Jump to content

S.O.T

Members
  • Content Count

    651
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by S.O.T

  1. Takk for hjelpen, begynner å ha det ganske klart nå. Kjører igjennom arbeidstilsynets test neste uke, for å se hvordan en ligger an. SKAL klare det!
  2. Hei! Har et klart mål med treningen det kommende året: 20 push ups med 18 kg på ryggen 3 km på 15 min kroppsheving i bom + generell grunnstyrke Spørsmålet er hvordan skal jeg gå frem? Skjønner at jeg må periodisere, men hvordan? Fins det ferdig oppsett for treningsprogram for brannkonstabelopptak?
  3. Har hatt kyssesyken, men om det har en sammenheng er jeg mer usikker på. Ser mange er opptatt av dårlig coaching lengre oppe her, vil presisere at det er ikke tilfelle. Fra oktober frem til januar var jeg på egenhånd, det er jeg som har vært fryktelig ivrig for så å gå på veggen til de grader. Det har ingenting med valg av coach eller klubb å gjøre for min del, bedre miljø skal man lete lenge etter. Det mange har vært inne på er hvor sårbar man blir i en slik situasjon om man ikke har kunnskap, lar seg påvirke av andre og/eller tøyer strikken for langt. Håper det er bedre med deg nå, at man lytter til kroppen sin er avgjørende. Viljen har vært større enn fornuften, så når det går til helvette kan en ikke skylde på andre enn seg selv. Lærer på den tungvinte måten..
  4. Tusen takk Hvordan var det til deg i etterkant da, tok det lang tid før du var på stell igjen?
  5. Det virker som du har full kontroll iallefall, og det er sånn det skal være Man skal ha energi til hverdagene, føler man ikke glede i det man gjør kan man heller ta en annen vei. Har sett tendensen til at "alle" skal stille, som gjør det desto viktigere å ha et kritisk blikk med seg på veien. Selv hadde jeg en coach med meget godt omdømme, og ikke et vondt ord mot den kanten. Likevel er det ikke tvil om at jeg har kjørt kroppen for hardt, underveis var sulten på resultater så sterk at jeg brød meg ikke om at jeg gikk kardioen gråtende. Denne tråden er ikke ment som annet enn en advarsel egentlig, om å ha hodet med seg og som flere har vært inne på, være kritisk. Det er ikke verdt det om det går på bekostning av deg selv.
  6. Tror coachingen har fungert bra på andre med likt utgangspunkt.. Selv jobber jeg som feier, og har tidvis veldig fysisk krevende arbeidsdager. På 1500 kcal har det ikke vært enkelt å utføre først ei styrkeøkt, så 60 min kardio. Har nok gått for lavt, for tidlig, med for lite tanke på individuelle tilpasninger.
  7. Spiste fritt på lørdagene ja. Storspiste vel ikke akkurat, men gikk mye i brødmat og gode middager.
  8. Tror det er viktig å ha noen motpoler. Har tidligere konkurrert nasjonalt i judo og sykling, så det er ikke det at jeg ikke tåler å trene hardt. Heller ikke at psyken backet ut. Kroppen ville rett og slett ikke mer. Har nettopp vært ute på skitur, en runde som tilsvarer ca det en fireåring ville klart. Klarer ikke å yte noe særlig, det presser i hodet fra alle kanter og får bare ikke kroppen i gang. Og det er nå FIRE uker siden jeg ga meg. Det er uten tvil mange som trives med denne sporten, presterer og føler seg knallbra. Syns det er veldig fascinerende å se de på scenen, og kommer garantert til å følge med i konkurransene fremover. Det passer bare ikke for meg
  9. Grunnen til at jeg forteller hva som skjedde for meg, er da jeg stort sett hører om alle de som får det til. Når man sitter med det presset at "alle andre" greier det, men ikke meg? Da er det vanskelig å sette spørsmålstegn ved kritiske punkt hvor det normalt ellers ville ringt en bjelle eller ti. Tror det kan være mye rett i at jenter er mindre kritiske, og med blogg/sponsorer involvert kan presset bli enda høyere for å gjennomføre. Under planleggingen av konkurransedagen så man i tillegg hvor sinnsykt dyrt det kom til å bli. Det beste med hele greia er at pengene som ble satt av til konkurranse nå går til en snasen shoppingtur til London;)
  10. Jo, og uka før jeg ga meg trappa vi kraftig ned på kardioen. Likevel føltes det helt sinnsykt å skulle fortsette til april, var ikke morsomt i heletatt.
  11. Haha, neei.. 14-1500 kcal PER DAG.
  12. Har ikke misforstått noen ting. Ønsker bare å rette fokus på at det finnes en bakside, en med mye hodepine for min del..
  13. Jeg har hodepine hver eneste dag. Begynner å få en jevn følelse av energi igjen, spiser hele tiden føles det som. Rimelig forvirra på hva som kan spises, og ofte tanker i bakhodet om at nå spiser jeg noe "galt". Idiotisk, og virkelig unødvendig. Hva som skurrer med det? Det gikk på ren vilje, så møtte jeg også veggen til de grader i etterkant.
  14. Man har valgt det selv, så er ikke synd på meg iallefall. Jeg har trent jevnt siden barneårene, og spesiefikt styrke de siste to åra. Ønsker bare å få frem blant all glorifiseringen at det kan ha sine baksider også.. Over den perioden gikk jeg ned 8 kg. Jeg aner ikke hva og hvordan en diett skal utføres optimalt, jeg gjorde som jeg fikk beskjed om. Hører jo andre som har 4 mnds deff, var ikke bælfeit før jeg begynte heller
  15. Nå veier jeg ca 70 kg, 173 cm høy.
  16. Med fare for å bli hengt av alle fitnessfrelste - mange vet nok at det ikke bare er gull og regnbuer ved fitnessdiett og konkurranseplaner og hele pakka. Jeg har selv vært på oppkjøring mot Fredrikstad Open, vært supermotivert og ga full gass for å nå den store drømmen. Min opplevelse denne våren: (Sett på bakgrunn av et tungt fysisk yrke i hverdagen) - Begynte på egenhånd med "oppkjøring" 9. oktober, med 1700 kcal og 6-7 timer trening i uka - Trappa opp 1. januar, til 11-13 timer trening i uka, og 14-1500 kcal daglig. - Knallbra fremgang kropslig, ble definert og hodet slitent. Mye grining - Ble fryktelig apatisk, spesielt ovenfor kjæresten. - Ca tre uker etterpå; full stopp. Migreneanfall, og har siden ikke vært i stand til å trene. (Sett i etterkant; oppskrift på failure) Jeg har hele tiden vært under veiledning av coach, og fått oppfølging. Dette er ikke på noe måte ment som kritikk mot coach eller klubb, all ros til den kanten. Vil bare gi en liten advarsel til alle flinke jenter som trener og veier mat og står på: Vær forsiktige med dere selv. Jeg er på fjerde uka etter diettslutt, og fremdeles ikke i stand til å gjøre stort ut over det hverdagslige. Prøvde en joggetur, ble sengeliggende og måtte dra hjem fra jobb dagen etter. Det er ikke særlig morsomt. Rart å forklare, men når man sto midt oppe i det hvirket ikke målet så viktig lenger likevel. Kroppen fungerte jo ikke! Det er selvfølgelig store individuelle forskjeller av hvordan en konkuranseoppkjøring fungerer, men ville gjerne få lagt ut min. Var langt å se etter noen regnbuer iallefall..
  17. Jeg var på konkurransediett frem til for tre uker siden, da jeg fikk et kraftig migreneanfall. Hver bidige dag siden har jeg hatt vondt i hodet, prøvde for første gang en løpetur i går men da kom hodepinen kraftigere enn noen sinne. Legen mente at migrenen ble utløst av for lite næring over lang tid. Coach mente det var bare tull, han trodde ikke det var dietten som var skyld i dette. På daværende tidspunkt var jeg nede i 1400 kcal, med 12-14 treningstimer i uka, og hadde ligget i underskudd siden begynnelsen på oktober. Er det andre som har erfaringer med den typen? Aldri vært plaget med slikt tidligere. Veldig kjipt, så fort jeg prøver å trene verker det i hele hodet.. Har kun hatt det ene migreneanfallet, men det er den murrende verkinga hele tiden som plager meg. Har tatt blodprøver uten at de kunne finne noe galt, håper det begynner å gi seg snart..
  18. Det var da svært.. Betalte 2900,- for tre billetter.. Om du har problem med at jeg ønsker å selge de til halv pris kan du gjerne se kvitteringen.
  19. Regner med det går greit å booke om navn, selges for 1500 kr om noen er interressert
  20. Bodyfitness med touch av strongman; Sponset av Norvita.no - 12 uker igjen av en 26 ukers diett, blir virkelig glad for støtte i siste innspurt!! :happy:
  21. Kylling, ris og grønnsaker. Skal bare legge fra meg pc`n så jeg får lurt i meg de siste riskornene
×
×
  • Create New...