Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er en sterk jente som bor i knebøyracket der jeg trener og i går hadde hun en ganske spesiell rutine. Den er kanskje mer merkelig enn fet.

Mellom markløft setta så tar hun en hantel typ 22,5 kg i en hånd og går 15 meter frem og tilbake :confused:

Vurderte å spørre men er redd hun skal banke meg

Det er jo en helt awesome øvelse for grep og skulderstabilitet! Funker bra som oppvarming til overkroppsøvelser, en metode blant annet Tony Gentilcore bruker seg av.

Ellers er det jo en helt fantastisk øvelse å implementere i sin trening. Ta 2 minutter med en relativt tung manual i hver hånd og gå frem og tilbake. Enjoy the feeling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fett å bruke knebøystativet til benkpress :meh: Kan jo skjønne at det er annerledes å ligge flatt på golvet istedenfor på en benk, men la oss nå få bruke de to hele stativene vi har til det dem er lagd for.

Hadde jeg* skulle tatt floorpress med stang hadde jeg nok gjort det på en plass hvor jeg kunne ha hekta av stanga mellom hvert set.. Syns ikke det høres så veldig merkelig ut..

But then again, I might have one of those fat routines

Edit: Så at det mangla en jeg i setninga :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fett å bruke knebøystativet til benkpress :meh: Kan jo skjønne at det er annerledes å ligge flatt på golvet istedenfor på en benk, men la oss nå få bruke de to hele stativene vi har til det dem er lagd for.

Floor press er en helt legitim rutine, og med stang er ofte power racken det eneste stedet man kan gjøre dette på. For det heter jo tross alt ikke et knebøystativ – det heter en power rack, half rack etc. – og kan brukes til en god del andre ting også. Mange starter strakmark i topposisjon her, og det funker også til shrugs, stangroing, og ikke minst skulderpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lærte jeg at når man skal ta sidehev, så trenger man ikke løfte vektene høyere enn nederste del av brystet, og albuene må være nesten rett ned, som demonstrert av et kvinnfolk med rusbruskropp på gymmet i dag. Det er forøvrig viktig å ha både hansker og wrist wraps på mens du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lærte jeg at når man skal ta sidehev, så trenger man ikke løfte vektene høyere enn nederste del av brystet, og albuene må være nesten rett ned, som demonstrert av et kvinnfolk med rusbruskropp på gymmet i dag. Det er forøvrig viktig å ha både hansker og wrist wraps på mens du gjør det.

tar på wrist wraps før tbanen. Kan ikke risikere å trene grepet om jeg blir stående

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...