Gå til innhold

Kundehistorier - for kunder og kundebehandlere


Fredrik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OG... Enda ett dilemma. Har en dame som jeg vet prøver å svindle meg hele tiden. Hun kommer og returnerer dyre ting. I går kom hun med dunjakke til 1000 kr, og to bh-er vi ikke har i butikken.. Jeg tok jakken i retur, og hun bare: "her har du en krone".. Jeg svarte at siden den var kjøpt på gavekort, fikk hun kun gavekort tilbake. Hun klikket HELT! Prøvde å stresse meg med at hun hadde dårlig tid. Jeg stod på mitt, og fikk en liten skyllebøtte...

Så fortalte sjefen min at hun tidligere har vært innom med en annen jakke hun har revnet i sømmen, og skulle ha pengene tilbake. Alle tingene hun kommer tilbake med er betalt med elektronisk gavekort, og er dyre. I dag fikk jeg en ny tlf fra en annen butikk om at en dame som matchet hennes beskrivelse hadde kommet med en kåpe hun hadde revnet i sømmen, og skulle ha pengene tilbake. AGAIN.

VET at enten er tingene stjelt, eller så klarer de å gjøre ett eller annet med de gavekortene. Så prøver de gjentatte ganger i flere butikker å få tilbake penger. Jeg bare klarer ikke finne ut hvordan de gjør det og hva :meh: Vi alarmerer jo alle jakkene, eller så har noen glemt å gjøre det. Ærhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG... Enda ett dilemma. Har en dame som jeg vet prøver å svindle meg hele tiden. Hun kommer og returnerer dyre ting. I går kom hun med dunjakke til 1000 kr, og to bh-er vi ikke har i butikken.. Jeg tok jakken i retur, og hun bare: "her har du en krone".. Jeg svarte at siden den var kjøpt på gavekort, fikk hun kun gavekort tilbake. Hun klikket HELT! Prøvde å stresse meg med at hun hadde dårlig tid. Jeg stod på mitt, og fikk en liten skyllebøtte...

Så fortalte sjefen min at hun tidligere har vært innom med en annen jakke hun har revnet i sømmen, og skulle ha pengene tilbake. Alle tingene hun kommer tilbake med er betalt med elektronisk gavekort, og er dyre. I dag fikk jeg en ny tlf fra en annen butikk om at en dame som matchet hennes beskrivelse hadde kommet med en kåpe hun hadde revnet i sømmen, og skulle ha pengene tilbake. AGAIN.

VET at enten er tingene stjelt, eller så klarer de å gjøre ett eller annet med de gavekortene. Så prøver de gjentatte ganger i flere butikker å få tilbake penger. Jeg bare klarer ikke finne ut hvordan de gjør det og hva :meh: Vi alarmerer jo alle jakkene, eller så har noen glemt å gjøre det. Ærhhh

Æææh, vi også har en dame på løpis som kommer med gavekort som hun prøver å bruke i flere butikker :eek: Møkkafolk! Hva skjedde med å være ærlig og rederlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kunder er bare så sykt påståelige. Ringte en kunde som ville ut av bedriftsavtalen sin, forklarte at bedrifter ikke har angrerett (norsk lov). Først prøvde hun seg med at hun ikke viste om bindingstid og bruddgebyr, de vanlige unnskyldningene, men så lenge dette står klart og tydelig i vilkårene hun har godtatt. Så blir hun bare barnslig...

Jeg kan sette deg over til de som solgte deg abonnementet.

Nei jeg skal snakke med deg! Du skal hjelpe meg, du skal kansellere det.

Det kan jeg gjøre, men da får du et bruddgebyr.

Nei, jeg vil ikke! Fiks det.

Beklager, jeg har regler som jeg må følge og du har godtatt avtalevilkårene.

Nei, jeg vil ikke! Vil ikke, vil ikke, vil ikke! Du får fikse det, det handler om kundeservice og jeg skal ikke betale bruddgebyr.

Det kan jeg dessverre ikke gjøre.

Da vil jeg snakke med noen som kan! Jeg skal snakke med sjefen din!

Du kan gjerne ringe tilbake og snakke med noen andre, men de kan heller ikke hjelpe deg. Kan jeg spørre sjefen om han kan ringe deg, men kan ikke love noe.

Nei, da skal du fikse det! Dere må jo kunne gi kundeservice og droppe denne avtalen når jeg ikke vil! Du kan fikse de her om du vil, jeg vil ikke ha abonnementet og jeg vil ikke betale bruddgebyr. Jeg vil ikke!

Du har underskrevet avtalevilkårene....

MEN JEG VIL IKKE!

Slik holdt det på i 30 minutter :p Kom seriøst ingen vei, og til sist måtte jeg bare sette henne over til sjefen. Dama var vel 35 eller noe, men oppførte seg som en femåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, vi også har en dame på løpis som kommer med gavekort som hun prøver å bruke i flere butikker :eek: Møkkafolk! Hva skjedde med å være ærlig og rederlig :/
Ja er så sinnsykt mye lureri for tiden!!! Må nesten fortelle om i går nå.. For da kom krangledamen inn igjen, bare at det ikke var henne, men søsteren. De er nemlig to stykker som holder på.

Hun: "Husker du meg? :) " Med de søteste dådyrøynene..

Jeg tenke hun lignet på krangledama, men det var ikke henne. Jeg: "nei?" (litt frekk men visste hun skulle lure meg)..

Hun: Jo, jeg var her i går med de to bh-ene! og nå skjønner jeg alt hva du mener med at jeg ikke kan få pengene tilbake!! :) *dådyrøyne*

Jeg: Ja stemmer det, du med jakken! Så bra du har forstått hva jeg mente :)

Hun: "Nei jeg hadde ingen jakke! To bh-er!!"

Jeg: "Jo du hadde med en jakke."

Hun: "Nei.. Men kjære deg, min mor fikk denne jakken i gave og den ikke passer. Jeg tenkte jeg ta den tilbake, og hun kan komme og se selv om hun finner noe fint;)"

Så smelte hun opp den dyreste jakken og skulle ha den i retur. Ingen kvittering. Fader....... Begynte å spørre henne om BH-ene og hale ut tiden, og jaggu hadde hun bare latet som hun var søsteren, for å være "venn" med meg... Trykker på vekterknappen, de og sjefen min kommer og gir henne ett klart "Nei"... Kjefter litt og hun blir helt satt ut. Hun sier hun skal komme tilbake, og går ifra jakken uten å få penger/tilgodelapp eller noe. Og du går ikke fra en dyr jakke uten noenting i retur. Ikke kom hun tilbake heller. Den må ha vært stjelt, og hun innså at hun ble litt fersket.. irriiitereeende:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er så sinnsykt mye lureri for tiden!!! Må nesten fortelle om i går nå.. For da kom krangledamen inn igjen, bare at det ikke var henne, men søsteren. De er nemlig to stykker som holder på.

Hun: "Husker du meg? :) " Med de søteste dådyrøynene..

Jeg tenke hun lignet på krangledama, men det var ikke henne. Jeg: "nei?" (litt frekk men visste hun skulle lure meg)..

Hun: Jo, jeg var her i går med de to bh-ene! og nå skjønner jeg alt hva du mener med at jeg ikke kan få pengene tilbake!! :) *dådyrøyne*

Jeg: Ja stemmer det, du med jakken! Så bra du har forstått hva jeg mente :)

Hun: "Nei jeg hadde ingen jakke! To bh-er!!"

Jeg: "Jo du hadde med en jakke."

Hun: "Nei.. Men kjære deg, min mor fikk denne jakken i gave og den ikke passer. Jeg tenkte jeg ta den tilbake, og hun kan komme og se selv om hun finner noe fint;)"

Så smelte hun opp den dyreste jakken og skulle ha den i retur. Ingen kvittering. Fader....... Begynte å spørre henne om BH-ene og hale ut tiden, og jaggu hadde hun bare latet som hun var søsteren, for å være "venn" med meg... Trykker på vekterknappen, de og sjefen min kommer og gir henne ett klart "Nei"... Kjefter litt og hun blir helt satt ut. Hun sier hun skal komme tilbake, og går ifra jakken uten å få penger/tilgodelapp eller noe. Og du går ikke fra en dyr jakke uten noenting i retur. Ikke kom hun tilbake heller. Den må ha vært stjelt, og hun innså at hun ble litt fersket.. irriiitereeende:meh:

Æsj, sånne folk asså:sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, om jeg har mange historier fra crazy kunder - har jobbet i alt fra brudesalong, Dressmann, blomsterbutikk, klesbutikk og nå Löplabbet - tror kanskje dette er noen av toppene:

For en liten tid tilbake hadde jeg en kunde på løpis som selvsagt skulle ha løpetest. Med den følger det en test der vi ser på føttene til kunden på en speilkasse, for å se hvordan trykket faller (plattfot, tverrplattfot, hulfot, bred fot, smal fot osv). Dette gjøres selvsagt uten sokker. Vel - etter en stund i denne jobben har jeg da fått se "my share" av ekle føtter, men dette gav meg mareritt i flere uker. Kunden, som var en gutt i begynelsen, midten av tjueåra hadde altså ikke klippet neglene siden Kjell Magne var statsminister - MINST! De var så lange at de hadde begynt å krølle seg :eek: Så da vi skulle fortsette testen med løping på mølle og testing av forskjellige sko, presterte han å si: - Synes disse var litt trange jeg?

- Eh, hva mener du? Er de for korte, eller er de smale?

- Neeei, føler jeg kanskje butter litt borti med tåa?

- Du gjør det ja! Go figure....

Ellers hadde vi en aldri så liten insident på Dressmann der en helt vanlig far var ute på handletur med ungen på sånn 2-3 år. Alt så helt normalt ut, men plutselig lukta det frøktelig fønky - eller for å si det som det var, det lukta bæsj! Kanskje ikke så rart det, da ungen hadde satt seg foran kassa, dratt ned buksa og trøkte ut en god liten haug. Normal reaksjon fra faren ville være full desperasjon og vill forlegenhet, men neida, dette var han vant med, så han dro fram tørkerullen og Jif-en fra vogna og satte i gang med å tørke opp! Makan:eek:

Ellers har jeg opplevd alt fra at kunder har blottet seg, kommet med vinflasker, fortalt hele livshistoria si til en særs ubehagelig stalker - mangfoldig å jobbe i butikk sa folk :p

Å fyyy f***...! Tror ikke jeg hadde klart å holde maska i noen av tilfellene, herre min hatt:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stadig innom damer i butikken som vil ha hjelp til å finne rett leppestift.. Og flere ganger har de spurt hvilken farge jeg har på leppestiften min (jeg bruker ALDRI leppestift!), og at de vil ha samme som jeg har på meg. De diskuterer og blir skikkelig irritert fordi jeg ikke kan fortelle dem hvilken leppestift jeg (ikke) bruker. Prøver å forklare at det ER bare slik leppene mine er. Men ikke pokker om de gir seg. I dag var det ei som tok helt av..

Kunde: Hei! Kan du hjelpe meg å finne leppestift?

Jeg: Javisst kan jeg det! Brun- eller rosatone?

Kunde: Eh.. Hvilken er det du har på deg da?

Jeg: Jeg har nok ikke noe på mine lepper, men du er kanskje ute etter noe som går mer mot rosa/rød da?

Kunde: Nei, jeg skal ha den du har på deg!

Jeg: Men jeg har ingenting på mine lepper...

Kunde: Nei NÅ LYGER DU GODT TIL MEG JA!

Jeg: Nei...

Kunde: SLUTT DA! Finn den du har på deg nå! Jeg skal ha den!

Jeg: Men... Det er min naturlige farge. Jeg bruker ingenting på leppene mine.

Kunde: Åh! Du skulle nå være så vanskelig! Tørk av deg leppestiften du har på, så får jeg se på papiret hvilken farge det er, så får jeg finne den selv da!

Jepp, det endte med at jeg måtte ta et hvitt papirtørkle og tørke av leppene mine for å bevise henne at jeg ikke hadde noe på meg :mellow:

Noen mennesker altså... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den butikken jeg jobber står jeg i en avdeling med en disk med to kasser (slik at det kan stå to stk å ta betalt).Jeg pleier fast å stå på den ene siden når jeg står alene. Så kommer alltid de kjekke (les:sinte) kundene som stiller seg på den andre siden for å komme før de andre kundene som står i kø hos meg. Så blir de kjempe fornærma om jeg ikke kommer å hjelper dem med en gang jeg er ferdig med den kunden jeg hjalp. Så blir alle de andre kundene så blide (les:sinte) når jeg til slutt må hjelpe kunden ved den andre kassen, og resten av kundene i køen i den kassen jeg egentlig stod i må flytte seg til neste kasse...:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den får jeg HVER gang jeg jobber alene, Fjonana!

Rimelig irriterende ting:

Jeg jobber i bokhandel og pakker inn hvertfall rundt 5000 gaver i året. En kunde skal ha en bok og skal ha den pakket inn, jeg drar fram papir, legger boken oppå og begynner innpakningen. "TA AV PRISLAPPEN!!!" får jeg høre oh, så alt for mange ganger... pleier av og til å si at "nei, sånt gjør vi ikke her" - morsomt å se ansiktsuttrykket deres da :)

Noe annet som er veldig kjekt, spesielt i den lett stressende juletiden, er når kundene spør om å få byttekort ETTER de har betalt og gaven er pakket inn og det er 10 personer bak kunden i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den butikken jeg jobber står jeg i en avdeling med en disk med to kasser (slik at det kan stå to stk å ta betalt).Jeg pleier fast å stå på den ene siden når jeg står alene. Så kommer alltid de kjekke (les:sinte) kundene som stiller seg på den andre siden for å komme før de andre kundene som står i kø hos meg. Så blir de kjempe fornærma om jeg ikke kommer å hjelper dem med en gang jeg er ferdig med den kunden jeg hjalp. Så blir alle de andre kundene så blide (les:sinte) når jeg til slutt må hjelpe kunden ved den andre kassen, og resten av kundene i køen i den kassen jeg egentlig stod i må flytte seg til neste kasse...:meh:

Herregud for noen latterlige mennesker da. Hvis det bare er en person i kassen, så er den andre stengt. Synd for de om de velger å stille seg i den ubetjente kassen. Jeg ville hvertfall ikke forventet å få betjening om jeg stillte meg i en ubemannet kasse.

Jeg ville gjort et prinsipp av å ignorere de, og hvis de klager så sier du bare at du sitter i den andre kassen, og det er derfor alle de andre smarte menneskene har valgt å stille seg i den køen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er riktig tråd (?). Men har en litt irriterende setting:

Meg: det blir xxx,xx kr :thumbsup:

Kunde: oi, jeg har visst glemt lommeboka i bilen, skal bare løpe og hente den :thumbsdown:

Meg: :thumbsup:!!

Ettersom hun bare skal hente lommeboka i bilen, lar vi varene stå, og venter det 1 min det pleier å ta for å hente lommeboka (istedetfor å ta mellomkunde slik at vi kunne slå inn neste kundes varer).

2-3 min tar, og jeg blir utålmodig. Det blir såklart de andre kundene også. Så jeg tar mellomkunde, og begynner å slå inn de andre varene til andre kunder.

10 min går, og jeg er lei av å trykke på mellomkunde-tasten for hver nye kunde. Så parkerer like godt den første kundens varer (lommebokedama).

20 min går, varene ligger fortsatt i kassa, og det er kasseskifte. Noen overtar for meg i kassa. Jeg tar da de varene i en pose, og legger dem under kassa.

2-3 timer senere, og jeg rydder litt butikk. Jeg legger merke til at posen med varer fortsatt står der, og lurer på om hun kanskje har droppet å komme tilbake igjen. Men som den gode personen jeg er, lar jeg de stå der, i håp om at hun kommer snart.

Vakten min nærmet seg slutten, og varene står der fortsatt! Hun hadde da brukt minst 5-6 timer på å hente lommeboka som visstnok var i bilen hennes. My ass.

Hun kom visst senere på kvelden da, etter at jeg hadde dratt, og hentet varene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den får jeg HVER gang jeg jobber alene, Fjonana!

Rimelig irriterende ting:

Jeg jobber i bokhandel og pakker inn hvertfall rundt 5000 gaver i året. En kunde skal ha en bok og skal ha den pakket inn, jeg drar fram papir, legger boken oppå og begynner innpakningen. "TA AV PRISLAPPEN!!!" får jeg høre oh, så alt for mange ganger... pleier av og til å si at "nei, sånt gjør vi ikke her" - morsomt å se ansiktsuttrykket deres da :)

Noe annet som er veldig kjekt, spesielt i den lett stressende juletiden, er når kundene spør om å få byttekort ETTER de har betalt og gaven er pakket inn og det er 10 personer bak kunden i kø.

Jobber i bokhandel selv, så jeg kjenner godt igjen det du sier her! Jeg har lært det at å ta av prislappen før jeg finner innpakningspapir er blitt en hit! Da slipper de å spørre for å forsikre seg om prislappen er tatt bort! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dere som jobber i servicebransjen, enten det er som PT, i butikk eller på hotell, har dere "kundehistorier" å fortelle om? Vi møter jo mange typer mennesker, både sinte og sure, søte og snille og også litt skumle folk.

Fortell!

Personlig har jeg en del merkelige møter, men så var det å prøve å anonymisere ting, slik at det ikke kan være gjenkjennelig. Men jeg kan ta en iallefall, så får jeg satse på at hvis vedkommende får med seg at jeg skriver om denne episoden tar det med et smil.

Denne episoden faller definitivt inn i kategorien søt, men veldig merkelig øyeblikk med pinlig stillhet.

Jeg jobber jo i butikk, hvor vi egentlig hovedsaklig selger briller og den type ting. Jeg hadde en skikkelig bamsemann innom, skikkelig koselig og rar. Han forteller hvilken type brille han vil ha og jeg finner frem. Til slutt sier han at han ikke kan ha smale briller for da ser han så homo ut. Dette var jo kun spøk, men plutselig ser på han og meg sier "oi, unnskyld".

Det som gjør det litt morsomt, hele greia, er jo at jeg liker jenter, men jeg har aldri møtt en eneste person som faktisk kan se det på meg. Han derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra en liten plass hvor alle Oslofolka kommer for å bygge sommerhytte og noen av de er så dumme at jeg vet ikke hvordan de har klart å tjene seg opp pengene de har en gang. Jeg Jobbe som ekstrahjelp i trelasthandel mens jeg gikk på VGS og dette er noen av historiene jeg husker best:

En dame som skulle handle materialer til en terasse ( Opplagt at det var mannen hennes eller en polakk som hadde gitt henne litt dårlige instruksjoner om hva hun skulle ha).

Damen: Hva er det?

Meg: Det er spikerslag til Terrasen din.

Damen: Pffft, det trenger jeg ikke, jeg bruker skruer, legg de tilbake.

Meg: /I dont want to live on this planet any more....

Hun kom tilbake dagen etter for å kjøpe spikerslag.

Samme sted annen person..

Kunde: jeg skal ha plankene delt på 3 meter så på 2 meter igjen.

Meg: så du skal ha planker på 1 og 2 meter?

Kunde: Nei! dele på 3 og dele på 2 igjen. jeg skal ha de inn i bilen.

Meg: jeg har masse 4 meter planker kan jeg ikke dele de på 2 meter og så et par på 1 meter?

Kunde: Nei herregud, del de på 3 og så på 2 igjen!

Meg: Den er god!

Etter en del krangling....

Kunde: Har jeg vært dust nå?

Meg: Gejtt a.

Kanskje den beste:

En mann kommer inn og skal ha en 2x6 på 5 meter ( stor og lang planke).

Etter jeg hadde kuttet den til målene han ville ha bar jeg den ut til bilen hans. Det var en BMW z4 ( Liten bil uten tak)

Han: Hvordan skal jeg få den med meg?

Jeg: Jeg vet ikke, det er noe folk tenker på før de handler.

Han: Men jeg viste ikke den var så stor.

Jeg: Nei vel... Du kan låne en henger av oss da?

Han: har ikke feste..

bla bla bla bla, mannnen leier en lastebil for å kjøre planka til hytta hans, leier bil til 1500 for å kjøre opp en 300kroners planke.

Masse andre ubrukelig byfolk som også var innom, men jeg husker ikke ordrett alle samtalene. Var en som kom innom en gang og spurte om han kunne Lime veggene inni huset sitt, jeg viste ikke om det var tull en gang så jeg klarte ikke ta han seriøst en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...