Gå til innhold

Øivind76

Medlemmer
  • Innholdsteller

    140
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Øivind76

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

866 profilvisninger
  1. Øivind76

    Hvordan blir du motivert til å trene?

    Byttet fra å trene (av og på) på måfå, til å trene for strykeløft. Fikk med det tall på alt av framgang, og mye mer motivasjon enn tidligere.
  2. Øivind76

    Problemer med å se egne fremgang...

    Jeg senket skuldrene (altfor mye) etter mitt første løftestevne og gikk opp en god del igjen. Jeg lover deg at det ikke var noe morsomt i det hele tatt, så stå på videre
  3. Øivind76

    Brakkeliv og trening for de tre store?

    Ja, det er vel det aller beste. Glimrende tips ang. nordic hamstrings
  4. Øivind76

    Brakkeliv og trening for de tre store?

    Takker for svar. Det finnes tunge nok lodd for vektede pushups, men ikke for bøy. Motivasjonen er å øke litt mer i de tre store, før det begynner å bli for sent. Jeg ser verdien i å gjøre andre øvelser for generell helse også, men har lite motivasjon for å gjøre det.
  5. Øivind76

    Hva irriterer du deg over?

    Cable crossover.
  6. Da ser det ut til at jeg kommer til å bli boende på brakke/hytte endel i forbindelse med sesongarbeid i sommer. Sist gang gikk det greit å vedlikeholde styrken ved å trene hjemme i de helgene jeg var hjemme. Men det hadde selvsagt vært enda bedre om det i år gikk an å både tjene gode penger og ha framgang på treningen. Med to-tre helger pr. måned hjemme, så er jeg ikke særlig bekymret for treningshyppigheten på markløft, men ser etter muligheter for å trene press og bøy hjemmefra. Har sett litt på sånne fitness-strikker, men det er vel i overkant optimistisk å belage seg på at det skal holde til god framgang i de tre store. Med vektskiver kunne det vært mulig å få lagt til frontbøy og ohp, uten at utstyret tar altfor stor plass i firmabilen. Det siste, og beste, alternativet er vel å ha med rack i egen bil, men da må den bilen kjøpes først(...). Det hadde vært kjempegøy om dette kunne bli sommerens frekvensprosjekt, fremfor en sommer med lite trening. Alt av innspill og tips mottas med takk Mvh
  7. Øivind76

    Hvordan trene tida før test av 1 RM?

    Mest standard opplegg er vel noe slikt: Først en periode med litt ekstra volum (Litt flere set), etterfulgt av en periode med redusert volum (Uten å redusere intensiteten), etterfulgt av en periode med redusert volum og redusert intensitet (Kan gi rom for siste finpuss på teknikken). Hver periode kan vare ifra noen få dager, for mosjonisten, opptil uker, for eliteutøveren.
  8. Øivind76

    Styrkeløft knebøy: Sit back eller Sit down ?

    Er det vanlig at folk med litt pondus og bred hofte åpner vinkelen imellom føttene litt mere? Jeg økte til 35-40 grader for noen måneder siden, og siden da har ikke de (små) smertene i det ene kneet blitt hverken bedre eller værre. Er det mulig at jeg burde prøve å øke til 45 grader for en periode?
  9. Øivind76

    Kline til etter tid av?

    I år har det blitt skrevet endel om hvordan satellittceller donerer sin kjerne til musklaturen når denne utsettes for nye belastninger. Det spørres om små avbrekk fra treningen kanskje er det beste, i det lange løp, ettersom treningen da på nytt blir en "ny belastning" og de nye cellekjernene vil forbli i muskelaturen i lang tid. På tross av dette anbefales det å gradvis øke belastningen når en tar opp treningen igjen. Men hva med å bare kline til? F.eks negativer, eller en makstest (etter bra oppvarming). Selvsagt kan det øke skaderisikoen noe og en blir sikkert så støl som bare pokker etterpå. Men er det nødvendigvis en så dårlig ide med tanke på framgangen i det lange løp?
  10. Øivind76

    Klubber som setter opp kostholdsplan etter Iifym?

    Hva menes med kostholdsplan etter Iifym? Bare makroer? ..eller skal noen andre nøye planlegge ens fremtidige små utskeielser?
  11. Øivind76

    Skal konkurrere i styrkeløft om 1 måned

    Det blir nok fortsatt veldig bra! Lykke til
  12. Øivind76

    Mat under stevne/konkurranse!

    Erle Engmark har en ganske grei introduksjon til det på "MyRevolution"(på Youtube) synes jeg. I tillegg gjelder det naturligvis å velge matvarer du er vandt med, som du vet du ikke reagerer negativt på. Å inkludere litt fett for å unngå kræsj fungerte fint for min del (Har bare prøvd en gang ).
  13. Øivind76

    SBD knee sleeves

    XXL burde gå bra. Vanlig "tight fit" fungerer helt fint til trening imo. Husker ikke om jeg målte leggen med regner med at de to centimeterene også skal gå bra. Bruker den metoden der jeg vrenger knevarmerne fullstendig før jeg tar de på. Du kan naturligvis også brette ned toppen, for bedre tak, for å komme over leggen. (Mener POG har en bra video) Edit: youtube . com/watch?v=xMIEQ1pd2sY&feature=youtu.be&t=233 En må jo ta i litt for å få disse på plass, men de som mener at det er spessielt vanskelig har sittet litt for lenge foran tastaturet imho.
  14. Øivind76

    Teknikkhjelp - knebøy

    "Denne videoen er privat."
  15. Øivind76

    Hip thrust what to do?

    Har det hjulpet mye på knebøy og markløft?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her