fikk jeg en snerpete, eldre dame i kassen. Skal nevnes at jeg er ekstremt tålmodig med kunder og aldri frekk, meeen.. :

- Meg: Hei :D (Blid på utsiden selvom det egentlig småkokte litt inni meg)

- Mrs.Snerp: Ja, hei, du..

Etter jeg hadde biipet varene hennes:

- Meg: Trenger du en pose?

- Mrs.Snerp: Gjerne det.

Gir damen en pose, så.. :

- Mrs.Snerp: Eehm.. Unnskyld? Er det mulig å få en ny pose?

- Meg: Øh.. En ny eller en til?

- Mrs.Snerp: Jeg spurte da om en NY en, gjorde jeg ikke?

- Meg: Jaokei, hvorfor egentlig?

- Mrs.Snerp: Hallo? Se her da, posen er SKRUKKETE!

Å hjelpes.. Hadde veldig lyst til å svare at vi ikke bedrev stryking av poser før vi ga dem ut, men klarte å dy meg:

- Meg: Vel.. Vil ikke si den er skrukkete da den nettopp ble pakket ut av esken sin og har kun hengt her ved siden a..

- Mrs.Snerp (avbryter meg og skriker): ER DU KLAR OVER AT DET KAN VÆRE HULL I POSEN?

(Dét var dråpen..)

- Meg: JA, DET ER ET JÆVLA STORT HULL DER SÅ DU SKAL KUNNE PUTTE VARENE DINE NEDI!

Latteren runget i butikken og Mrs.Snerp har vel aldri pakket varene sine så fort før tror jeg

Fikk du kjeft av sjefen etterpå?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange bra historier her! Fint sted å lesse av seg litt aggresjon :p

Jobbet i kassen (matbutikk), det var lørdag ettermiddag, klokken nærmet seg 18:00, og det var fullstendig kaos. Hadde hatt en del vrange kunder i løpet av dagen, og tålmodigheten ble satt mer og mer på prøve for hver kunde som kom. Heldig som jeg var fikk jeg en snerpete, eldre dame i kassen. Skal nevnes at jeg er ekstremt tålmodig med kunder og aldri frekk, meeen.. :

- Meg: Hei :D (Blid på utsiden selvom det egentlig småkokte litt inni meg)

- Mrs.Snerp: Ja, hei, du..

Etter jeg hadde biipet varene hennes:

- Meg: Trenger du en pose?

- Mrs.Snerp: Gjerne det.

Gir damen en pose, så.. :

- Mrs.Snerp: Eehm.. Unnskyld? Er det mulig å få en ny pose?

- Meg: Øh.. En ny eller en til?

- Mrs.Snerp: Jeg spurte da om en NY en, gjorde jeg ikke?

- Meg: Jaokei, hvorfor egentlig?

- Mrs.Snerp: Hallo? Se her da, posen er SKRUKKETE!

Å hjelpes.. Hadde veldig lyst til å svare at vi ikke bedrev stryking av poser før vi ga dem ut, men klarte å dy meg:

- Meg: Vel.. Vil ikke si den er skrukkete da den nettopp ble pakket ut av esken sin og har kun hengt her ved siden a..

- Mrs.Snerp (avbryter meg og skriker): ER DU KLAR OVER AT DET KAN VÆRE HULL I POSEN?

(Dét var dråpen..)

- Meg: JA, DET ER ET JÆVLA STORT HULL DER SÅ DU SKAL KUNNE PUTTE VARENE DINE NEDI!

Latteren runget i butikken og Mrs.Snerp har vel aldri pakket varene sine så fort før tror jeg

HAHAHAHA! Lættis :D, hvordan klarte du det comebacket på sparket ?! XD. Genialt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du kjeft av sjefen etterpå?:p

Han er så glad i meg, så neinei! Neida.. :p Tror faktisk jeg nevnte den episoden for han for ikke så veldig lenge siden, og da bare lo han :p Der og da vet jeg ikke hva han hadde gjort, hadde vel sikkert ikke vært suuuperfornøyd vil jeg tro :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koser meg like godt hver gang fulle folk skal ta diskusjonen om hvor dum jeg er som bare klarte å bli dørvakt :D

Fortsatt mye avskum og "bottom feeders" som får bli dørvakter.

Kom på i farten at tiden min som nattevakt på 7/11, fikk besøk av to smålig rusa narkomane, som jeg ikke kunne selge pølser til, rett og slett fordi de ville ha dem til halv pris. 30 minutter med diskusjoner førte til at jeg bør passe ryggen min rundt om kring i hele Oslo, ettersom de begge har AIDS og lovte å stikke meg om de noen gang så meg igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang så kom det en 8-9 år gammel gutt inn, og brukte laaang tid rundt godteri-hyllene og forsvant litt bak og kom fram igjen. Jeg satt og så på han fra kassa, og tenkte at nå stjæler'n sikkert, men det var bare en sånn dag der jeg ikke gadd å bry meg. Sjefen har absolutt null-toleranse for stjeling og ringer både skole og foreldre og politi, spiller ingen rolle om tyven er 3 eller 18 år gammel. I tillegg hadde jeg ikke noe bevis, så det fikk gå. Smilte litt når han gikk forbi kassa og holdt godt på jakka som bulte i alle retninger.

En liten stund etterpå kommer han inn igjen, og spørr: "Kan æ få en pose?"

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte inn en supersur 37 modell.

Samtalen gikk sånn cirka

Hun: "Dere klarer ikke å lure en gammel økonom, dette her blir for dårlig. Dere tror dere bare kan lure en gammel dame! Men jeg sjekker opp i bruken min, og dere har fakturert meg med 7 kroner for mye"

Kult hvor mye det skal til for å få folk sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte inn en supersur 37 modell.

Samtalen gikk sånn cirka

Hun: "Dere klarer ikke å lure en gammel økonom, dette her blir for dårlig. Dere tror dere bare kan lure en gammel dame! Men jeg sjekker opp i bruken min, og dere har fakturert meg med 7 kroner for mye"

Kult hvor mye det skal til for å få folk sinna.

Jobb i dag? Jeg har bare 1 1/2 mnd fartstid men historiene er så mange at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde ikke med meg, men med en jeg jobbet med da jeg hadde sommerjobb på Danskebåten i fjor sommer.

Når folk fra Danmark kommer til Norge på ferie er det av 2 grunner, lage kvalm på campingplassene eller i skibakken. De nekter også å kjøpe noe som helst i Norge fordi det er så alt for dyrt. Så de tar med seg mat for hele ferien slik at de sparer masse penger. Så var det han ene på jobben som hadde sett at en dansk familie hadde fyrt opp en primus/stormkjøkken i et av sitteområdene på båten for å varme maten sin. Snakk om tilbaksestående mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...