Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Jeg så tre spinkle gutter i 18-årsalderen på gymmen for en stund siden. De skulle ta knebøy og stilte seg opp ved racken. Lesset på vekter så stanga begynte å bøye seg.

Jeg hadde aldri klart å løfte en tredjedel av det... men det klarte ikke de heller. Dvs de tenkte nok selv at de klarte det, men det var mere åttendedelsbøy enn kvart- eller helbøy. Knærne skalv, og de hadde problemer med å holde balansen.

Jeg lurte på om jeg skulle gå bort til dem og si at de var i ferd med å skade seg selv. Jeg burde nok ha gjort det, men den sitter litt langt inne. På den andre siden burde jo de som jobber der ha tatt ansvar. PTene virrer jo rundt der hele tiden, og de kunne ikke ha unngått å se det.

 

Hahaha...det der ser jeg stadig vekk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en på gymmet der hvor jeg trener som jeg har "gått der samtidig med" i over to år nå. Han er virkelig fascinerende!

Han gjør alltid NØYAKTIG de samme øvelsene i apparatene, pløyer vel gjennom de fleste apparatene hver gang. Samme vekt, samme antall repitisjoner.

Jeg er mest imponert over at du faktisk logger vekt og antall repitisjoner for ham... det er jo utrolig snilt! B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En som trener på gymmet mitt" var nok litt trøtt om morgenen her om dagen.

"Han" skulle ta dagens første arbeidsøvelse.

1. En stor og en mindre vektskive på venstre side.

2. "Vedkommende" glemte den mindre vektskiva på høyre side. Rimelig skeiv vektfordeling, med andre ord.

3. "Oi, dette var rart. Det er sikkert dagsformen", tenkte "han"  da "han" løftet. Tanken om å sjekke at det var riktige skiver streifet "ham" ikke.

4. Ferdig å løfte, av med skivene. Først av med skiven på høyre side. Satte den på plass på racket.

5. Av med den store skiven på venstre side uten å oppdage/reflektere over at det var en mindre skive på utsiden av den store. Vosj, av med den store skiva.

6. Den mindre skiva ble ramla selvsagt ned... og havna rett på tåa. 10 kg som ramler ned på tåa fra halvannen meters høyde er ikke kjempegodt. De som ikke tror meg kan jo teste det selv.

7. "Au, det gjorde vondt", tenkte "han fyren på gymmet". Man må jo rydde opp etter seg, så han bøyde seg ned etter skiva som lå på gulvet...

8. ... og stanget hodet i vektstanga når "han" reiste seg opp igjen.

 

Jaja, det var sikkert underholdende å se på.

Det var ikke meg, altså. Helt sant. Det var "en som trener på gymmet mitt" :censored:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele begynte med det verste overtrampet man kan gjøre. 

He curled in da skwaat rack!

og brukte kun stanga. men det var nok til at curls ble en helkroppsøvelse. mannen svingte frem og tilbake verre enn Sears Tower under en vinterstorm.

Seinere var det curls i kabeltrekket.Samme svingradius på hele kroppen, fra kne til hodet.

så over til stående ez bar curls. startposisjon med albuer ved kroppen. ROM med albuer rett ut fra kroppen og det så ut som stanga berørte panna. med full kroppssving seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

90% av alle som tar på en kettlebell gir meg lyst til å skrive et lengre innlegg her inne.

For to uker siden, omtrent, pirket coach meg på skulderen og hvisket "Ina? Det er noen som prøver å ta livet av seg selv..." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den feteste av alle fete rutiner: å la vektskiver, manualer og stenger bli liggende og slenge på gulvet akkurat der man brukte dem. Gjerne i et annet rom enn der man fant utstyret.

Jeg begynner å se et mønster: det er visst utrolig vanskelig for sterke gutter og pene jenter å  rydde opp etter seg. Men det er vel ikke så enkelt å huske det når man skal ta selfie... Så får nestemann bare bruke tiden sin på å lete! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feteste av alle fete rutiner: å la vektskiver, manualer og stenger bli liggende og slenge på gulvet akkurat der man brukte dem. Gjerne i et annet rom enn der man fant utstyret.

Jeg begynner å se et mønster: det er visst utrolig vanskelig for sterke gutter og pene jenter å  rydde opp etter seg. Men det er vel ikke så enkelt å huske det når man skal ta selfie... Så får nestemann bare bruke tiden sin på å lete! 

Heldigvis prøver noen å ta tak i dette problemet. Hver gang noen ikke rydder etter seg legger de på en Bieber sang i spillelista :D

http://www.dagbladet.no/2015/10/31/kultur/justin_bieber/oslo/bieber/konsert/41757644/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi. Var sikkert bare en fancy oppvarming, men likevel. En fyr står med en manual i hver hånd, også starter han en slags sirkeløvelse hvor de føres mot hverandre rundt og rundt, rett framfor seg.

Eller alle de som løfter så tungt at manualene må slenges i golvet etterpå.

Eller hun som spiste potetgull på vei inn til treningssenteret, og på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Var sikkert bare en fancy oppvarming, men likevel. En fyr står med en manual i hver hånd, også starter han en slags sirkeløvelse hvor de føres mot hverandre rundt og rundt, rett framfor seg.

Eller alle de som løfter så tungt at manualene må slenges i golvet etterpå.

Eller hun som spiste potetgull på vei inn til treningssenteret, og på vei ut.

jah hvofror løfte så tungt att du ikke klarer legge de rolig ned... ja att man kan gå på veggen en gang å rettåslett feilberegne når fail sku inntreffe og att man må slippe de for å unngå kul i panna elns er iofs greit, men etter hvert sett uannsett strl på manualene, det ser jeg ingen vits i gitt, forrige uke så jeg en slik dude, og han lempa opp 40kg manualene og sku løfte disse 1!!! hel rep før han bare slapp de ned, den ene spratt bortover og snitta leggen til ei søt litta frøken som sikkert veide 10kg mer enn den ene manualen... hva om den hadde truffet leggen? det hadde blitt pain for frøkna...  

 

potetgullet kan jo kanskje være protings:p  "sunt" potetgull, det MÅ jo være sunt siden PF selger de? :p http://www.proteinfabrikken.no/Matvarer/Godteri--and--snacks/Proteinchips/Proteinchips-Toasted-Sea-Salt-ProTings25819-p0000031116#.VjyrsbcvdhE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah hvofror løfte så tungt att du ikke klarer legge de rolig ned... ja att man kan gå på veggen en gang å rettåslett feilberegne når fail sku inntreffe og att man må slippe de for å unngå kul i panna elns er iofs greit, men etter hvert sett uannsett strl på manualene, det ser jeg ingen vits i gitt, forrige uke så jeg en slik dude, og han lempa opp 40kg manualene og sku løfte disse 1!!! hel rep før han bare slapp de ned, den ene spratt bortover og snitta leggen til ei søt litta frøken som sikkert veide 10kg mer enn den ene manualen... hva om den hadde truffet leggen? det hadde blitt pain for frøkna...  

 

potetgullet kan jo kanskje være protings:p  "sunt" potetgull, det MÅ jo være sunt siden PF selger de? :p http://www.proteinfabrikken.no/Matvarer/Godteri--and--snacks/Proteinchips/Proteinchips-Toasted-Sea-Salt-ProTings25819-p0000031116#.VjyrsbcvdhE

 

Jeg så potetgullposen, greit nok at det var den der 30% mindre fett eller hva det heter fra Maaruds, men det ser litt dumt ut og spise dette både i starten og slutten av en økt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den überfeteste rutinen av alle fete rutiner på gymmet:

Å filme andre som trener på en feil eller rar måte.

Bonus: Å legge filmen ut på Facebook.

Ekstrabonus: Å dele filmen med andre for å latterliggjøre dem.

Fitnessbloggen på Facebook er dessverre veldig flink på det siste punktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...