Gå til innhold

Kundehistorier - for kunder og kundebehandlere


Fredrik

Anbefalte innlegg

Det er bare helt ufattelig hvor dumme og frekke mange mennesker er, det er helt tragisk noen ganger. Det verste er at noen mennesker tror at lover og regler ikke gjelder dem, og at det at man har underskrevet en kontrakt er selvsagt ikke så viktig. Får så utrolig mange samtaler med folk som mener de aldri har takket ja til det, så henviser man til kontrakten og kunden sier noe slikt som: Ja men du må jo forstå at dersom jeg hadde lest kontrakten ville jeg aldri skrevet under! eller Ja, men jeg var litt trøtt den dagen så jeg leste ikke igjennom, så bare fjern den du så lager vi ikke noe mer bråk.

Vel det er ikke min feil at du ikke leste gjennom kontrakten, sorry! Den største løgnen i verden er forresten "Jeg har lest og forstått avtalevilkårene!

Noen klassikerer jeg har møtt på gjennom årene;

  • Hadde jeg vist at det var betingelsene så hadde jeg jo aldri underskrevet, det må du jo forstå!
  • Jeg bare svarte ja, ingen ba meg lese kontrakten!
  • Selgeren sa aldri det til meg, det sto i kontrakten men så lenge selgeren ikke sa det så trodde jeg jo ikke det gjaldt!
  • Ja men det kan jo bare du fikse. Du kan jo ikke kreve penger for noe jeg ikke vil ha?
  • Ja jeg vet jeg skrev under på en kontrakt, men det driter jeg i!
  • Jeg har aldri fått noe SMS som jeg svarte ja på (vise kunden sms). Jeg leste den jo aldri, jeg bare svarte ja!
  • Du kan da ikke forvente at jeg skal følge med på regningene mine i fellesferien!
  • Ingen leser avtalevilkårene!

Så begynner de selvsagt å gnåle om at de vil snakke med noen andre som kan mer og som gir bedre kundeservice. På fredag spurte jeg om hun da mente at kundeservice for henne betydde å gjøre akkurat som hun ville selv om det betydde at jeg brøt både jobbregler og norsk lov, og ja det mente hun! Fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i en turistattraksjon som er statseid. Du verden for noen rants jeg får om at det burde være gratis, vi bor jo i verdens rikeste land (en kollega kommenterte (til meg, ikke til en kunde) "ja, skulle det ikke bare mangle at vi har råd til å betale?" :p ). Og det er selvfølgelig MIN feil at det koster penger. Jeg prøver av og til å fortelle dem at jeg ikke setter opp statsbudsjettet, og at de har like mye stemmerett som meg, og derfor nøyaktig like stor påvirkning på inngangsbilletten som det jeg har. Har til og med fått noen sympatiske "ja, jeg forstååååår jo at det ikke er diiiin avgjørelse" fra folk som så bare fortsetter å kjefte på meg i fem minutter til. Men de vet at det ikke er min feil altså.

Folkeskikk har jeg ikke trodd på på mange år. Utrolig hvordan voksne mennesker mener det er greit å oppføre seg. Men så vet vi jo at kundebehandlere ikke er mennesker.

Haha. I dag fikk jeg også noe ala den. Men jeg lurer på hvorfor kunden skal klistre på seg smil og munterhet mens h*n forteller hvor utrolig dårlig jeg er til jobben min?

En må bare telle til ti..

Når jeg jobba på bensinstasjon hadde jeg lyst å spytte på burgeren til en kunde. (Jeg gjorde det jo ikke..men vedkommende hadde hatt godt av det:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jobber på en rema 1000-butikk, og det er virkelig mye rart man ser og hører!

HVER gang en vare ikke går inn med en gang du prøver å scanne den, sier kunden: åja, gratis denne vel? :D tyypisk gamle mennesker!

Eller en sur kunde som kommer stormendes mot kassa med en ost i hånda som det er mugg på og sier:

denne kjøpte jeg på onsdag og den er det mugg på! og forklarer i lange baner om denna osten, og så svarer jeg: Næmmen, sånn skal det ikke være! Gå å finn deg en ny en du, så viser du meg den når du går gjennom kassa :) Da får jeg tilbake: ååh.. åja.. jeg kan det ja.. så flott!

Eller når kunden legger potetgullposer eller andre ting som lett kan bli knust forsiktig på båndet og sier at jeg må være forsiktig så den ikke blir knust. Spesielt da jeg ALLTID legger disse tingene på kanten så det ikke skal bli ødelagt og kunden da forteller meg hva jeg skal og ikke skal gjøre. Nei, jeg er ikke så glad i å bli fortalt hva jeg skal gjøre..

når kunden blir superirritert fordi jeg ikke får sendt ned varene med en gang fordi andre siden av båndet er stappfult og jeg da vil mose varene til den andre kunden. Så må jeg reise meg og dytte ned dems varer fordi de ikke kan gå to skritt til høyre for å ta tak i disse varene selv..

eller mannen på nærmere 40 som lurer på om jeg skal ut i helga. Han har tross alt ungefri og er singel, så han skulle ta seg en tur ut når han først hadde sjansen..

MEN det som irriterer meg mest over alt er kollegaene mine som ALDRI klarer å vaske opp etter seg etter lunsjen. Er som regel jeg som står i 20 minutt for å vaske opp og tørke en svær og toppet oppvaskkum og skriver sinnameldinger om at mora dems ikke jobber her. Jobben kunne vært gjort om alle tok seg 45 sekunder av lunsjen til å vaske opp etter seg. MAKAN! Voksne mennesker!

Blææ. Godt å få ut!!!

Men skal også nevnes alle de koselige kundene man får et "forhold" til og kan skravle litt, og som alltid er blide og imøtekommende og du blir glad for å se igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kunder har invitert meg på date noen gang! Kanskje jeg skal starte å invitere de?

For å ikke gå off-topic kan jeg jo fortelle om den gangen Coop innførte matvaregaranti. Cluet var at om du ikke var fornøyd, tok du med lappen eller varen tilbake, og du fikk igjen pengene. Vel og greit.

Så kom det en litt stusselig type i 20-årene inn, kjøpte noe, gikk ut i bilen og la fra seg varene og tok med kvitteringen inn igjen og sa han ikke var fornøyd. Etter han gjorde det en gang ringte hun som satt i kassen på meg, og sa fra, for han hadde nemlig kjøpt noe nytt igjen. Så jeg overtok kassa fra hu, og rett som det var kom han inn igjen, og smilte lurt for seg selv mens han ga meg kvitteringen på sigarettene han akkurat hadde kjøpt og sa at han var ikke fornøyd. Samtalen forløp omtrent slik:

Nehei? Hvordan ser du for deg at vi løser det?

Nei, tenkte meg pengene igjen da

Det kan jeg ikke gjøre.

Jo, for dere har sånn garanti.

Jess, matvaregarantien vår ja.

Jepp! Så jeg skal ha pengene igjen.

Ja, matvaregarantien vår ja.

Mm...

... spiser du røyken din?

Ehhh... nei?

Nei, da kan jeg ikke hjelpe deg.

Etter det maste han om å få snakke med sjef og alt det sedvanlige maset. Skrev klagemail til Coop osv. Kom ikke no vei. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kundekontoret for skoletransport i Akershus, og dit ringer folk kun av EN grunn: For å klage.

Kjempemoro.

Av og til (alt for ofte) legger jeg bare fra meg telefonen og tar den opp igjen da jeg hører at de har sluttet å skrike. Jeg er også blirr superflink til å lyve.

"Ja,jeg lover å ta opp med sjefen min at barnet ditt på 10 år ikke klarer å gå fra bussholdeplassen"

My ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camilla hadde gått på sekundet.

Man må ta enhver utfordring på strak arm.

Tenk så mye man ville gått glipp av ellers!

:D

Feks:

Hadde jeg aldri gått på den(ene av) festen(e) jeg ble invitert på i New York i sommer, ville jeg aldri ha feiret 4. Juli i toppleiligheten på ett av Manhattans flotteste hoteller :D

Mihihihi!

Utrolig hvor lett jeg klarer å inkludere en skrytehistorie uten at noen merker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nemlig en liten "situasion"

Jeg jobber på treningssenter og vi har nylig startet opp med gruppetimer (zumba og spinning), for å melde seg på timene må man være betalende medlem og si ifra tidligst virkedagen FØR timen(innenfor åpningstid).

Vi er ikke åpne på søndager så da fungerer lørdag som virkedagen før timen på mandag.

En dame kom innom resepsjonen for å få adgangskort til timen, jeg fant henne ikke på listen og sa beklager, men du står ikke på listen og da kan du heller ikke få adgangskort.

Hun ble dritsur og begynte å banne til meg (hallo - ro deg ned...)

Jeg spurte når hun meldte seg på og da sa hun at hun hadde sendt MAIL på SØNDAG ( 0.o )

Jeg sa at jeg ikke har vært her i helgen å sett noe mail, men det er slik at man må ringe og snakke med en av oss for å kunne melde seg på.

Hun ble fly forbanna og krevde at hun skulle melde seg ut HER OG NÅ.

Jeg fortalte at dersom det er noen på listen som ikke dukker opp når timen begynner så kan hun snike seg inn (for å ikke miste et medlem liksom...), men sekundene fløy avgårde og hun maste og maste om at timen den begynte jo NÅ.

"Ja jeg vet det, men det er fortsatt et par som venter på adgangskort som står på listen"

..heldigvis fikk jeg hun inn til slutt, men lurer på om fikk en bra trening egentlig - litt sinne hadde hun godt av å danse fra seg hvertfall

og btw - det hadde ikke kommet inn noen mail heller - bitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig kundemail idag... For å si opp abonnement må vi ha det skriftelig enten på mail eller brev, og da fra firmaregistert adresse (jobber med bedrifter). Så sendte en fyr, la oss kalle ham Gunnar, meg en mail med oppsigelse fra mailen [email protected]. Skrev pent tilbake at jeg måtte ha oppsigelen fra den som sto som eier av nummeret som da var Jan. 2 sek fikk jeg en mail fra samme mailadresse hvor han skrev nøyaktig det samme, men hadde skrevet hilsen Jan istedet for Gunnar....:confused:

Hva skriver man tilbake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig kundemail idag... For å si opp abonnement må vi ha det skriftelig enten på mail eller brev, og da fra firmaregistert adresse (jobber med bedrifter). Så sendte en fyr, la oss kalle ham Gunnar, meg en mail med oppsigelse fra mailen [email protected]. Skrev pent tilbake at jeg måtte ha oppsigelen fra den som sto som eier av nummeret som da var Jan. 2 sek fikk jeg en mail fra samme mailadresse hvor han skrev nøyaktig det samme, men hadde skrevet hilsen Jan istedet for Gunnar....:confused:

Hva skriver man tilbake da?

Det er på grunn av slike folk jeg sier at man alltid må ha som utgangspunkt at mennesker er dumme!

Jeg tror kanskje ikke jeg hadde klart å la være å skrive en lang mail der jeg forklarte i detalj hvorfor akkurat denne måten å løse det på ikke fungerte, og hvordan jeg antok at han skjønte det etter det første svaret han fikk.

Jeg ville i alle tilfeller begynt med:

"Hei Jan. Gunnar har nok misforstått litt, kan du formidle videre til ham at..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, om jeg har mange historier fra crazy kunder - har jobbet i alt fra brudesalong, Dressmann, blomsterbutikk, klesbutikk og nå Löplabbet - tror kanskje dette er noen av toppene:

For en liten tid tilbake hadde jeg en kunde på løpis som selvsagt skulle ha løpetest. Med den følger det en test der vi ser på føttene til kunden på en speilkasse, for å se hvordan trykket faller (plattfot, tverrplattfot, hulfot, bred fot, smal fot osv). Dette gjøres selvsagt uten sokker. Vel - etter en stund i denne jobben har jeg da fått se "my share" av ekle føtter, men dette gav meg mareritt i flere uker. Kunden, som var en gutt i begynelsen, midten av tjueåra hadde altså ikke klippet neglene siden Kjell Magne var statsminister - MINST! De var så lange at de hadde begynt å krølle seg :eek: Så da vi skulle fortsette testen med løping på mølle og testing av forskjellige sko, presterte han å si: - Synes disse var litt trange jeg?

- Eh, hva mener du? Er de for korte, eller er de smale?

- Neeei, føler jeg kanskje butter litt borti med tåa?

- Du gjør det ja! Go figure....

Ellers hadde vi en aldri så liten insident på Dressmann der en helt vanlig far var ute på handletur med ungen på sånn 2-3 år. Alt så helt normalt ut, men plutselig lukta det frøktelig fønky - eller for å si det som det var, det lukta bæsj! Kanskje ikke så rart det, da ungen hadde satt seg foran kassa, dratt ned buksa og trøkte ut en god liten haug. Normal reaksjon fra faren ville være full desperasjon og vill forlegenhet, men neida, dette var han vant med, så han dro fram tørkerullen og Jif-en fra vogna og satte i gang med å tørke opp! Makan:eek:

Ellers har jeg opplevd alt fra at kunder har blottet seg, kommet med vinflasker, fortalt hele livshistoria si til en særs ubehagelig stalker - mangfoldig å jobbe i butikk sa folk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, om jeg har mange historier fra crazy kunder - har jobbet i alt fra brudesalong, Dressmann, blomsterbutikk, klesbutikk og nå Löplabbet - tror kanskje dette er noen av toppene:

For en liten tid tilbake hadde jeg en kunde på løpis som selvsagt skulle ha løpetest. Med den følger det en test der vi ser på føttene til kunden på en speilkasse, for å se hvordan trykket faller (plattfot, tverrplattfot, hulfot, bred fot, smal fot osv). Dette gjøres selvsagt uten sokker. Vel - etter en stund i denne jobben har jeg da fått se "my share" av ekle føtter, men dette gav meg mareritt i flere uker. Kunden, som var en gutt i begynelsen, midten av tjueåra hadde altså ikke klippet neglene siden Kjell Magne var statsminister - MINST! De var så lange at de hadde begynt å krølle seg :eek: Så da vi skulle fortsette testen med løping på mølle og testing av forskjellige sko, presterte han å si: - Synes disse var litt trange jeg?

- Eh, hva mener du? Er de for korte, eller er de smale?

- Neeei, føler jeg kanskje butter litt borti med tåa?

- Du gjør det ja! Go figure....

Ellers hadde vi en aldri så liten insident på Dressmann der en helt vanlig far var ute på handletur med ungen på sånn 2-3 år. Alt så helt normalt ut, men plutselig lukta det frøktelig fønky - eller for å si det som det var, det lukta bæsj! Kanskje ikke så rart det, da ungen hadde satt seg foran kassa, dratt ned buksa og trøkte ut en god liten haug. Normal reaksjon fra faren ville være full desperasjon og vill forlegenhet, men neida, dette var han vant med, så han dro fram tørkerullen og Jif-en fra vogna og satte i gang med å tørke opp! Makan:eek:

Ellers har jeg opplevd alt fra at kunder har blottet seg, kommet med vinflasker, fortalt hele livshistoria si til en særs ubehagelig stalker - mangfoldig å jobbe i butikk sa folk :p

Wtf til hele innlegget :p er det mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...