Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

I går på senteret la jeg merke til en kar mens jeg hadde pause i ene øvelsen min. Han sto i chip-ups/pull-ups stativet å gjorde pull-ups i den her stillingen (mellomting mellom figur i midten og figur til venstre) Magen langt ut og skikkelig bøy i ryggen :pBrukte vel i hovedsak mage å rumpe til å komme seg opp.

back-bend-progression.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hanne_

Det er jo en klassiker i chinsmaskinen med hjelpevekt. Null bevegelsen armer og rygg, men om å gjøre og crunche knærne opp mot magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektlåser på smithmaskina, nuff said.

Hele smithmaskinen føler jeg er noe forbanna herk. Har et STORT hat over det stygge trenings aparatet.

Beste var ene plassen offshore hadde de en sånn for det skal være så mye sikkrere vis det er bølger, men hjelper jo ikke det når den står løst på gulvbeleg å sklir bort vis du er i dyp kneebøy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke selvopplevd, men typen kom hjem etter trening i går, og fortalte om en kis som skulle vise ham det feeeeeeteste, sant! på gymmet i går. (Håper det er i orden at jeg poster hans historie, jeg fikk lov av ham og har aldri vært borti øvelsen før selv)

Altså. Min kjære er på gymmet og gjør sin greie, og er kommet til mark. Han er vel midtveis i andre settet alns, når det kommer en bro bort til ham og spør om han kan få vise ham det feeeeeeteste!sant! det, REV skikkelig godt OVERALT, sant! -Øh.. Joda. Vær så god. Kisen går frem til stanga - over den (slik at han har den BAK leggene), setter seg ned på huk og drar stanga - "markløft style" oppetter baksiden av beina.

Kjæresten min kom hjem og var helt forvirra - JEG og! Er dette en fet rutine, eller bare en øvelse jeg aldri har hørt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke selvopplevd, men typen kom hjem etter trening i går, og fortalte om en kis som skulle vise ham det feeeeeeteste, sant! på gymmet i går. (Håper det er i orden at jeg poster hans historie, jeg fikk lov av ham og har aldri vært borti øvelsen før selv)

Altså. Min kjære er på gymmet og gjør sin greie, og er kommet til mark. Han er vel midtveis i andre settet alns, når det kommer en bro bort til ham og spør om han kan få vise ham det feeeeeeteste!sant! det, REV skikkelig godt OVERALT, sant! -Øh.. Joda. Vær så god. Kisen går frem til stanga - over den (slik at han har den BAK leggene), setter seg ned på huk og drar stanga - "markløft style" oppetter baksiden av beina.

Kjæresten min kom hjem og var helt forvirra - JEG og! Er dette en fet rutine, eller bare en øvelse jeg aldri har hørt om?

Barbell Hack Squats

Var nok mer vanlig i gamledager. Steve reves kjørte denne med spesialaget belte slik at stangen var "festet" på korsryggen.

Substitutt for mark derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det einaste du reagerte på?

Eg for min del gjer det for å få bedre balanse på benken og det blir også tyngre å løfte.

Hehe, neeei, men jeg har aldri skjønt hvorfor noen har beina opp. Jeg har lært at man skal ha de i gulvet (men nå er det jo sikkert forskjell på hva man trener for, jeg har lært det på KK-67.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neeei, men jeg har aldri skjønt hvorfor noen har beina opp. Jeg har lært at man skal ha de i gulvet (men nå er det jo sikkert forskjell på hva man trener for, jeg har lært det på KK-67.).

Det er forskjell på å benke og å benke med beina oppav gulvet. Det er ein finfin øvelse for bedre balanse og man får lite trykk frå ryggen, så det er ikkje mulig å jukse, for då faller du av benken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å benke og å benke med beina oppav gulvet. Det er ein finfin øvelse for bedre balanse og man får lite trykk frå ryggen, så det er ikkje mulig å jukse, for då faller du av benken.

Jeg tror det hadde sett temmelig tåpelig ut hvis jeg hadde gjort slik...det ser temmelig teit ut i utgangspunktet også (pinglevekter:p). Føler meg skikkelig rå når jeg hiver på 5 og 2,5 kg-vekter:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...