Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Trener på et broheim-gym så ser en del kule greier. Løftebelte til alle øvelser: check. Spotter til bicepcurls og skulderpress fra første rep: check. Wristwraps til curls, tricepspushdowns, cablecross og (and i shit you not) benkpress: check.... sadness

Hva er i veien med å bruke wriswraps på benkpress? Om behovet er der ser jeg virkelig ikke problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener på et broheim-gym så ser en del kule greier. Løftebelte til alle øvelser: check. Spotter til bicepcurls og skulderpress fra første rep: check. Wristwraps til curls, tricepspushdowns, cablecross og (and i shit you not) benkpress: check.... sadness

Jeg har blitt forklart at det er in å bruke wristwraps til ALT. Skal surres løst, og den der tommelringen skal være på. De brukes for å holde varmen og for å se kul og motebevisst ut. Lol. :D

Hva er i veien med å bruke wriswraps på benkpress? Om behovet er der ser jeg virkelig ikke problemet?

Tipper han mener gymbros som bruker wraps på 40 kg, som er feil surret og dingler mens man benker. :stop:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en på gymmet der hvor jeg trener som jeg har "gått der samtidig med" i over to år nå. Han er virkelig fascinerende!
Han gjør alltid NØYAKTIG de samme øvelsene i apparatene, pløyer vel gjennom de fleste apparatene hver gang. Samme vekt, samme antall repitisjoner. Han har aldri tatt i, anstrenger seg aldri og går bare rundt og koser seg. Hver gang. Og det kuleste? Absolutt ALLE øvelsene gjøres med minste mulige ROM. Han beveger knapt musklene, bare sitter på apparatene og "små-jukker" på stengene/håndtakene. Altså - vi snakker et par cm bevegelse. Da tar han ca 20 repetisjoner (om en kan kalle det det), litt pause og så et sett til. Og så på neste apparat. Fascinerende type...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en på gymmet der hvor jeg trener som jeg har "gått der samtidig med" i over to år nå. Han er virkelig fascinerende!
Han gjør alltid NØYAKTIG de samme øvelsene i apparatene, pløyer vel gjennom de fleste apparatene hver gang. Samme vekt, samme antall repitisjoner. Han har aldri tatt i, anstrenger seg aldri og går bare rundt og koser seg. Hver gang. Og det kuleste? Absolutt ALLE øvelsene gjøres med minste mulige ROM. Han beveger knapt musklene, bare sitter på apparatene og "små-jukker" på stengene/håndtakene. Altså - vi snakker et par cm bevegelse. Da tar han ca 20 repetisjoner (om en kan kalle det det), litt pause og så et sett til. Og så på neste apparat. Fascinerende type...!

Haha, uff, hver sin lyst.. Har han vokst seg noe større av det, eller er han samme størrelse som da han begynte for 2 år siden? :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at han ikke føler behov for progresjon. Hvis han da ikke er en sværing i utgangspunktet og bare går dit for showoff?

Han er en tynnfeit ("slank" og slapp i fisken, litt bløt mannemage) asiat i femtiårene... Trener i den samme brune bomulls t-skjorten og svarte, ti år gamle trningsbuksa.. hver gang. Tviler på at er der for show off :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så tre spinkle gutter i 18-årsalderen på gymmen for en stund siden. De skulle ta knebøy og stilte seg opp ved racken. Lesset på vekter så stanga begynte å bøye seg.

Jeg hadde aldri klart å løfte en tredjedel av det... men det klarte ikke de heller. Dvs de tenkte nok selv at de klarte det, men det var mere åttendedelsbøy enn kvart- eller helbøy. Knærne skalv, og de hadde problemer med å holde balansen.

Jeg lurte på om jeg skulle gå bort til dem og si at de var i ferd med å skade seg selv. Jeg burde nok ha gjort det, men den sitter litt langt inne. På den andre siden burde jo de som jobber der ha tatt ansvar. PTene virrer jo rundt der hele tiden, og de kunne ikke ha unngått å se det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så tre spinkle gutter i 18-årsalderen på gymmen for en stund siden. De skulle ta knebøy og stilte seg opp ved racken. Lesset på vekter så stanga begynte å bøye seg.

Jeg hadde aldri klart å løfte en tredjedel av det... men det klarte ikke de heller. Dvs de tenkte nok selv at de klarte det, men det var mere åttendedelsbøy enn kvart- eller helbøy. Knærne skalv, og de hadde problemer med å holde balansen.

Jeg lurte på om jeg skulle gå bort til dem og si at de var i ferd med å skade seg selv. Jeg burde nok ha gjort det, men den sitter litt langt inne. På den andre siden burde jo de som jobber der ha tatt ansvar. PTene virrer jo rundt der hele tiden, og de kunne ikke ha unngått å se det.

 

Jeg sa fra en gang jeg så noen som holdt på med skikkelig stygg markløft, og fikk beskjed om å passe mine egne saker. Så nå gjør jeg det. Passer mine egne saker.... Hvis folk på død og liv vil skade seg, så får de lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så 2 karer igår på gymmet, på en sånn beinpress maskin som dette http://peakfitness.com.my/wp-content/uploads/2013/03/pslegpress2.jpg

og han ene hadde lempa på 380kg elns, og fikk kompis til å filme, gjorde vel en 1/3press 5 ganger og var the king of the world, kompisen måte ta av mange kg da han ikke var så sprek, men fortsatt sku han ha på 200! kg noe han burde holdt seg for god til, da folk som kjører tåhev i beinpress maskina har lengre rom en han stakkaren hadde i beinpressa... dvs ha fikk sikkert forandra vinkelen på kneleddet med hvertfall 3-4 grader :D og der satt jeg med rehabiliterings vekter på den klassiske beinpress maskina, prøvde meg på 90kg men det var vondt, så holdt meg på 60kg :D  de kikka bort på meg heile tia, som att de prøvde å få ett annerkjennde nikk elns :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så tre spinkle gutter i 18-årsalderen på gymmen for en stund siden. De skulle ta knebøy og stilte seg opp ved racken. Lesset på vekter så stanga begynte å bøye seg.

Jeg hadde aldri klart å løfte en tredjedel av det... men det klarte ikke de heller. Dvs de tenkte nok selv at de klarte det, men det var mere åttendedelsbøy enn kvart- eller helbøy. Knærne skalv, og de hadde problemer med å holde balansen.

Jeg lurte på om jeg skulle gå bort til dem og si at de var i ferd med å skade seg selv. Jeg burde nok ha gjort det, men den sitter litt langt inne. På den andre siden burde jo de som jobber der ha tatt ansvar. PTene virrer jo rundt der hele tiden, og de kunne ikke ha unngått å se det.

 

Nesten nøyaktig dette skjedde i bsk forrige torsdag faktisk. Eneste forskjell var at de brukte knebind, og at bøydybden var nærmere 1/4dels bøy enn 1/8dels bøy. Det verste ved det hele var dog starten. Jeg stod og market casually og trodde eg var kul (som vanlig), og hadde satt på noe inflames for å matche imaget. Da spør det ene neket om han kan få sette på en sang.  Det var visst en helt spesiell sang de måtte ha til oppvarming i knebøy. Sa det var greit så lenge de ikkje tok på justin bieber, men i ettertid ser jeg at det hadde vært å foretrekke! De satte på denne grusomme låten: 

Og denne hørte de på i timevis. hvertfall opplevdes det slik. Huff. Var grusomt å google den sangen. Det kan tyde på at dette er et crossfitfenomen. Det var masse treff på bring sally up squat challenge. Huff. HUFF! DET ESJE GREIT!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten nøyaktig dette skjedde i bsk forrige torsdag faktisk. Eneste forskjell var at de brukte knebind, og at bøydybden var nærmere 1/4dels bøy enn 1/8dels bøy. Det verste ved det hele var dog starten. Jeg stod og market casually og trodde eg var kul (som vanlig), og hadde satt på noe inflames for å matche imaget. Da spør det ene neket om han kan få sette på en sang.  Det var visst en helt spesiell sang de måtte ha til oppvarming i knebøy. Sa det var greit så lenge de ikkje tok på justin bieber, men i ettertid ser jeg at det hadde vært å foretrekke! De satte på denne grusomme låten: 

Og denne hørte de på i timevis. hvertfall opplevdes det slik. Huff. Var grusomt å google den sangen. Det kan tyde på at dette er et crossfitfenomen. Det var masse treff på bring sally up squat challenge. Huff. HUFF! DET ESJE GREIT!

Jeg DØDE av de guttene. Herregud, er det mulig. TYNNJ & STUPID! PLZ KILL! NOW! Jeg fikk tinnitus etter at de spilte den sangen på repeat HELE JÆVLA KVELDEN.

(Hvorfor i helvete er de velkommen på bsk, og ikke oss?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke  akkurat en "fet " rutine , men har en godt voksen " stor"  dame på senteret der jeg går ,  som etter hver trening disker opp på benken i  garderoben  med brus , sjokomelk , kjeks , sjokolade og frukt, som hun koser seg med mens hun sminker seg naken foran speilet. Endte  i dag med å forlate senteret i en  leopardmønstrete onepiece i  fleece. 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...