Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Skjønner hva du mener m vassen følelse. Etter 3 dager m spising kjenner jeg det. Bli gjerne litt alkohol også, og det er jo det som prioriteres på forbrenning. Faktisk godt å komme tilbake til rutiner, brokkoli. Og trening ikke minst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener m vassen følelse. Etter 3 dager m spising kjenner jeg det. Bli gjerne litt alkohol også, og det er jo det som prioriteres på forbrenning. Faktisk godt å komme tilbake til rutiner, brokkoli. Og trening ikke minst :)

har fått i meg både wiskey og vin jeg å :p men har trent mye kardio både sykkel og løping. å det jeg etterhvert har efart er at magen min ofte blåser seg opp eller blir mer vassin da jeg har anstrengt meg. Har søkt litt rundt på nettet og det viser seg at man fort trekker mer vann ved kardio etter diett, pga kroppen stresser osv.. Noen som veit noe mer eller har erfaringer? kanskje det slipper igjen om jeg tar treningen litt roligere noen dager og som sakt kjører PSMF igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nesten en mnd. i USA og spist junk - føler meg feit, vassen og ukonsentrert. Begynner på PSMF på mandag :D Skal foreløpig bare gå 4-5 dager, så tar jeg 10-15dager senere i mnd. Skal til Tyrkia i slutten av august, så jeg er rimelig motivert! :D

Tenkte å holde meg til kyllingfilet, brokkoli, salat, fiskeolje, bringebær og muligens grønn te :D Cant wait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 og tydeligvis passe psmf-hjerne.. Tenkte å ta en tur på rulleski, bare for å holde det litt igang. Planla å være ute toppen 35-40 min. Så presterer jeg å legge ut, og SNU etter 35 min! Dvs hadde jo akkurat samme turen hjem, 35+35 = 70 min.. Er det mulig? Passe dau på slutten, kan også legge til at jeg hadde vinden i ryggen utover.. Ikke spes psmfvennelig akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vann kan man regne med å "legge på seg" igjen etter endt diett? Kommer det an på hvor mye karbo man spiser, eller har kroppen en "Normal"tilstand?

Dette er jo individuelt, men for min del gikk jeg ned 4 kg etter en uke med PSMF. Etter en oppkarbing etterfulgt av normal mat i en uke har to kilo kommet på igjen, antar det meste er vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tips til gode dagsmenyer?

I dag spiste jeg:

Kylling, Isberg, tomat, agurk

Karbonadedeig, sopp, paprika, vårløk

Strimlet svin, bambusskudd, minimais, paprika

Mager Kesam, proteinpulver, bingebær

Er glad i kjøtt, men det ble nesten i overkant mye stekt, varmt kjøtt i dag. Litt kleint å steike alle måltider, kesamen ble høydepunktet selv om proteinpulveret smakte som jordbærtyggis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov med ripsbær på dietten? Finner ikke noe info om karbs på rips.. :)

Edit; fant utav det selv... Nytt spørsmål! Bringebær skal ifølge diett og mylog bare ha rundt 3g karbs, men hvor finner jeg de bærene? På posene til coop osv. står det rundt 6-8g pr. 100g...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg er litt nyskerrig på psmf.... Er det proteinmengen som er faktoren her som er med å fjerne dette med at det er ekstremt underskudd og en usunn diett? Altså ingen eksetremdietter kan ha rykte på seg for å være bedre enn andre? Er det fordi proteiner gjør deg mettere og du slipper sulten som gjør den "bedre" eller? Man kan da gå like mye ned i vekt med mer karbs og mat man faktisk har lyst å spsie med samme underskudd ca 800 - 900 kcal. Altså du kan variere mer enn å spise deg matlei på kjøtt og grønnsaker. Over en kort periode tenker jeg da. Du kan jo velge annen næringsrik mat. Bare nyskjerrig!

Husker jeg tvingte i meg kjøttet i slutten mot psmf og ville konvertere over til veganer. For min del så var dette ikke en god diett, men funka forsåvidt bra da, mistet mye vann, men som ALLE andre ekstremdietter: Kiloene kom enda fortere på igjen ved å øke kaloriinntaket. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg fint klart underskuddet (kalorimengden) men jeg ville gjort en vri å tillat mye mer matvarer. Diettet som utelukker så ekstremt mange matvarer er helt på tryne etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget, slik jeg leste det, var at det er den dietten som ivaretar mest muskelmasse av ekstremdiettene.

Ja det er jo greit, men er allikevel skeptisk. Hvis jeg da under dietten ikke mistet muskelmasse, hvordan gikk jeg da like fort opp igjen. jeg spiste som jeg gjorde før jeg begynte, kutet ut masse karbs og økte gradvis i kaloriene:unsure: Jeg gikk bare ned i vannvekt, så veldig ekstremt effektiv var den ikke. Minner meg om resultatene jeg fikk av en juicediett en gang i tiden. Fy meg.

Er ikke meningen å virke krass mot denne dietten , men alt som heter diett på mitt språk holder jeg meg laangt unna nå. Var ikke langt unna en spiseforstyrrelse da jeg var yngre, så derfor må jeg passe meg litt for hva jeg leser og utfører av ekstremdietter. Må komme over den fasen. Men fy så det frister å få kiloene til å renne av:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunt å være skeptisk. Måler både vekt, midje, fett, muskelmasse og vann undervegs, og så finner jeg vel ut om det er fett eller andre ting som forsvinner. Samtidig stoler jeg på at verken lyle mcdonald, Børge Fagerli eller Robert Eilertsen gidder å si at det virker hvis det ikke gør det. Det største problemet er om jeg klarer å gjennomføre innenfor rammene til psmf, heftig med mye kjøtt og lite tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner trening veldig, dropper psmf i denne omgang. Tenker jeg satser på diett på ca 1500 kcal fordelt 50% protein, 25% fett og karbo. Og litt biorytme blandet inn :) Må vel bli bra vel :) Lykke til Psmf'ere :)

Du skal trene på psmf, men du savner kanskje kondis og høyere treningsmengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å ikke være på PMFS, dag 12 og begynner å bli ganske lei!

Har ikke veid meg på en uke, så veing, karb opp, og en heftig trening økt håper jeg funker på humøret.

Hadde tenkt å skeie ut heftig igår, men klarte å dra meg sammen. Så den heftige utskeielsen ble på en god morgen yoghurt, og blåbær i CC'n:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...